After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Stomme vraag misschien, maar is het erg dan dat de klok voorloopt 
Btw, voor zover ik weet is er geen atomtime voor Linux/Unix/BSD (zal er ongetwijfeld wel zijn
), maar NTP lijkt me dan wel een redelijke oplossing?
Btw, voor zover ik weet is er geen atomtime voor Linux/Unix/BSD (zal er ongetwijfeld wel zijn
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
[topic=544078/1/100]
[topic=545799/1/100]
Zolang niemand er last van heeft
.
[topic=545799/1/100]
Zolang niemand er last van heeft
wat ik raar vind is dat volgens mijn weten het script wat je een bericht laat posten op een andere server staat dan het script wat je een bericht laat editen.
Zit ik nou fout of zijn jullie niet helemaal fris bezig?
Ik neem aan dat je het hele forum-script op 1 server wilt hebben staan.
Zit ik nou fout of zijn jullie niet helemaal fris bezig?
Ik neem aan dat je het hele forum-script op 1 server wilt hebben staan.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dat draaien ze ook.
Zegt nog niet dat beide queries de tijd van de zelfde server halen, je kan namelijk ook de tijd van de database server pakken.
Zegt nog niet dat beide queries de tijd van de zelfde server halen, je kan namelijk ook de tijd van de database server pakken.
Je kan voor linux inderdaad NTP gebruiken. Dat de servers voorlopen is op zig niet erg, maar dat de ene server meer/minder voorloop dan de andere geeft van die rare 'post eerder geedit dan gepost' fratsen. Dus misschien is het wel handig om op alle servers bv NTP te installen.Op zondag 14 juli 2002 15:18 schreef Renegade het volgende:
Stomme vraag misschien, maar is het erg dan dat de klok voorloopt
Btw, voor zover ik weet is er geen atomtime voor Linux/Unix/BSD (zal er ongetwijfeld wel zijn), maar NTP lijkt me dan wel een redelijke oplossing?
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Als je de reply bekijkt van Kees in het draadje dat Robin er neergezet heeft, verklaart dat het e.e.a.
servers worden elke 6 uur gelijk gezet. als de serverklok niet helemaal lekker loopt kan hij inderdaad in die 6 uur een paar seconden voor/achter lopen.
Edit time wordt door de webserver bepaald, post time door de databaseserver
Als de tijd op de dbaseserver bijv: 23:34:01 is en je edit hem in 10 seconden dan kan het zijn dat de webserver nog net op 23:33:59 zit oid. het komt zeer zelden voor iig.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ik heb ze nu handmatig laten synchroniseren, maar om een of andere reden gaat dat niet zo goed als dat automatisch gebeurt
Waarom toch niet gewoon ntpd in daemon mode ?
Hij bekijkt zelf hoevaak er gepolled moet worden. Hoeft er nooit meer naar om te kijken. Voor het starten van ntpd draai je eenmaal ntpdate.
code:
1
2
3
4
5
6
| remote refid st t when poll reach delay offset disp ============================================================================== 192.168.0.255 0.0.0.0 16 u - 64 0 0.00 0.000 16000.0 +fistix.xs4all.n ntp0.NL.net 2 u 73 128 377 20.08 -0.186 0.82 +getafix.xs4all. hora.cs.tu-berl 2 u 17 128 377 19.53 -0.137 0.84 *ntp1.NL.net .GPS. 1 u 8 256 377 34.27 -2.739 294.10 |
Hij bekijkt zelf hoevaak er gepolled moet worden. Hoeft er nooit meer naar om te kijken. Voor het starten van ntpd draai je eenmaal ntpdate.
Omdat ie dan elke minuut gaat pollen gok ik 
Nu heb ik het op elke 15 gezet trouwens...
Ik zag ook de oorzaak al, er is geen enhanced realtime clock support gecompileerd, maar ik weet niet wat er op de servers allemaal moet gebeuren voor een kernel-recompile/wijziging dus dat laat ik aan kees over.
