2 X 250W PSU aan elkaar koppelen, vraagje!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Overal vind ik guides om twee voedingen (atx) aan elkaar te koppelen... nu staat er op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.waterkoeling.nl/files/voeding.gif

Connect het grijs/witte draad met een zwarte ground... nu heb ik geen grijs/witte draad, alleen maar 1 witte, en verder geen grijze, klopt dat?

Volgende vraag is, je ik wil die tweede voeding gebruiken om mijn fans op aan te sluiten, en nu wil ik een ATX voeding gebruiken, met zo`n switch op de voeding, achterop.
Nu is mjin vraag, als ik dus ff geen herrie wil in de keuken, dan kan ik de fans uitzetten (mocht dat nodig zijn)... maar doordat ik dus die voeding aan die andere voeding heb gekoppeld, geeft dat geen problemen?

Dus dat die andere gewoon doordraait, en de ander staat uit.... met de draden aan de draaiende voeding gesoldeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
had ik ook met een cheape voeding, de kleurcodes klopt niet. je moet gewoon de posities aan houden... dan komt het wel goed. Dus gewoon kijken op pics waar de draad hoort.. en een beetje testen. Zit je verkeerd dan gebeurt er gewoon niks, dus dan kan je niets kapot maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:12 schreef Catch22 het volgende:
had ik ook met een cheape voeding, de kleurcodes klopt niet. je moet gewoon de posities aan houden... dan komt het wel goed. Dus gewoon kijken op pics waar de draad hoort.. en een beetje testen. Zit je verkeerd dan gebeurt er gewoon niks, dus dan kan je niets kapot maken
Juistem, posities aanhouden :?
Hoe bedoel u dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
zoals dat de groene draad de vierde van links hoort te zijn als je de clip in de stekker naar je toe hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:20 schreef Catch22 het volgende:
zoals dat de groene draad de vierde van links hoort te zijn als je de clip in de stekker naar je toe hebt..
Waar lees je dat dan weer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.burningissues.net/how_to/power/images/plug.gif

Er klopt toch helemaal geen ene moer van die stekker? :?

of ligt dat nou aan mij :?

//edit dit is van zo`n site met een howto... en die stekker heb compleet andere kleuren dan de twee die nu naast me liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.burningissues.net/how_to/power/images/theory1.gif

Als ik gewoon de telling van boven aanhoudt, en het schema van deze, dan moet et toch lukken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 13:08
[n00bmode]
Waar dient die powergood voor? ik bedoel als je groen en zwart aan elkaar hangt, doet hij het toch gewoon?
[/n00bmode]

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 18:40 schreef Rinusch het volgende:
[n00bmode]
Waar dient die powergood voor? ik bedoel als je groen en zwart aan elkaar hangt, doet hij het toch gewoon?
[/n00bmode]
is dat zo??ik zit te kloten en et frutsen, en de PSU's hangen nu zoals in de grote image...

alleen et rare is, ik zet et systeem aan, dan spinnen de fans die aan de slave voedingen hangen, even naar 12V,
en dan zakt de snelheid af....

en dan komt er een rare geur uit de voedingen imho....
volgens klopt dat niet helemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Op zondag 14 juli 2002 18:40 schreef Rinusch het volgende:
[n00bmode]
[/n00bmode]
daar zet het mobo een signaaltje op als de spanningen kloppen. is die er niet, gaat de voeding uit

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 18:58 schreef krekrrr het volgende:

[..]

daar zet het mobo een signaaltje op als de spanningen kloppen. is die er niet, gaat de voeding uit
Kan ik et niet op een andere keer naast elkaar laten werken?
ik geloof namelijk niet dat de manier waarop ze nu zitten goed zit :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 13:08
Op zondag 14 juli 2002 18:58 schreef krekrrr het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb hier nu het warrum is een voeding draaien met 4 fans erop :7 , gewoon zwart en groen aan elkaar, en dat werkt de hele week al heel best zegmaar, gaat nie uit of iets dergelijks

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Pagina: 1