Vaag ip probleem

Pagina: 1
Acties:

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 08:56
Als ik sommige programma's opstart die contact met het internet heben heb ik een bepaald ip. als ik ipconfig drai een ander. Als ik bijvoorbeel een spelletjes server wil hosten kan niemand joinen.

Ik heb ipconfig renew geprobeerd en he hij zegt dat hij geen contact kan maken met de DHCP server.

Verwijderd

Geef eens wat meer info.. bijv wat voor verbinding heb je etc.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
lijkt me sterk dat je ip veranderd, hoe kan je isp je anders een keep alive signaal sturen als je ip wijzigd, heb je niet toevallig twee netwerk kaarten, waarvan er een voor je internet is, en eentje an je netwerk hangt met dhcp, en dat daarvan het ip wijzigd ?

• kingnelis
ik heb kabel bij @home. ik heb 2 netwerkkaarten maar 1 is maar in gebruik. Hij heeft het altijd gedaan totdat ik windows opnieuw installeerden and norton internet security erop heb gezet. (NIS kan het probleem niet zijn want dat staat er al niet meer op).

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 21:32
Klinkt alsof je het verschil niet weet tussen een INTERN en EXTERN ip adres. Volgens mij laat je de buitenwereld bij je joinen op een intern adres, die natuurlijk niet bekend is op het externe netwerk.

Probeer als je ipconfig opstart een /all erachter te zetten, dan krijg je alle gegevens en zal je ook kunnen zien wat je internetip is. Daar moet naartoe geconnect worden. En als dat ook niet werkt, heb je OF een probleem met NAT of je firewall zit te fucken :)

• kingnelis
Ok ik weet nu dat een het interne is en de ander het externe. Ik heb geen firewall, en toch zit hij te zeiken. hoe kan dit komen??
Pagina: 1