Leadtek GF4 4200 vraag

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Weet iemand of deze kaart beperkt wordt qua overklokken door de warmte die hij produceert of gewoon door de limiet van de chip?
Zal ik dus hoger kunnen overklokken (+10 Mhz) als ik de koeling aanpas? En dan heb ik het niet over peltiers ofzo.
Ik moet namelijk wel zeggen dat de PCB aan de bovenkant boven de GPU heet is als je je vinger erop houdt.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Beiden, echt.
Beste kan je arctic silver correct aanbrengen en een 80mm fan opgooien, dan kom je al heel wat verder met oc'en en je standaard koelblok.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Wat gebeurt er eigenlijk met je PC als je de GPU van een Geforce 4 te hoog overklokt?? Loopt hij dan vast? Dat is in ieder geval wel wat er altijd met mijn Geforce 3 gebeurde als de core te hoog was.

Gister had ik een paar keer tijdens het spelen van Unreal Tournament 2003 een critical error en werd ik uit het spel gegooid. Zou dit te wijten kunnen zijn aan een te hoge GPU clock (van 590Mhz). Wel had ik gister een uptime van 15 uur en ik heb flink lopen gamen die dag.

Net klapte mijn complete systeem uit tijdens 3DMark2001. Nu stond mijn GPU op 315 Mhz. Is dit het teken dat 315 te hoog is?

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als je mem te hoog staat krijg je artefacten, als je core te hoog staat crashed hij, 315 is wel hoog voor een ti4200, zeer netjes, maar stabiel draait het niet zo te zien, je zal ofwel die arctic+80mm combo moeten gebruiken (of iets gelijkaardigs, watercooling,...)of je core naar beneden gooien, met betere koeling heb je nog geen garantie dat je 315MHz stabiel haalt, dwz uren gamen zonder te crashen, begin iig eens met een dun laagje arctic aan te brengen, en belangrijker, een grote 80mm fan, dan zal je koelblok altijd "koud" aanvoelen, dat arctic is maar een minor tweak wat je misschien 5Mhz meer gaat opleveren, je blok is waarschijnlijk nu al bloedheet, dus er kan niet nog meer warmte in de blok, arctic alleen maakt dan geen bal uit, dus doe eerst;
80mm fan (of groter whatever :P )
als je daarna nog niet stabiel 315 haalt moet je eens voelen aan je koelblok, heeft hij nog warm dan zit je echt aan het uiterste, alleen water is dan nog een optie, heeft hij koud gooi er dan maar AS tussen, als je het goed aangebracht hebt moet de warmteoverdracht gpu=>blok iets hoger zijn, ik leg de nadruk op "goed" aanbrengen.
Mocht je het dan nog niet halen, dan is het probleem niet de warmte maar de gpu zelf, alleen een voltagemod kan dan nog uitkomst bieden om stabiel 315 te halen, iig zou ik dat niet doen zo'n voltagemod, clock hem eerder 5-10MHz lager, kwestie van je gpu een beetje duurzaam te houden.
Hoop dat jer iets aan hebt, suc6 nog

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Offie vastloopt of artifacts geeft verschilt per kaart.

Bij mn asus geforce3 classic gaffie enkel artifacts en liepie alleen vast als ik veel te hoog ging.
Mn hercules ti500 daarentegen gaf geen artifacts en liep meteen vast.
Mn ti4600 van leadtek loopt ook vast, maar geeft ook artifacts als t ram te hoog gaat.
maar die asus gaf ook wel artifacts als de proc te hoog ging dus, dus t bovenstaande over artifacts en vastlopers bij of proc of ram gaat volgens mij in de praktijk neit op.

maar met wat extra koeling moettie wel ver gaan, ja, maar der zit toch al een aardig blokje op? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb min of meer of meer het zelfde probleem.

