• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een nokia 6210, software versie 5.37 en hij is heel erg traag met navigeren door het menu.
Is dit op te lossen met een software update of hebben alle versies dit?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Verwijderd

Ik heb 5.02 (toestel is ook al een jaar oud) en daar duurt het openen van de SMS-inbox erg lang... maar het navigeren door het menu valt wel mee, ik weet niet wat jij traag vind...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij duurt het openen van de SMS-box ook lang, maar de rest gaat best vlotjes. Mijn Nokia is bijna twee jaar oud en ik heb iets van versie 4.nogwat (heb hem ff niet bij de hand).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• --Erik--
  • Niet online
Als ik het vergelijk met m'n siemens (s45) vind ik het bij de 6210 echt langzaam gaan.
Heb met een 3310 even gekeken en dat gaat ook een stuk vlotter dan bij de 6210.
Dat het ff duurt voor je je inbox in komt ligt aan het aantal sms-jes wat je hebt lijkt me, dit is verder ook niet echt hinderlijk vind ik. Alleen het menu zelf is niet al te snel..

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54

Vos

AFCA

bij mij is ie alleen sloom als ik hem net aangedaan heb
van horen zeggen komt dit omdat ie dan alles inleest oid

maar na 1 minuut ongeveer is is gewoon snel

Verwijderd

Ik heb een 6210 en een 6310. Die laatste is echt stukken sneller dan de 6210. Dan gaat het pas echt irriteren! :P

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op zondag 14 juli 2002 16:11 schreef Vos het volgende:
bij mij is ie alleen sloom als ik hem net aangedaan heb
van horen zeggen komt dit omdat ie dan alles inleest oid

maar na 1 minuut ongeveer is is gewoon snel
Klopt, ik heb dan wel een sony cmd-j70, maar de SIM kaart is dus de bottleneck ;) overklokken dat ding dus :7

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

heb ik met mijn alcatel 311 ook
super traag

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:09
Is vaak met de 6210... Helaas...
Het ligt vaak bij de SIM, dus als je SMS wil gaan lezen enzo, telefoonboek enzo (op sim dan).
Dan maar overclocken jah ;)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Die van mij word ook steeds trager :(
Vooral met koud weer is het menu erg langzaam :(

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:34
sjemig... nu ik dit topic lees, herinner ik me net dat ik een bericht heb ontvangen.. Wil ik het berichtje lezen, blijkt het dat hij is vastgelopen.. Dus ik : Batterij er uit, opnieuw starten.. Komt er te staan: Pincode invoeren.... zodra ik dan de 0 van 0000 indruk, looptie vast6 :( WTF heeft dat ding nou weer ?

Verwijderd

veel smsjes opslaan==tragere menus

Verwijderd

Hoe kan je zien welke software versie je hebt?

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 12:24
*#0000#

invoeren bij je "begin" scherm met de
provider in je display (v5.56 is de nieuwste)

Verwijderd

ik heb versie v05.56 (25-01-02) en hij's erg traag, (met veel opgeslagen smsjes) maar minder traag dan m'n vorige...

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11
Als je nieuwere software er op wil hebben, kan je naar een Nokia Dealer gaan en die kan er nieuwe software voor je opzetten!

Misschien scheelt dat :?

Verwijderd

Het probleem zit hem in het trage geheugen van de telefoon, het is dus hardware en niet softwarematig. Indien je berichtenbox vrij vol zit, dan wordt ie gewoon trager. Dat het met een 3310 wel snel is komt omdat daar maar een paar smsjes op de simkaart zitten.

• psy
  • Laatst online: 27-02 16:44

psy

Wat een onzin over die sim...

ik heb ook een 6210 en die is gewoon stukken trager als mijn oude 5110, die was echt veel sneller (exact dezelfde SIM). Ligt dus gewoon aan de telefoon.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

ja... ik heb ingesteld, dat hij alleen het telefoonboekgeheugen van de telefoon gebruikt, dus heeft het geen **** met de sim te maken.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 02:04 schreef psy het volgende:
Wat een onzin over die sim...

ik heb ook een 6210 en die is gewoon stukken trager als mijn oude 5110, die was echt veel sneller (exact dezelfde SIM). Ligt dus gewoon aan de telefoon.
Jij snapt het niet, noem het dan niet gelijk onzin!

