[PS][n00b] Alles is roze.. ?

Pagina: 1
Acties:

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb eindelijk photoshop geinstalleerd.. ik heb et nog nooit gebruikt en ik wilde et es gaan proberen met een paar tutorials enzo :)
het probleem is dat als ik ps nu opstart, en een bestand open, dat dit bestand helemaal roze wordt afgebeeld. bij het kleuren kiezen kan ik ook alleen maar roze tinten selecteren, en als ik met de color settings ga kloten ook een paar andere kleuren, maar er zit nooit wit in..
bij imageready staat/gaat alles wel goed?
ik weet dat het iets met de palettes (en color tables oid?) te maken heeft, maar ik weet dus niet welke instellingen ik moet gebruiken.
Ik heb al op got gezocht naar een antwoord, maar ik kon niks vinden. Het staat vast wel in de ps help file, maar daar staat zoveel in dat ik niet weet waar ik moet zoeken :)
Als iemand me zou kunnen vertellen wat ik moet veranderen, en waar ik dat kan doen, dan kan ik aan de slag :)
Afbeeldingslocatie: http://wave.gamepoint.net/ps2.jpg

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-08 19:58

Koesper

Matched: Blah blah

kijk eens bij je channels?

(weet nix van photoshop, heb het momenteel niet eens draaien, maar het zou het wel eens kunnen zijn)

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:16
Het is waarscheinlijk een gifje, die de kleuren niet ondersteunt van Photoshop, dus gaat hij roze doen, en bij gif kun je alleen de kleuren gebruiken die er al in zitten (bij mij dan)

edit->preferences

Kijk daar alles even na.

Verwijderd

kijk eens bij "image mode" zet die op RGB,.. waarschijnlijk gebruikt ie nu "geindexeerde kleuren".... anders zal het waarschijnlijk liggen aan dat je maar in een kanaal werkt zoals Casman al zei..
shortcuts: CTRL 1, 2 en 3.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het kan ook nog liggen aan de manier waarop je na installatie je scherm hebt ingesteld. In dit geval goed verkeerd :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Maximize
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 18:19 schreef zkywalker het volgende:
kijk eens bij "image mode" zet die op RGB,.. waarschijnlijk gebruikt ie nu "geindexeerde kleuren".... anders zal het waarschijnlijk liggen aan dat je maar in een kanaal werkt zoals Casman al zei..
shortcuts: CTRL 1, 2 en 3.
het staat standaard ingesteld op RGB, en alle channels (RGB,R,G,B) zijn allemaal helemaal roze.
Op zondag 14 juli 2002 19:08 schreef OzBoz het volgende:
Het kan ook nog liggen aan de manier waarop je na installatie je scherm hebt ingesteld. In dit geval goed verkeerd :)
ik heb net even opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik dat instellingen venster niet meer als je voor het eerst opstart. kan ik het ergens in photoshop zelf nog instellen? (kan het niet vinden) of moet ik een 'color-settings file' verwijderen?

• OzBoz

OzBoz

Probeer dit anders even, wist ie de preference file: While launching Photoshop, Hold down Alt+Ctrl+shift on the PC

Maar het moet ook naderhand in te stellen zijn.. maar ff geen zin om te zoeken..

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 20:09 schreef OzBoz het volgende:
Probeer dit anders even, wist ie de preference file: While launching Photoshop, Hold down Alt+Ctrl+shift on the PC

Maar het moet ook naderhand in te stellen zijn.. maar ff geen zin om te zoeken..
Edit -> Color-settings ?

• Maximize
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 20:09 schreef OzBoz het volgende:

hij zegt nu: the monitor profile "" appears to be defective. please rerun your monitor calibration software :?

ahhhh! ik deed nu in plaats van 'use anyway', 'ignore profile' en nu staan wel alle kleuren er in! :D

bedankt! :)

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 14 juli 2002 20:30 schreef MaXiMizE het volgende:

[..]

hij zegt nu: the monitor profile "" appears to be defective. please rerun your monitor calibration software :?

ahhhh! ik deed nu in plaats van 'use anyway', 'ignore profile' en nu staan wel alle kleuren er in! :D

bedankt! :)
Daar zijn we voor ;) maar met die toetsencombinatie gooit ie al je voorkeuren weg als het goed is. Dus zal ie inderdaad wel gaan roepen dat er wat niet klopt.

Pagina: 1