Bij een overclock van 295/486mhz liep mijn computer vast.
Na een extra koelertje naast de oorspronkelijke geplaatst
te hebben, liep hij pas vast bij 300/500mhz overclock.

En hij werd nog steeds erg heet.
Die maximale overclock van 300/610mhz uit de review geldt
dus schijnbaar niet voor elke kaart.

Dus als je hoger wilt zul je toch sterker moeten koelen,
denk ik.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

cool had ook een leadtek 4200 topic (64mb) gestart maar die werd (naar mijn mening onterecht) gelockd. Mijn leadtek core blijft stabiel lopen op 310 zelfs ietsje meer. Alleen het geheugen daar haal ik niet meer dan 569mhz. Ik heb hier op het forum ergens pics gezien van de koelpasta op een leadtek. Die lag er nog vet op gesmeerd. Zou het geheugen beter lopen als ik wat AS3 gebruik? Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van het koelblok op deze kaart? Ik heb nu 9700 3d mark punten op een Atlhon Xp 1800, 256 mb ram, asus nforce mobo. Dit is al een hele mooie score niet?
(btw is er een bios update beschikbaar voor dit kaartje of ben ik naar iets aan het zoeken wat niet bestaat?)

• PhatFish
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op maandag 15 juli 2002 00:53 schreef mecanoiz het volgende:
cool had ook een leadtek 4200 topic (64mb) gestart maar die werd (naar mijn mening onterecht) gelockd. Mijn leadtek core blijft stabiel lopen op 310 zelfs ietsje meer. Alleen het geheugen daar haal ik niet meer dan 569mhz. Ik heb hier op het forum ergens pics gezien van de koelpasta op een leadtek. Die lag er nog vet op gesmeerd. Zou het geheugen beter lopen als ik wat AS3 gebruik? Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van het koelblok op deze kaart? Ik heb nu 9700 3d mark punten op een Atlhon Xp 1800, 256 mb ram, asus nforce mobo. Dit is al een hele mooie score niet?
(btw is er een bios update beschikbaar voor dit kaartje of ben ik naar iets aan het zoeken wat niet bestaat?)
Waar heb je een bios-update voor nodig als ik vragen mag? Daar wordt hij echt niet minder warm van ofzo...
En ja, de standaard koelprut is gewoon met een kitspuit door een 13-jarig bijbaankind aangebracht.
Maar als je de koeling van de Leadtek goed wil benutten moet je die eraf halen. Het zijn gewoon plastic pinnetjes die het op z'n plek houden, dus nix engs aan, gewoon geen geweld gebruiken :) . Dan koelblok+chips+core goed schoonmaken. Ik heb hier zelf HG Vet Weg van de Etos voor gebruikt...ik zag gewoon nix beters staan, so don't ask.
Dan op de chips en core een dun laagje Arctic Silver aanbrengen, koelblok terug op z'n plek, 72 uur wachten en overklokken maar >:)
Je kan hier het beste wel een extra fan aanbrengen, gezien het koelblok best wel heet wordt. Een 80mm fan zou iig wel op z'n plaats zijn, denk ik.

Ik kom nu zonder artifacts op 290/590...ik had op beter gehoopt, maar goed, dit is snel genoeg.

...

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

Op zondag 14 juli 2002 18:27 schreef Phaerion het volgende:
Ik heb min of meer of meer het zelfde probleem.

Bij een overclock van 295/486mhz liep mijn computer vast.
Na een extra koelertje naast de oorspronkelijke geplaatst
te hebben, liep hij pas vast bij 300/500mhz overclock.

En hij werd nog steeds erg heet.
Die maximale overclock van 300/610mhz uit de review geldt
dus schijnbaar niet voor elke kaart.

Dus als je hoger wilt zul je toch sterker moeten koelen,
denk ik.
Misschien helpt het om ook een fan op de achterkant van de kaart te plaatsen, gezien deze tov de rest heel slecht gekoeld wordt...

...

