Toon posts:

[debian] cvs server installeren (.deb file?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik pas kort debian/linux, dus zal wel een n00b vraag zijn...

Ik wil graag een CVS server op mijn computer zetten, heb al bij de debian packages gekeken en daar stond er niet één tussen.

Nu staat er een CVS server op http://www.cvsnt.org en daar kan je em ook voor debian downlaoden (.deb). Maar hoe kan ik met mijn debian computer iets downloaden?? Heb dus geen X o.i.d. op de linux computer staan.

Weet iemand hoe dat kan? En moet je zo'n .deb bestand nog compileren of alleen installeren (hoe?).

Verwijderd

CVS zit er toch wel in?? :?
code:
1
apt-get install cvs

et voila! :)

edit:
downloaden kun je trouwens wel met lynx of links (console browsers) doen. Zitten ook allebei in apt-get...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 15:52 schreef DarkPipo het volgende:
CVS zit er toch wel in?? :?
code:
1
apt-get install cvs

et voila! :)
Jah, dan heb je toch de client??? Ik wil dus een CVS server (of zit dat er meteen bij, d8 het niet toch??). Oja, heb apt-get install cvsd geprobeerd en die bestaat niet.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 15:54 schreef lastone80 het volgende:

[..]

Jah, dan heb je toch de client??? Ik wil dus een CVS server (of zit dat er meteen bij, d8 het niet toch??). Oja, heb apt-get install cvsd geprobeerd en die bestaat niet.
Nee, hij vraagt geloof ik ook of je de server daemon wil installeren. Of ik moet het gigantisch mis hebben, maar dan kun je 'm ook heel makkelijk weer uninstallen. ff proberen dus :)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 15:56 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

Nee, hij vraagt geloof ik ook of je de server daemon wil installeren. Of ik moet het gigantisch mis hebben, maar dan kun je 'm ook heel makkelijk weer uninstallen. ff proberen dus :)
Idd, hij vraagt of je een server wil

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had em ff ge-removed (cvs) en opnieuw ge-installed. Maar er werd nix gevraagd. Ik neem aan dat ie er dan gewoon opstaat, ff snel de man van cvs doorgebladerd maar kon nix vinden over de server... Weet iemand hoe ik die bv opstart en waar ik instel welk path e.d. ie moet gebruiken?

Oja, thnx voor de snelle reacties (snapte de eerste reactie ff niet ;))

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 16:05 schreef lastone80 het volgende:
Hmm, ik had em ff ge-removed (cvs) en opnieuw ge-installed. Maar er werd nix gevraagd. Ik neem aan dat ie er dan gewoon opstaat, ff snel de man van cvs doorgebladerd maar kon nix vinden over de server... Weet iemand hoe ik die bv opstart en waar ik instel welk path e.d. ie moet gebruiken?

Oja, thnx voor de snelle reacties (snapte de eerste reactie ff niet ;))
Kijk ns even in /etc/init.d/, of er iets staat met cvs.

Je configfiles staan in /etc/.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:06 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

Kijk ns even in /etc/init.d/, of er iets staat met cvs.
Nope :'(, maarre waar staan eigenlijk de config bestanden, waar je bijvoorbeeld insteld op welke poort ie moet luisteren enzo?

Als ik btw whereis cvs doe, dan staat ie alleen in de /usr/bin (de binary), en verder de man-pages...

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
config files: /etc/cvs-pserver.conf

en de pserver wordt gestart vanuit inetd, dus kijk 'ns in

/etc/inetd.conf

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:21 schreef ycode het volgende:
config files: /etc/cvs-pserver.conf

en de pserver wordt gestart vanuit inetd, dus kijk 'ns in

/etc/inetd.conf
Het bestand /etc/cvs-pserver.conf bestaat hier niet, en in /etc/inetd.conf komt ie ook niet voor.

Ik heb toch het id dat ik iets fout doe bij installeren ofzo... Ga ik nog maar een keer proberen

• ycode
Tja, ik heb hier zelf Debian Woody en daar staan toch echt mijn config files !

probeer anders dpkg-reconfigure cvs eens misschien dat ie dan wat vraagt. Of probeer van dpkg-reconfigure dat ie de vragen herhaalt, als je je prioriteit te hoog hebt staan...

