Voordelen mdlp t.o.v. 8cm mp3 sp. en vice versa?

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:53
Ik ben zo es aan het rondneuzen naar een nieuw draagbaar muziekluister ding. Ik had een minidisk, maar dat ding is dus kapot gegaan, en dus ben ik op zoek naar iets nieuws...

Mijn oog is gevallen op 2 dingen. De mdlp, en de 8cm mp3 cd spelers... Alleen kan ik iets niet echt volgen, want ik denk dat ik iets over het hoofd zie...

Wat is nou het voordeel van een mdlp t.o.v. een 8 cm mp3-speler? Ik heb ze zo'n beetje vergeleken, en qua grootte maken ze elkaar niet veel. Daarbij komt dat er op een 8cm cd volgens mij meer muziek past, en dat de lp4 compressie een lagere kwaliteit heeft dan het gemiddelde 128kbit mp3tje... En dan zijn die mdlp's nog es 2,5x zo duur ook!

Weet iemand wat ik nu over het hoofd zie? Of is een 8cm mp3 speler nou gewoon VEEL voordeliger? En weet iemand misschien nog andere voor/nadelen?

edit:
Ik bedenk me net dat dit misschien niet het juiste forum is om dit te vragen, maar dat het naar gadget talk moet? Nou ja, als het echt nodig is move m dan maar...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

verplaatst naar [forum=33] :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik ben dus ook al een tijdje aan het kijken naar een draagbaar muziek ding. Mij lijkt een 8cm cd speler ook het best.
Alleen op dit moment is er nog niet echt een goede, het is een vrij nieuw medium. Dus ik wacht nog tot er een goede uitkomt, op dit moment is de Napa het best.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 16:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik kan je vertellen dat een MDLP-compatible-speler/recorder (en vooral NetMD) veel fijner werkt dan 8cm-cd's. Ik heb een Napa 380 gehad, maar had het er wel weer mee gehad na 2 weken. En nu heb ik een Sony MZ-N707.

Dit zijn de voordelen van de N707:
• Veel kleiner en lichter (zowel het apparaat als de schijfjes)
• Werkt veel langer op maar 1 AA-batterij (GP 1800mAh)
• MD schijfjes zijn makkelijker mee te nemen en robuuster dan 8cm cd's
• MD schijfjes zijn rewritable (ok, je hebt ook rewritable 8cm's)
NetMD: Als je MP3's eenmaal in OpenMG zijn omgezet, kan je ze heel makkelijk op een MD zetten, dit gaat ook nog heel snel.
• De N707 heeft een VEEL betere afstandsbediening (en ook algehele bediening) dan de Napa 380. Het menu van de Napa was gewoon verrot te bedienen, en met mijn N707 ga ik heel makkelijk door de instellingen enzo heen, zowel met de afstandsbediening als de unit zelf
• De geluidskwaliteit van een N707 (op MDLP) is beter dan van de Napa, gewoon omdat de versterker en de koptelefoon van de Napa verrot klinken. Het geluid klinkt, ook al komt het van dezelfde MP3, op MD gewoon veel helderder en beter, ook al is het op LP4 opgenomen. Dit ligt niet aan de koptelefoon van de Sony, dat die zo goed is, aangezien als je hem aansluit op de Napa je hetzelfde "vern**kte" geluid krijgt. Zal wel aan de versterker en andere componenten van de Napa liggen....

Tot zover dus mijn mening, iedereen kan hier over twijfelen maar het blijft mijn mening die ik geef. Als je commentaar erop wil geven, onderbouw het dan aub :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
Op zondag 14 juli 2002 16:13 schreef HipHop het volgende:
ik ben dus ook al een tijdje aan het kijken naar een draagbaar muziek ding. Mij lijkt een 8cm cd speler ook het best.
Alleen op dit moment is er nog niet echt een goede, het is een vrij nieuw medium. Dus ik wacht nog tot er een goede uitkomt, op dit moment is de Napa het best.
neh, napa is niet het best, maar het meest gebruikte 8cm spelertje, omdattie goedkoop is enzo... maar kwalitatief laat het te wensen over (imho)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Niet te snel oordelen over de 8cm mp3cdplayers. Het is waar dat ze nog aan een start staan ivm bijv een MD speler maar je kan zeker niet stellen dat een Md speler beter is. De laaste tijd zijn er enkele zeer goeie degelijk 8cm spelers op de markt gebracht... denk maar aan de Aiwa XPZ3C en recentelijk is er weer een nieuwe Napa uitgebracht met Digitale radio! Voor meer info zie mn website mocht je nog wat meer willen weten.. :7

Ik geef ook toe dat er een hoop 8cm spelers zoals de Freecom Beatman I en nog enkele zijn geweest die het te wensen overlieten maar daar is de laatste tijd zeker verandering in gekomen..
Pagina: 1