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:47 schreef Sandermvdb het volgende:

.....Net klapte mijn complete systeem uit tijdens 3DMark2001. Nu stond mijn GPU op 315 Mhz. Is dit het teken dat 315 te hoog is?
Dat mijn PC zichzelf uitschakelde had te maken met ASUS Cop die mijn CPU te warm vond en daarom de PC uitzette. 315 lijkt dus toch goed te gaan :)
Kan alleen 2 vastlopers nog niet verklaren.

• Pollore
  • Laatst online: 05-07 10:13
ik heb Leadtek Geforce 4 Ti4200 128mb ik heb hem nog niet geclocked want ik vind dat ie nu al HEEL warm is het koelblok. Ik ben een tweaker dus ja ik wil gaan clocken ;)

Maar nu vroeg ik me af HOE kan ik een andere fan erop zet? OF waar kan moet ik een 80mm fan plaatsen? Ik heb AS3 dus dat moet al lukken maarja ik snap niet hoe ik er een andere cooler op kan duwen jullie zeggen het wel zo makkelijk maar leg het is uit waar hoe waarom?

Upside down

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 15:09 schreef Craytahar het volgende:
ik heb Leadtek Geforce 4 Ti4200 128mb ik heb hem nog niet geclocked want ik vind dat ie nu al HEEL warm is het koelblok. Ik ben een tweaker dus ja ik wil gaan clocken ;)

Maar nu vroeg ik me af HOE kan ik een andere fan erop zet? OF waar kan moet ik een 80mm fan plaatsen? Ik heb AS3 dus dat moet al lukken maarja ik snap niet hoe ik er een andere cooler op kan duwen jullie zeggen het wel zo makkelijk maar leg het is uit waar hoe waarom?
Dat is dus precies dat ik me ook af vraag. Zo van: "dan plak je er toch een extra koeler op.", ja maar hoe :?

Ik probeer het nu meestal met tai-rippies. Soms gaat het daarmee perfect, soms ook voor geen meter...

• Pollore
ik zat te denken om die GF 4 Thermaltake cooler te bestellen en geheugen blokjes heb ik hoe al leggen grote goeien van thermaltake en ik heb speciale koelprut van AS dat keihard word maarja, hoe duw je in godsnaam een 80mm fan op zo kaart? je kan moeilijk er een Alpha Pal8045 opzetten....

Zo speciale GF4 cooler met koelblokjes lijkt me wel goed iemand ervaring met die cooler? ik geloof dat ie op een Asus GF4 Ti4600 zat dus hij moet wel goed zijn.

Upside down

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik wil proberen het koelelement dat nu op de videokaart zit van de Leadtek goed vast te zetten, zodat hij goed op de core drukt en dan nog een extra koeler (80 of 60 mm) erop te zetten. Volgens mij is dat voldoende.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb het zo gedaan met een tnt2 koelertje.
Ik kon hem er precies opschroeven tussen de koelribjes.
nu loopt ie pas vast bij 300/500mhz terwijl die dat eerst
al bij 295/486mhz deed.

maar let wel, ik ga er nog een heel andere koeling opzetten.
Dit is voor mij maar een tijdelijke oplossing.
Want het levert me te weinig op.

edit:

De achterkant moet ik nog onder handen nemen

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Gf4Extra.jpg

• iets
  • Laatst online: 19-08 22:06
Op maandag 15 juli 2002 16:24 schreef Phaerion het volgende:
Ik heb het zo gedaan met een tnt2 koelertje.
Ik kon hem er precies opschroeven tussen de koelribjes.
nu loopt ie pas vast bij 300/500mhz terwijl die dat eerst
al bij 295/486mhz deed.

maar let wel, ik ga er nog een heel andere koeling opzetten.
Dit is voor mij maar een tijdelijke oplossing.
Want het levert me te weinig op.

edit:

De achterkant moet ik nog onder handen nemen

[afbeelding]
Hoe groot is dat fannetje???

tvw

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op maandag 15 juli 2002 17:19 schreef ShotGun het volgende:

[..]