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 16:27 schreef lastone80 het volgende:

[..]

Het bestand /etc/cvs-pserver.conf bestaat hier niet, en in /etc/inetd.conf komt ie ook niet voor.

Ik heb toch het id dat ik iets fout doe bij installeren ofzo... Ga ik nog maar een keer proberen
Welke Debian "smaak" gebruik je? ;) potato, woody, sid? Potato kan ik me van voorstellen dat het cvs package niet vroeg om de pserver te installen. Woody en Sid doen dat allebij zeker wel... Upgraden die hap als het nog potato is, je loopt hopeloos achter >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:44 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Welke Debian "smaak" gebruik je? ;) potato, woody, sid? Potato kan ik me van voorstellen dat het cvs package niet vroeg om de pserver te installen. Woody en Sid doen dat allebij zeker wel... Upgraden die hap als het nog potato is, je loopt hopeloos achter >:)
Heb woody (wel geinstalleerd met potato, maar daarna alles geupgrade naar woody). En mijn sources.list wijst ook naar woody 'servers'.

Ikke niet snap ;(

Krijg nix geen foutmeldingen of wat dan ook bij apt-get install cvs. En heb net ook dpkg-reconfigure cvs gedaan en daar kan idd instellen dat die pserver aan moet staan.

Maar nog steeds geen cvs-pserver.conf in /etc en ook niet iets met cvs in inetd.conf.

Oja, Hieronymus, ik loop niet achter!!! :)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 16:51 schreef lastone80 het volgende:
Oja, Hieronymus, ik loop niet achter!!! :)
Ik zei dat als het nog potato was dat je hopeloos achter liep, niet zozeer DAT je nog achter loopt ;) Nederlands lezen is een kunst, daarom krijg je dat zolang op de middelbare school als vak ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 16:57 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Ik zei dat als het nog potato was dat je hopeloos achter liep, niet zozeer DAT je nog achter loopt ;) Nederlands lezen is een kunst, daarom krijg je dat zolang op de middelbare school als vak ;)
offtopic:
ja hallo, middelbare school heb ik nooit afgemaakt joh... en idd, toen ik er nog wel op zat was nederlands mijn slechtste vak >:)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Om een package opnieuw te configureren met debconf hoef je hem niet te verwijderen en weer te installeren; daar is dpkg-reconfigure voor.

Doe eens dpkg-reconfigure -plow cvs.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 17:38 schreef deadinspace het volgende:
Om een package opnieuw te configureren met debconf hoef je hem niet te verwijderen en weer te installeren; daar is dpkg-reconfigure voor.

Doe eens dpkg-reconfigure -plow cvs.
Done.... en werkt niet.. wel kan ik em zo starten: /usr/sbin/cvs-pserver, maar dan blijft de console daar 'hangen', dus niet zo netjes.

En ik wil nu testen of ie het ook extern doet (dus vanaf een andere PC inloggen), maar weet nog niet hoe dat moet (andere bakken geen linux). Maar ik post wel als het gelukt is. thnx all!

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 17:54 schreef lastone80 het volgende:

[..]

Done.... en werkt niet.. wel kan ik em zo starten: /usr/sbin/cvs-pserver, maar dan blijft de console daar 'hangen', dus niet zo netjes.

En ik wil nu testen of ie het ook extern doet (dus vanaf een andere PC inloggen), maar weet nog niet hoe dat moet (andere bakken geen linux). Maar ik post wel als het gelukt is. thnx all!
Er is vast wel een commando om 'm op de achtergrond te starten, ipv op de voorgrond zoals ie nu doet...

• ycode
Regel in mijn inetd.conf:

cvspserver stream tcp nowait.400 root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/cvs-pserver

Mijn /etc/cvs-pserver.conf bestaat uit 1 regel:

CVS_PSERV_REPOS="/usr/local/cvsroot"

Misschien is dat een oplossing !

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace