Ik kan me herrineren dat bij rambus sloten altijd alles sloten gevuld moesten zijn......waar vindt ik opvulling voor sloten waar ik nix in doe?
klopt die moeten gevuld zijn, bij je mainboard zitten dan wel CRIMM's (continuity rimms) (soort van terminators) welke je in de lege sloten drukt.
A wise man's life is based around fuck you
Ja, natuurlijk in de winkel.....heb jij wel is op die online verkoop sites gekeken die die rambus verkopen? zie je ze daar bij staan? dacht het niet.....
Had je met de search gemakkelijk kunnen vinden.
RDRAM modules moeten altijd per 2 geplaatst worden in het geval van PC600/PC800/PC1066.
Meestal heb je 4 memory sloten waar van er in dat geval dus 2 C-RIMMS geplaatst dienen te worden.
RDRAM modules moeten altijd per 2 geplaatst worden in het geval van PC600/PC800/PC1066.
Meestal heb je 4 memory sloten waar van er in dat geval dus 2 C-RIMMS geplaatst dienen te worden.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Bedankt zwelgje, weer een zorg minder
Ik heb maar 2 memorysloten van pc800....
dan heb je die C-RIMMS niet nodig (je moet dan allebei de sloten opvullen,)Op zondag 14 juli 2002 17:06 schreef MixingMastersM het volgende:
Ik heb maar 2 memorysloten van pc800....
Rambus moet namelijk altijd per 2 worden geplaatst...
A wise man's life is based around fuck you
Oh, goed dat ik dat weet, bijna de fout in gegaan
En welk board heb jij dan dat je maar 2 banken hebt ?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Op zondag 14 juli 2002 17:08 schreef zwelgje het volgende:
[..]
dan heb je die C-RIMMS niet nodig (je moet dan allebei de sloten opvullen,)
Rambus moet namelijk altijd per 2 worden geplaatst...
Op zondag 14 juli 2002 17:10 schreef MixingMastersM het volgende:
Oh, goed dat ik dat weet, bijna de fout in gegaan
Dan heb je dus wél één CRIMM nodig als je maar één RIMM gebruikt. Op dit bord (i820) hoeven de RIMM's namelijk niet per paar geplaatst te worden (want maar één Rambus channel).Op zondag 14 juli 2002 17:21 schreef MixingMastersM het volgende:
Een Asus P3C-S
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat je RIMMS altijd per twee moet plaatsen is een fabeltje. Dat is afhanklijk van het chipset. Bij de i820, die dus op de Asus P3C series zit, is gebruik van 1 module genoeg. Wel moet het andere slot gevuld worden met een CRIMM om het signaal te termineren.
te langzaam getikt
te langzaam getikt
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
[Off-topic]Op zondag 14 juli 2002 17:16 schreef Rick2001 het volgende:
En welk board heb jij dan dat je maar 2 banken hebt ?
Rick2001 zou jij aub mn xp'tje een keer willen unlocken? Als je er tijd voor heb natuurlijk
[/Off-topic]
Verwijderd
[off-topic]Op zondag 14 juli 2002 20:54 schreef Fraggler het volgende:
[..]
[Off-topic]
Rick2001 zou jij aub mn xp'tje een keer willen unlocken? Als je er tijd voor heb natuurlijk
[/Off-topic]
Hij bedoelt gewoon, als je een keertje je email adres aan hem kunt geven (en jullie het verder mailend kunnen afspreken
[/off-topic]
Verwijderd
ik heb een P4T533-C gekocht, met 1 reepje 256 MB Ram ( RDRAM pc800 ) maar deze mobo heeft 4 rimm sloten, namelijk A1.A2.B1,B2. Ik heb er 2 CRIMMs bij gekregen. Hoe moet ik nu het geheugen erin prikken? in A1 het reepje geheugen, in A2+B1 een CRIMM, en B2 nix? Of moet ik nu terug om de 256 reep in te wisselen naar 2x 128 MB ?? wie kan me helpen?
Vrees dat je terug moet.. Heb dit mobo ook en je RIMM's moeten echt per 2 geplaatst worden.. Dus of je haalt er een 256mb reepje bij (van t type) of je ruilt m inderdaad om voor 2x128 Mb..
[ Voor 0% gewijzigd door KrL op 16-11-2002 18:16 . Reden: Typo ]
Sterker nog het bord wordt maar per 2 c-rimms geleverd want je moet 2 x 16 BIT RIMMS op dat boord plaatsen anders werkt het niet!
En als ik jouw was zou ik maar het gecertificeerde samsung geheugen ervoor gebruiken. Lees je manual maar eens door.
En als ik jouw was zou ik maar het gecertificeerde samsung geheugen ervoor gebruiken. Lees je manual maar eens door.
Speedtouch freak
Verwijderd
Ik gebruik nu Dane-Elec RIMMs, is dat ook goed? Ik neem aan dat dan toch ook wel ondersteunt wordt, want dane-elec is naar mijn weten ook geen slecht merk...lSltAlKeR schreef op 16 november 2002 @ 18:32:
Sterker nog het bord wordt maar per 2 c-rimms geleverd want je moet 2 x 16 BIT RIMMS op dat boord plaatsen anders werkt het niet!
Da's dus waarschijnlijk 32 bit RIMM. (PC4200 of zow). Dan gebruik je _geen_ C-rimm, maar CT-rimmAbbadon schreef op 14 juli 2002 @ 18:02:
[...]
[...]
[...]
Dan heb je dus wél één CRIMM nodig als je maar één RIMM gebruikt. Op dit bord (i820) hoeven de RIMM's namelijk niet per paar geplaatst te worden (want maar één Rambus channel).
zie ook dit plaatje:
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Lijkt me duidelijk he, ik denk dat dit gauw een slotje wordt.
Rambus n00bs
Rambus n00bs
Probeer het zou ik zeggen. Als je systeem instabiel wordt enzo en je krijgt allemaal foutmeldingen etc.... probeer dan eens samsung geheugen. Ik heb wat topics ook gelezen hier van mensen waarbij geheugen een probleem was met die RIMM bordjes en dat nauw luisterde.Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 18:42:
[...]
Ik gebruik nu Dane-Elec RIMMs, is dat ook goed? Ik neem aan dat dan toch ook wel ondersteunt wordt, want dane-elec is naar mijn weten ook geen slecht merk...
Speedtouch freak
Pagina: 1