LAN via huiscentrale, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 12:15
Wat een kennis van mij wil, mits dit mogelijk is, is:

Er zijn 2 PC's, met beide een telefoonmodem.
1 van die PC's zit op de kabel (via NIC dus :))

Nu vraagt hij zich af of het mogelijk is om de 2e PC te laten inbellen op de eerste en op die manier zijn internetverbinding kan sharen.

Hopelijk heb ik et goed uitgelegd :P. De basis is dus:

Kan hij PC1 naar PC2 laten bellen, en PC2 de internetverbinding laten delen via de modem (snelheid maakt in dit geval weinig tot niets uit).

Ik zou er even voor em achteraan gaan, maar ik kan er weinig tot niets over vinden :{.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:44
Het is vast wel mogelijk, dat is zeker, maar hoe weet ik niet precies.... :7

XXXVI

Verwijderd

moet gen probleem zijn zolang je intern kan bellen (dus van de ene tel lijn naar de andere).

Onder windows2000/xp kun je dit redelijk simpel instellen. Kijk maar eens onder netwerkverbindingen.

• FailFr8er
Op zondag 14 juli 2002 17:11 schreef martijntje het volgende:
moet gen probleem zijn zolang je intern kan bellen (dus van de ene tel lijn naar de andere).

Onder windows2000/xp kun je dit redelijk simpel instellen. Kijk maar eens onder netwerkverbindingen.
Ze werken met win 98 :{

Ik ga vanavond eens proberen of ik et zo voor elkaar kan krijgen. Als iemand precies weet hoe het moet zeg het dan even, scheelt mij weer een hoop gekloot :P

Verwijderd

modem van de pc op de kabel moet inkomende gesprekken ontvangen en snappen dat die er data op moet pompen :)

kan je op die kabelaar niet 2k/Xp draaien ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als de 'draagtoon' van jouw huiscentrale exact gelijk is aan de draagtoon van KPN, dan moet het wel gaan lukken. Ik heb in het verleden iets dergelijks niet voor elkaar kunnen krijgen, omdat de draagtoon niet goed was en het modem dus niet doorhad dat ie kon gaan bellen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Op zondag 14 juli 2002 22:23 schreef pven het volgende:
Als de 'draagtoon' van jouw huiscentrale exact gelijk is aan de draagtoon van KPN, dan moet het wel gaan lukken. Ik heb in het verleden iets dergelijks niet voor elkaar kunnen krijgen, omdat de draagtoon niet goed was en het modem dus niet doorhad dat ie kon gaan bellen.
modemopties: do not wait for dial tone :z

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 23:01 schreef Cutebritney het volgende:
modemopties: do not wait for dial tone :z
Op zondag 14 juli 2002 22:23 schreef pven het volgende:
Ik heb in het verleden ...
Vroeger was de tijd dat ik nog maar een PC tot mijn beschikking had en aan het proberen was om via de huiscentrale de computer van mijn vader te bereiken. Tegenwoordig zit de wereld anders in elkaar (huis uit, internet via kabel en drie PCs binnen handbereik).

:+

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
[topic=92015] zegt hier ook nog wat over :). Ik vraag me alleen af waarom het de moeite is, en of het niet gewoon makkelijker is even twee netwerkkaartjes en een leuke goedkope crossoverkabel te scoren :P.

• FailFr8er
Op maandag 15 juli 2002 00:38 schreef Kjev het volgende:
[topic=92015] zegt hier ook nog wat over :). Ik vraag me alleen af waarom het de moeite is, en of het niet gewoon makkelijker is even twee netwerkkaartjes en een leuke goedkope crossoverkabel te scoren :P.
Heb ik em ook al gezegd....maar de equipment heeft ie al :P

Al lijkt het me ook gewoon leuk om te proberen, doe ik weer ervaring ed op :). Och, vandaag nog even 2 PC's fixen, en morgen dan daar die LAN aan proberen te leggen... I shall keep you informed :P

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

kun je niet op die pc die ingebeld moet worden "accept incoming connections" [kan in win2k] aanzetten?

volgensmij heb je dan een mini-inbelservice

Gregor van Egdom Krekr

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Let wel op dat als je met een analoog modem naar een ander analoog modem belt je geen 56K verbinding kunt opzetten, maar max. 33K6.
56K werkt alleen maar als de modem waar je op inbelt aan een digitale lijn hangt (ISDN)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• FailFr8er
Op maandag 15 juli 2002 07:44 schreef Operations het volgende:
Let wel op dat als je met een analoog modem naar een ander analoog modem belt je geen 56K verbinding kunt opzetten, maar max. 33K6.
56K werkt alleen maar als de modem waar je op inbelt aan een digitale lijn hangt (ISDN)
Like I said, snelheid is geen probleem :P

Als het erg traag is krijg ik wel te horen dat ik een LAN met NIC's aan moet gaan leggen ;)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Korakal

Up up up!

Ik heb het een aantal jaren geleden ook met win95 of win98 gedaan... dat was in de tijd dat we nog geen netwerk hadden.

Ik liet via de huiscentrale één van de pc's boven inbellen op de computer beneden, alleen dan met het doel om bestanden uit te wisselen.

Je moest inderdaad een onderdeel installeren (zit bij windows onderdelen toevoegen) dat binnenkomende verbindingen accepteert.

Het werkte langzaam, maar het wérkte!

(Let wel op: ik heb bij een aantal mensen de centrale moeten bypassen voor normaal Internetten omdat deze te oud was om dataverbindingen te snappen. Als de verbinding heel instabiel is of moeilijk op gang komt kan het zijn dat je centrale te oud is!)

• FailFr8er
Op maandag 15 juli 2002 08:43 schreef Korakal het volgende:
Ik heb het een aantal jaren geleden ook met win95 of win98 gedaan... dat was in de tijd dat we nog geen netwerk hadden.

Ik liet via de huiscentrale één van de pc's boven inbellen op de computer beneden, alleen dan met het doel om bestanden uit te wisselen.

Je moest inderdaad een onderdeel installeren (zit bij windows onderdelen toevoegen) dat binnenkomende verbindingen accepteert.

Het werkte langzaam, maar het wérkte!

(Let wel op: ik heb bij een aantal mensen de centrale moeten bypassen voor normaal Internetten omdat deze te oud was om dataverbindingen te snappen. Als de verbinding heel instabiel is of moeilijk op gang komt kan het zijn dat je centrale te oud is!)
Bedankt :P aan dit soort informatie heb ik dus wat :)

Heb je nog meer tips voor me? :P
Pagina: 1