Als je simgeheugen in vol is, dan wordt bij de 6210 de rest in je telefoongeheugen opgeslagen. bij de 5110 is het simkaart vol=vol

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

Hoe voller je geheugen van je 6210 is hoe langzmer hij navigeerd door het menu, bijv 15 smsjes en 180 nummers, tja dan duurt het nog al lang

Oplossing 1: Haal nummers eruit die je toch niet belt, sla geen smsjes op.

Oplossing 2: Ga naar de nokia store toe en laat je software flashen voor een nieuwere versie (of doe dit zelf >:) )
als je in de buurt van deventer woont, zit daar een bedrijfje die het ook doet, nl: kruutbosch en de weert. De Nokia stores zitten in Amsterdam, Maastricht en Rotterdam

• --Erik--
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 10:37 schreef Sebazztiaan het volgende:
Hoe voller je geheugen van je 6210 is hoe langzmer hij navigeerd door het menu, bijv 15 smsjes en 180 nummers, tja dan duurt het nog al lang

Oplossing 1: Haal nummers eruit die je toch niet belt, sla geen smsjes op.

Oplossing 2: Ga naar de nokia store toe en laat je software flashen voor een nieuwere versie (of doe dit zelf >:) )
als je in de buurt van deventer woont, zit daar een bedrijfje die het ook doet, nl: kruutbosch en de weert. De Nokia stores zitten in Amsterdam, Maastricht en Rotterdam
Maar is het probleem dan ook opgelost als er een nieuwere software versie op wordt gezet?

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 20:57 schreef Wisey het volgende:
*#0000#

invoeren bij je "begin" scherm met de
provider in je display (v5.56 is de nieuwste)
offtopic:
Tnxz, zijn er nog meer van dat soort leuke codes :)

• psy

psy

Op dinsdag 16 juli 2002 08:20 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Jij snapt het niet, noem het dan niet gelijk onzin!

Als je simgeheugen in vol is, dan wordt bij de 6210 de rest in je telefoongeheugen opgeslagen. bij de 5110 is het simkaart vol=vol
Nee dat is niet waar! Ik krijg nu NOG telkens de melding dat als ik een nummer opsla dat de GSM het op de SIM-kaart heeft opgeslagen. Zo lang ik die melding krijg slaat hij het toch echt op de SIM op hoor... :Z

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 14:41 schreef psy het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar! Ik krijg nu NOG telkens de melding dat als ik een nummer opsla dat de GSM het op de SIM-kaart heeft opgeslagen. Zo lang ik die melding krijg slaat hij het toch echt op de SIM op hoor... :Z
We hebben het nog steeds over SMS berichten die op je simkaart staan hoor. :O

En die worden toch echt in je telefoongeheugen opgeslagen, of je wil of niet.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

Op dinsdag 16 juli 2002 12:18 schreef --Erik-- het volgende:

[..]

Maar is het probleem dan ook opgelost als er een nieuwere software versie op wordt gezet?
Als je de nieuwe software erop zet, dan is hij per definitie sneller.

• psy

psy

Op dinsdag 16 juli 2002 19:24 schreef noki_JA het volgende:

[..]

We hebben het nog steeds over SMS berichten die op je simkaart staan hoor. :O

En die worden toch echt in je telefoongeheugen opgeslagen, of je wil of niet.
Dat geldt alléén als je veel sms'jes opslaat. Dat doe ik nooit, en dat deed ik bij de 5110 evenmin. Als ik slechts een paar sms'jes heb (zeg vijf) dan heeft hij echt twee seconden nodig om er een te openen (met de belachelijke tekst "wordt geopend" hou toch op zeg, alleen dat al kost performance), als mijn oude 5110. DAT wil ik zeggen...en dat bewijst voor mij in ieder geval dat de 6210 onnodig langzaam is.

Hoe verklaar je dat dan? Het is net als met XP, nieuwer en mooier, maar wel langzamer :r

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10-2025

WarPuppy

Electronic Technology

Ik had dit probleem ook bij mijn Nokia 7110, wat bleek, na het actieve geheugen van SIM naar Telefoon te veranderen, was het een stuk sneller.

Dus gewoon even je actieve geheugen van SIM naar Telefoon veranderen..
Pagina: 1