Toon posts:

Waarom doet me sound card het niet goed in XP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Ik heb een probleempjuh.
Ik heb een AC 97 onboard sound card (brak blabla, ja, het zal best, maar daar heb ik nu dus nix aan).

Als in windows2000 heb, doettie het gewoon als 'n tiet.
Installeer in XP, dan Hapert ie..

"Vroeger" heb ik ook XP gehad (paar maanden terug), maar me broer heeft een GF4 Gekocht, ik heb zijn GF2 MX gekregen. En toen hebben we dat ding(GF4) bij mij eens geprobeerd (heb betere CPU e.d.) sindsdien hapert ie. Met beide videokaarten.

Ik heb al VIA 4in1 geinstalleerd, Alle drivers van dat ding (standaard WinXP driver, op de CD, Van internet).

maar hij blijft haperen. ;(

Moederbord: Gigabyte 7ZXE

Verwijderd

Topicstarter
Daarvoor (voordat ik die ASUS kaart kreeg) had ik 'n Leadtek GF2 MX 200, die asus = 400, vandaar verwisseld.

en die leadtek = al pleite hiero dus :)

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

M2B

Dat probleem had ik ook, het blijkt dat de ac97 onboard soundcards niet goed samenwerken met xp en 2000.
Ik heb in m'n bios soundcars uitgezet en er een terratec dmx xfire 1024 ingefrot in nu doet hij het perfect :o .
Ik had er trouwens wel een gf4 inhangen zou ook kunnen dat het daar aanligt. Maar dat onboardsound gedeelte blijft brak, als ze er dan onboard sound van creative of terratec opzetten zou een stuk schelen, waarschijnlijk ook in de prijs van het mobo :7

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hij heeft het altijd goed gedaan, bij mij, Toen die leadtek er nog inzat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu WinXP erop, En ja hoor. Hij hapert weer! :(

Ik heb nog nix extra's gedaan.
Wat moet ik nu allemaal doen? (ik weet wel wat ongeveer, maarre, geven jullie es 'n voorbeeld :P )

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 17:51 schreef M2B het volgende:
Dat probleem had ik ook, het blijkt dat de ac97 onboard soundcards niet goed samenwerken met xp en 2000.
Ik heb in m'n bios soundcars uitgezet en er een terratec dmx xfire 1024 ingefrot in nu doet hij het perfect :o .
Ik had er trouwens wel een gf4 inhangen zou ook kunnen dat het daar aanligt. Maar dat onboardsound gedeelte blijft brak, als ze er dan onboard sound van creative of terratec opzetten zou een stuk schelen, waarschijnlijk ook in de prijs van het mobo :7
AC97 onboard werklt wel goed met XP en 2000, heb het namelijk zelf ook en nergens last van.....

probeer eens je mobo geluids drivers te installen, of kijk voor een update op de site van de mobo maker..... (w2k drivers werken 9 van 10 keer ook voor XP :D )
Pagina: 1