Nu heb ik het op elke 15 gezet trouwens...
Ik zag ook de oorzaak al, er is geen enhanced realtime clock support gecompileerd, maar ik weet niet wat er op de servers allemaal moet gebeuren voor een kernel-recompile/wijziging dus dat laat ik aan kees over.
Dat hoeft niet. Zoals je in het overzicht ziet worden de servers elke 128 / 256 sec gepolled.Op zondag 14 juli 2002 15:55 schreef ACM het volgende:
Omdat ie dan elke minuut gaat pollen gok ik
Als je 2 servers in de farm tot master benoemd wordt het nog makkelijker. (Bv de db servers.) Alle andere servers kan je dan syncen met die 2 masters.
De db servers lopen juist steeds verkeert...Op zondag 14 juli 2002 16:00 schreef little_soundman het volgende:
Dat hoeft niet. Zoals je in het overzicht ziet worden de servers elke 128 / 256 sec gepolled.
Als je 2 servers in de farm tot master benoemd wordt het nog makkelijker. (Bv de db servers.) Alle andere servers kan je dan syncen met die 2 masters.
Wordt erg fijn als alle andere servers daarmee gaan syncen dan
Maar opzich is het wel een ideetje waar we ooit es mee bezig moeten
Ik begin te begrijpen waarom Trueserver jullie gratis sponsord host. 
dit dient absoluut niet serieus te worden genomen
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Wat heeft dit nou weer met Trueserver te maken??Op zondag 14 juli 2002 16:17 schreef NitroX_infinity het volgende:
Ik begin te begrijpen waarom Trueserver jullie gratis sponsord host.
Snow is only frozen water
T.net en GOT worden toch gehost door trueserver?Op zondag 14 juli 2002 16:23 schreef Wally-S het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer met Trueserver te maken??
Je zal de masters wel met syncen moet de buiten wereld natuurlijk.........Op zondag 14 juli 2002 16:01 schreef ACM het volgende:
De db servers lopen juist steeds verkeert...
Wordt erg fijn als alle andere servers daarmee gaan syncen dan
Het iedere x seconden pollen is trouwens geen probleem hoor. Het kost niks aan cpu of traffic.
ja...Op zondag 14 juli 2002 16:26 schreef NitroX_infinity het volgende:
[..]
T.net en GOT worden toch gehost door trueserver?
Maar wat heeft dat hier mee te maken
la maar, grap is nou al nie meer leukOp zondag 14 juli 2002 16:43 schreef BrZ het volgende:
[..]
ja...
Maar wat heeft dat hier mee te maken

uhm als het niet leuk is is het ook geen grapOp zondag 14 juli 2002 17:10 schreef NitroX_infinity het volgende:
[..]
la maar, grap is nou al nie meer leuk

en nu weer ontopic svp
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Je mist een beetje het punt dat ik probeer te maken...Op zondag 14 juli 2002 16:27 schreef little_soundman het volgende:
Je zal de masters wel met syncen moet de buiten wereld natuurlijk.........
Het iedere x seconden pollen is trouwens geen probleem hoor. Het kost niks aan cpu of traffic.
Zei ik net, zolang je dat niet aanzet kan je zomaar clock drifts krijgen (wat nu dus op apollo gebeurt) bij SMP-dozen.Op zondag 14 juli 2002 15:55 schreef ACM het volgende:
Dan kan je wel elke 5 seconden de tijd syncen, maar dat is een workaround, niet een oplossing.
En zoals ik daar al zeg, ik ga geen kernel bakken zolang het niet _absoluut_ noodzakelijk is aangezien ik niet weet welke handelingen er allemaal vereist zijn op die server.
Ah, even gemist.Op zondag 14 juli 2002 18:25 schreef ACM het volgende:
Zei ik net, zolang je dat niet aanzet kan je zomaar clock drifts krijgen (wat nu dus op apollo gebeurt) bij SMP-dozen.
Point taken
Pagina: 1