Plakker op Heatsink

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 09:35
Er zit een grote zwarte vierkante 'plakker' onder op mijn heatsink. Ik wil de heatsink op de processor klemmen maar vraag mij af of ik de zwarte 'plakker' moet verwijderen.

Het gaat om een Tualatin-processor. In de handleiding wordt niets gezegd over het verwijderen van deze 'plakker'. Maar ik meen ergens op Internet gelezen te hebben dat je soms een beschermlaag moet verwijderen omdat anders je processor niet goed wordt gekoeld.

Ik hoop op een snelle reactie zodat ik verder kan met het bouwen van de PC. 8-)

Verwijderd

Is het een intel koeler van zo'n bowed processor die je daar hebt? zo ja geen probleem.
Als het een soort roze kauwgom is dan kan je die d'r beter afhalen met een beetje wasbenzine en dan een heel klein beetje koelerpasta (ter grote van een rijstkorrel) over je CPU uitsmeren

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hehe plakker, leuk nieuw woord :P

Dat is wat die fabrikanten noemen de koelpasta, maar die werkt meestal niet zo effectief.

Ik zou die met alcohol helemaal netjes weghalen, zodat je een vlak oppervlak overhoud en dan een beetje as gebruiken.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 14 juli 2002 14:40 schreef One_Gandalf het volgende:
Er zit een grote zwarte vierkante 'plakker' onder op mijn heatsink. Ik wil de heatsink op de processor klemmen maar vraag mij af of ik de zwarte 'plakker' moet verwijderen.

Het gaat om een Tualatin-processor. In de handleiding wordt niets gezegd over het verwijderen van deze 'plakker'. Maar ik meen ergens op Internet gelezen te hebben dat je soms een beschermlaag moet verwijderen omdat anders je processor niet goed wordt gekoeld.

Ik hoop op een snelle reactie zodat ik verder kan met het bouwen van de PC. 8-)
nou tis een koelpastaplakker, onder een coolermaster cooler denk ik ?

ja kan het eronder laten zitten, maar andere koelpasta is wel beter dan dit standaard coolermasterspul

4015Wp west (Dordrecht)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 11:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als het plastic is: verwijderen.
Als het een soort kauwgom is en je hebt geen koelpasta: laten zitten.
Als het een soort kauwgom is en je hebt wel koelpasta: ervan halen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

plakkertje lijkt mij koelprut. misschien zit er een beschermfolietje op, die moet er natuurlijk wel af. in ieder geval is het de bedoeling dat zo'n plakkertje de warmteoverdracht te bevorderen..

/edit iedereen is sneller dan mij vandaag :'(

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 09:35
Hartelijk dank voor de snelle reacties. Aangezien ik geen koelpasta heb en een newbie ben met betrekking tot het plaatsen van een processor hou ik mij aan de standaardprocedure en laat de 'koel-plakker' dus netjes zitten. :+

Pasta is aan mij voorlopig niet besteed. ;)

Ik zie ook geen bobbel die zou aanduiden dat er nog iets onder de plakker zit. Aan een rand zit iets ruimte onder de plakker maar ik neem aan dat die ruimte dicht wordt gedrukt als de heatsink op de processor wordt geklemd.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:46 schreef daan123 het volgende:
plakkertje lijkt mij koelprut. misschien zit er een beschermfolietje op, die moet er natuurlijk wel af. in ieder geval is het de bedoeling dat zo'n plakkertje de warmteoverdracht te bevorderen..

/edit iedereen is sneller dan mij vandaag :'(
troost je :D
ik was later :z
net wakker :D
kermis RULEZZZZZZZ

Verwijderd

Als je een retail (boxed) processor hebt gekocht, is dat de geleidende "plakker". Bij intel werkt die prima, niet verwijderen, geen extra koelprut, gewwon op proc monteren.

Klaar :+

Verwijderd

das koelpasta man, plakker hehehe :) maar kon jij ook nie weten, newbies zijn ook mensen <--slaat helemaal nergens op ik weet het maar ik wilde toch ff reageren

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 14 juli 2002 17:35 schreef Mr_morpheus het volgende:
das koelpasta man, plakker hehehe :) maar kon jij ook nie weten, newbies zijn ook mensen <--slaat helemaal nergens op ik weet het maar ik wilde toch ff reageren
Aantal posts: 67
Gem. aantal posts/dag: 1

jij doet het anders ook rustig aan

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 17:35 schreef Mr_morpheus het volgende:
Iedereen is ooit een Newbie geweest, ook Mr_morpheus.

Mr_morpheus heeft zelf 2 Topics geplaatst, en wist toen ook de oplossing niet, maar laten we maar denken hij ook maar een mens.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 12:08
Op zondag 14 juli 2002 14:55 schreef werty het volgende:
Als je een retail (boxed) processor hebt gekocht, is dat de geleidende "plakker". Bij intel werkt die prima, niet verwijderen, geen extra koelprut, gewwon op proc monteren.

Klaar :+
Yup niets mis mee. Heb onlangs ook een P4 gekocht en vond ook op de koeler een grote zwarte 'plakker'. Ik verbaasde me ook een beetje over de afmetingen van het ding. Ongeveer even groot als de socket (en dus een stuk groter dan de heatspreader op de cpu). Maar het lijkt allemaal goed te werken (cpu draait op ongeveer 45 graden).

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik heb hier een onboard vga passief koelblok dat ik eraf moest halen omdat anders mijn nieuwe cpu koeler niet paste.
Echter stuit ik nu op een probleem.

Op de cooler/vga core zit een roze plakker en deze moet eraf.

Hoe kan ik deze het beste van mijn cooler en van mijn core afhalen ?

En kan ik het koelblok hierna weer monteren met gewone cpu pasta ?

Ik hoor het graag (snel :P)

Mvg,
dave

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
Over 6 jaar komt het antwoord...
En volgens mij staan verschillende technieken boven al aangegeven..

Verwijderd

ChessSpider schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:28:
Over 6 jaar komt het antwoord...
En volgens mij staan verschillende technieken boven al aangegeven..
Ja deze technieken waren gegeven voor een/ de cpu maar niet voor een gpu.

Vandaar de vraag

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn meer topics in de zoekresultaten hoor B)

[search=koelpasta verwijderen]
[search=koeler kauwgom verwijderen]
[search=koeler plakker verwijderen]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.