Hoe groot is dat fannetje???
volgens mij standaard videocooler formaat : 40*40 MM :).

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op maandag 15 juli 2002 17:21 schreef Termi het volgende:

[..]

volgens mij standaard videocooler formaat : 40*40 MM :).
Klopt :)
Die zat op mijn oude tnt2 cloontje.

• Pollore
Zow ben terug heb effe me geforceje getweaked een beetje cooling eraf gehaald alles schoongemaakt AS3 erop gedaan ik heb de achter cooling weggelaten en daar heb ik 4 koelblokjes op elke memory gezet best wel grote met AS3 en nu heb ik dat grote ding met normale cooler heb ik vast gezet met schroeven lekker strak.

Ik ga nu effe beginnen met overclocken.

Oh ja ik heb ook nog een oude moden gemold alles eraf gehaal gat in gefreesd en daar heb ik een 80mm fan opgezet en die zit nu onder me Geforce en die blaast wind op de core en geheugen zeg maar ook. De koelblokjes voelen niet eens zo warm aan nu zit wel goed denk ik kijken hoe ver ik kom ;).

Upside down

• iets
Op maandag 15 juli 2002 20:47 schreef Craytahar het volgende:
Zow ben terug heb effe me geforceje getweaked een beetje cooling eraf gehaald alles schoongemaakt AS3 erop gedaan ik heb de achter cooling weggelaten en daar heb ik 4 koelblokjes op elke memory gezet best wel grote met AS3 en nu heb ik dat grote ding met normale cooler heb ik vast gezet met schroeven lekker strak.

Ik ga nu effe beginnen met overclocken.

Oh ja ik heb ook nog een oude moden gemold alles eraf gehaal gat in gefreesd en daar heb ik een 80mm fan opgezet en die zit nu onder me Geforce en die blaast wind op de core en geheugen zeg maar ook. De koelblokjes voelen niet eens zo warm aan nu zit wel goed denk ik kijken hoe ver ik kom ;).
Verkeerd topic: hier moet da staan!

tvw

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Bij de weg.....

Ik zat fout met die maat van dat ventilatortje.

Dat koelertje dat ik er op geschroefd heb is denk ik iets kleiner dan 40*40.
Hij past ook op een nordbridge heatsink,

Want 40*40 zit op me cpu en die is groter.

• iets
Op dinsdag 16 juli 2002 03:13 schreef Phaerion het volgende:
Bij de weg.....

Ik zat fout met die maat van dat ventilatortje.

Dat koelertje dat ik er op geschroefd heb is denk ik iets kleiner dan 40*40.
Hij past ook op een nordbridge heatsink,

Want 40*40 zit op me cpu en die is groter.
Hoe heb je die fan er eigenlijk opgekregen? Dat WinFAST Plaatje erafgedremeld ofzo?

tvw

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 12-06 16:44
Het is misschien een vreemde vraag maar als ik dit topic lees begin ik toch mijn twijfels te krijgen bij de cooling van leadtek.

Is dat grote blok nou wel beter als een standaard (asus of zo) oplossing?

Of gaan jullie hier zo ver met overclocken dat een andere TI 4200 het allang had opgegeven?

Ik ben zelf nog aan het kijken wat de beste keus is voor mij, dacht een leadtek 4200 128 mb (begin toch te twijfelen).

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op dinsdag 16 juli 2002 12:10 schreef ShotGun het volgende:

[..]

Hoe heb je die fan er eigenlijk opgekregen? Dat WinFAST Plaatje erafgedremeld ofzo?
Nee hoor. :)

Dat plaatje is welliswaar iets hoger dan de rest van de
koelribben.
Maar de schroefjes die ik had waren precies lang genoeg
om die afstand te overbruggen.

