Probleem bij afsluiten..

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 20:48
Hallo mensen :)
ik zit met een probleem wanneer ik afsluit blijft als me pc een tijdje gedraait heeft blijft ie hangen bij shutting down the computer....of ik krijg een blauw scherm met
0028:coooo6YF8 vxd vmm blaa...weet iemand wat dit is ?
zie hieronder me systeem...

PVoutput

Verwijderd

Goedemorguh..

Als je normaal aan het werk bent wat heb je dan allemaal in je Tasklist staan???
Ik denk dat het waarschijnlijk in 1 van die items zit...maar geef ff wat meer info..je klikt op Shut-down..Als alle programma's goed afsluiten en hij geeft dan een BSOD dan zal ik ook ns Scandisk en Defrag gaan draaien...misschien geeft die wat aan...

Dus ff iets meer info dan kan ik een wat makkelijkere analyse maken..

Grts Azazel
-----------------------
Let there be light
-----------------------

Verwijderd

vxd vmm is de Virtual Memory Manager, adress c0000 is denk ik de video kaart. Aangezien dat het geschaduwde Bios van de kaart is, denk ik dat je geheugen/processor net een tikkie te snel staat... of heeft met de AGPx4 of fastwrites te maken. :?

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je soms WinME? Want er zijn wel meer mensen met WinME die bij het afsluiten een blauw scherm krijgen.

Verwijderd

Ik heb hier persoonlijk ook last van. Echter krijg ik niet de vmm melding.
Ik denk ook dat het wel eens door WinME kan komen. Microsoft heeft officieel aangegeven dat de shutdown procedure bij snelle processors (vooral 1Ghz en hoger) een probleem kan geven. Het heeft ermee te maken dat het systeem al wordt afgesloten terwijl Windows nog niet alle cache heeft kunnen wegschrijven.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon een conflict zijn.

• knights16
hmz
dat blauwe scherm heb ik nu nooit meer...maar hij blijft gewoon hangen bij het afsluiten..

PVoutput

• knights16
gvd...ik wil normaal kunnen aflsuiten :)

PVoutput

Verwijderd

Heb ik ook gehad...ik draai Windows98se.
Hier is een patch van microsoft voor afsluitproblemen.
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp
Succes

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb het heel soms op mijn P3/500 Katmai, 128MB PC100, Abit BH6 onder Win98SE +DX7.0a maar meestal gaat ie gewoon 'uit'.

Echter de bak van mijn vriendin, een Athlon 600Mhz (slot), 64MB PC100, MSI-bordje, Win98SE+DX7.0a.. daar gaat hij 2 van de 10 keer gewoon uit en 8x een BSOD. Ik heb het "verholpen" door de PowerManagement uit de zetten in de BIOS alleen nu moet ze zelf de PC uitzetten.

Zijn er problemen bekend met het afsluiten op een Tbird + KT7 systeem? Ik wil dat ie zelf uitgaat :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Wat je ook moet doen is een IRQ toewijzen aan je VGA kaart. Dit doe je in het bios. Zet de optie 'Assign IRQ to VGA' op enabled.
Een goede faq voor het KT7 mainbord vind je hier >> go.to/kt7faq
Pagina: 1