Xfree86 3/4 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik wil nu 3d acc aan de gang krijgen nu heb ik per ongeluk xfree86 4 genomen deze ondersteund geen 3d
Nou heb ik met suse 8.0 zo'n handig balkie waar ik dat iXfree in kan stellen dus ik klik screen configuration for Xfree86 version 3, dat gaat goed hij vraagt dan:

/.../
You are using SaX, the config facility for XFree86 v3.
Your system is set up to run XFree86 v4. To change the
configuration for XFree86 v4 please use

/usr/X11R6/bin/SaX2

instead of SaX. Continuing as you are with this SaX
facility will set up for the use of XFree86 v3 instead
and configure it.

Would you like to continue SaX for
--> XFree86 v3

[ yes | <no> ]

ik druk op yes hij gaat lopen maar gooit dan mijn hertz van mijn monitor op 150 dus zie ik niks meer maar hij loopt niet vast na 10 min nog steeds niks.
Is hier misschien een oplossing voor want dit is knap balen want ik wou toch winex nog draaien en dan heb ik toch wat 3d nodig(ik ben nu ook nog met Limewire bezig, f*ck java) ? :D

Verwijderd

Het lijkt me buitengewoon sterk dat Xfree86 3.x wel 3d acceleratie ondersteund en 4.x niet... :?

Of ik moet het gigantisch mis hebben natuurlijk...

• RickDB
tja ik ben ook maar een linux newbie :D, maar als ik Bv: armagetron start zegt ie: no 3d acc found.
En ik heb de nieuwste nvidia suse drivers, en xfree 4.0 dacht ik dat dat alleen 2d was.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
je moet sax starten met sax -l toch? of was dat voor sax2?

overigens, xfree 4.x ondersteund gewoon GlX hoor (3D rendering engine) :)

als je xfree 4.x geconfigged hebt, moet je (in je /etc/X11/XF86Config je driver veranderen in nvidia (was nv) en bij modules:

load "glx" toevoegen

suc6

• RickDB
Ok ik heb de driver aangepast:
ection "Device"
BoardName "GeForce3 Ti 200"
BusID "1:0:0"
Driver "nvidia"

Maar waar kan ik precies die modules aanpassen, ik heb wel ModulePath "/usr/X11R6/lib/modules" gevonden moet ik dit aanpassen want de GLX module kan ik ook nergens vinden?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zondag 14 juli 2002 16:33 schreef Rick164 het volgende:
Ok ik heb de driver aangepast:
ection "Device"
BoardName "GeForce3 Ti 200"
BusID "1:0:0"
Driver "nvidia"

Maar waar kan ik precies die modules aanpassen, ik heb wel ModulePath "/usr/X11R6/lib/modules" gevonden moet ik dit aanpassen want de GLX module kan ik ook nergens vinden?
als het goed is, heb je 2 bestanden gedownload (NVIDIA_KERNEL_blah_29.60.i386.rpm en NVIDIA_GLX.blah.blah.i386.rpm of in ieder geval iets in die zin). deze pak je uit. bijvoorbeeld in /usr/src. je gaat naar de kernel module directory en typt daar make install. als het goed is, worden er geen fouten gegeven. hetzelfde doe je in de glx directory.

Nu ga je je /etc/X11/XF86Config file aanpassen en zet je deze regeltjes er in. Met MC kun je zoeken op modules totdat je section modules ziet en daar voeg je dus de regel in:
code:
1
load "glx"

suc6

edit:

je kunt overigens het beste de tarball pakken. de rpm's kun je wel in de /usr/src terug vinden, maar dan moet je nog meer instructies uitvoeren als ik hier omschreven heb.

• RickDB
Bedankt na de GLX.rpm installatie deed ie het al dus ik hoefde niks in te vullen wel raar maar ja hij doet het nu :D

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 16:20 schreef LinuxUser het volgende:
GlX hoor (3D rendering engine) :)
Fout, fout, fout!!

GLX is de verbinding tussen X en OpenGL, niet meer en niet minder :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Alles over je wel of niet werkende nVidia drivers, hoort in dit topic:
[topic=463842/1/100]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.