Hij zit er nu wat strak op, maar waarschijnlijk valt het
niet eens op als ik er eens mee terug moet, en ik het
ventilatortje araf moet halen vanwege de garantie.

Want wat staan er vaak een n00bs in die pc zaken zeg.
Vraag vooral niet te veel specifieke dingen over je
aangeschafte hardware.
Want dan hoef je ook niet zoveel onzin aan te horen. :P

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 20:47 schreef Craytahar het volgende:
Hoe heb je die schroeven dan door dat koelblok gekregen? Heb je er gaatjes in geboord?

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Op dinsdag 16 juli 2002 13:09 schreef TSS_Droopy het volgende:
Het is misschien een vreemde vraag maar als ik dit topic lees begin ik toch mijn twijfels te krijgen bij de cooling van leadtek.

Is dat grote blok nou wel beter als een standaard (asus of zo) oplossing?

Of gaan jullie hier zo ver met overclocken dat een andere TI 4200 het allang had opgegeven?

Ik ben zelf nog aan het kijken wat de beste keus is voor mij, dacht een leadtek 4200 128 mb (begin toch te twijfelen).
Ach ja die koeling kun je veranderen.
Als je het zo voor elkaar krijgt dat je de orginele koeling
er weer op kunt krijgen is het geen probleem.

Want dan loop je ook geen risico met de garantie.

En ik heb me laten vertellen dat Leadtek verder wel hele
goede kaarten maakt.
Dus ga ik er een beetje vanuit dat met wat aanpasssing het
toch een helegoede aankoop is.

Ik heb op de temp na, verder ook geen problemen met die kaart.
Op dinsdag 16 juli 2002 13:57 schreef Sandermvdb het volgende:

[..]

Hoe heb je die schroeven dan door dat koelblok gekregen? Heb je er gaatjes in geboord?
Ik denk dat ie daarvoor de gaatjes gebruikt heeft die er al inzaten.
Maar in plaats van die klemmetjes er schroefjes in heeft gedraaid.

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 12-06 16:44
Als je nou niet overklokt met de leadtek wordt hij dan ook al zo erg warm?

En als je toch niet gaat overclocken is de leadtek dan ook sneller als een andere TI4200 128mb kaart(sneller geheugen of zo)?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik heb nu het koelblok (Leadtek 4200) stevig bevestigd met 2 schroefjes. Ik heb inderdaad de gaten van het koelblok gebruikt die er al in zaten. Alleen het koelblok zit een klein beetje scheef op de geheugenchips maar volgens mij hoeft dit geen probleem te zijn aangezien deze toch nauwelkijks warm worden.
Hopelijk wordt nu het koelblok flink warm en de chip flink koud :)
Ik heb helaas alleen voorlopig geen tijd om het te testen, misschien dat ik vanavond een half uurtje kan vrij maken.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:29

Convoy

g44p

had ook eerst de Leadtek TI4400, maar deze was volgens mij super brak. Zodra ik m 10Mhz OC'de, knalde ie er al uit en met nature haalde ik echt een super lage score :( Heb m daarom ook omgeruild voor een Asus V8440 TI4400 Deluxe, en deze kaart schopt echt kont >:)

Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~freekweb/smartdoctor.JPG

max wat ik tot nu toe stabiel heb gehaald is 320/690 >:)

• PhatFish

PhatFish

and, uhm......Moo

Kan misschien een tip zijn voor mensen die hun koelblok op de Leadtek niet goed vast krijgen (dus dattie een beetje losjes zit), ik heb een insteekhaak als klemmetje gebruikt aan de achterkant van de kaart, zodat het allemaal lekker strak op de chips drukt.

Met een insteekhaak bedoel ik een maffe gebogen spijker zonder kop (op de verpakking stond insteekhaken :+ )
met ongeveer deze vorm:

=======\
|======/
|
\======>

Dus gewoon een spijker in een S-vorm gebogen :D

...

Pagina: 1