Toon posts:

[Mandrake] X-server loopt niet met Ati Xpert 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Mandrake 8.2 geinstalleerd, maar helaas krijg ik X-Server niet aan de praat. Ik heb een Iiyama Vision Master Pro 450 op een ATI Xpert 2000 (Rage 128) videokaart.

Welke kaart ik ook kies en welke versie van X, bij elke test valt mijn beeld weg |:(. In eerste instantie dacht ik dat het iets te maken had met mijn BNC kabel (geen DDC mogelijk), maar dat was het ook niet.

Zelfs standaard VGA instellingen (monitor en videokaart) werken niet. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?

Thankz!

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat aanvullende info:

Ik heb de installatie van Mandrake 8.2 (download edition) nogmaals herhaald en bij het testen van de grafische instellingen verschijnt vlak voordat het systeem zou moeten overschakelen naar grafische modus, de volgende foutmelding:

/tmp/imm.o: init_module: no such device
/tmp/ppa.o: init_module: no such device

Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet :?
Is de installatie incompleet of heb ik een hardware instelling fout staan?

Verwijderd

Topicstarter
Well, ik heb het antwoord al gevonden. Blijkbaar heb ik weer net die ene kaart die bugs vertoond ;(

Op http://www.mandrakelinux.com/en/hard-details.php3?F_TYPE=video&F_ID=1681 is te lezen:

Beware ! All XPERT 2000 boards aren't supported, it's a bug already submitted and is about to be fixed

Hoop dat het geen eeuwen gaat duren....

Ciao,

Ranco

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Kun je ook 'vesa' of 'svga' kiezen? Zo ja, probeer dat dan eens in combinatie met een niet te hoge colordepth en resolutie.