Toon posts:

Slot-A Athlon 950@1600!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www16.big.or.jp/~bunnywk/ms6167/wcpuid-1586.gif

Het is die maffe Japanners weer gelukt hoor :)

Read all about it

:)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
L2 speed 1 op 1 :?
Kan nooit!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15

oCe

aka Dookie.

heej mastermind... kijk eens naar de CPUid, het gaat hier om een Thunderbird; wcpuid kan de socket/slot versie niet onderscheiden aangezien die dezelfde cpu-id's hebben. ik heb zelf een thunderbird slot-a, en laat wcpuid exact hetzelfde scherpje produceren. (okay, op de mhzjes na dan :))

-I am Jack's wasted life.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

Jah hlpdsk, photoshop is toch un fijn programmaatje heh!!

I see dead pixels...

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 23:15
Nou gaan dan maar snel kijken, het staat ook bovenaan [H]ardOCP ...

• jotheman
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

vurrek ze hebbe ut nog voor ulkaar gekrege oowk!, krijg nouw de tering!, da willik oowk da vloeibaar stikstof!!

I see dead pixels...

• DSmarty
  • Niet online
Netjes ;) 1600MHZ (wachten op de 760 van AMD) en dan SMP draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Roep dan ook niet zo snel fotosoep

• bloasfist
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

hee, zo'n mobotje heb ik ook.. met wat veranderingen gaat m'n athlon 500 toch nog de gig halen :)
wat een mongolen zeg.. mar wel leuk

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Met een beetje photoshoppen krijg ik dit resultaat ook. ik heb deze al gisteren zien staan ergens, dit kan nooit.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nou ja.. als je het leest.. vloeibaar stikstof, daar mee kan je ijsberen laten overleven in de Sahara! :)

Maar multiplier van 10, betekend dat ze een FSB moeten hebben van 158.6 Mhz? Of zie ik dat nou weer verkeerd? Dat gaat toch niet werken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ja leuk. Geheugen op 300+ Mhz. geloof ik meteen. ze hebben dr natuurlijk GEEn geheugen ingezet, voor de snelheid.
:+
===================================
I am convinced that Pigs can actually fly.

Verwijderd

Topicstarter
Lees dan ook eens het hele artikel voordat je commentaar geeft :(

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:44

vanDaal

-ismeereentje

Wel grappig dat er Mitsubishi geheugen wordt gebruikt. Ik heb dat er ook inzitten, maar die loopt zelfs op 133MHz niet eens stabiel :(

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ehhm... volgens mij is het niet eens mogelijk om een thunderbird op een MS-6167 te laten draaien, laat staan op 1600Mhz.

Maar als iemand weet hoe het wel kan, dan hoor ik dat graag :)

Verwijderd

hellfire het MSI bord is een slot A bord en als je ff op het linkje had geclickt door je muiscursor erover heen te bewegen en op dat moment te klikken(vereist wat oefening, maar is het waard) dan zou je een nieuw raampje krijgen en daarin zou je iets kunnen lezen over:I think that this is the highest OverClock result of SLOT A CPU.
;)

Verwijderd

ik moet zeggen: COOL :)

ennuh die gast heeft wel een vette background :)

• Hellfire
  • Niet online
Dear -THaVinNY-,

Als je nu eerst eens denkt voordat je probeert leuk te zijn, misschien hebben we dan nog wat aan je reply.

<A href=http://www1.amd.com/athlon/mbl/index/1,1503,,00.html target=new>HIER</A> is te zien welke moederborden compatible zijn met welke cpu's. Als je in die lijst kijkt zie je dat bij de 6167 alleen 'normale' athlons staan (AMD-K7*00).

En wat is de eerste regel van dat artikel??
juist "Athlon Thunderbird 950(210023529152)"

I rest my case.

• BruT@LysT
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mjah Hellfire, maar die Thunderbird 950 is er ook in slot-A, dus die kan heus wel op die mobo...

Vind het een hele prestatie.. en ze zullen er ook wel zo'n turbo-pll opdredrukt hebben?(sorry heb het hele verhaal nog niet gelezen)
voor de rest is alles duidelijk mogelijk.. intern geheugen loopt op dik 150mhz, en dat is zeker haalbaar. die 1600Mhz is wel ff heel erg hoog, maar ook niet buitenaards :)

• Hellfire
  • Niet online
Nouja, ik geef er verder niet om hoor...

Ik weet trouwens bijna zeker dat er wel eens een lijst op het nieuws gestaan heeft met een overzicht welke (oude) athlon mb's compatible waren met de thunderbird. Maar deze kan ik niet meer vinden. In deze lijst stond ook dat de 6167 niet werkte met een thunderbird.

En de enige reden waarom ik dat onthouden heb is omdat ik zelf een 6167 plank heb.

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Hlpdsk, volgens mij droom jij van dit soort systemen, want je hebt weleens meer zulke dingen gepost. ;)
Komt het misschien omdat je nog steeds Pentium 166 hebt? :+

Jammer dat ie getest/gebenchmarkt heeft onder 3DMark 99 (Max).:'( Op deze manier kan ik niet vergelijken. Geldt trouwens ook voor die japanse pi berekeningen.

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uh, Hellfire? Ik weet bijna wel zeker dat je gelijk hebt, want ik heb hier 2 systemen draaien, 1 met Abit KA7 en 1 met MSI 6167. Op de Abit draaide de TB prima, maar op de MSI was een no-go!!!:( Wat ik ook probeerde. M'n 500@800 classic loopt er trouwens als een zonnetje op (voordat jullie beginnen te zeiken over een verrot mobo;))

Dus heb ik een hard hoofd in dit verhaal, zeker op die snelheid.:(

• oCe
  • Laatst online: 11:15

oCe

aka Dookie.

voordat jullie allemaal geen blehren... bekijk de site van MSI eens... de nieuwste bios versie voor de 6167 biedt (eindelijk) ondersteuning voor slot-a thunderbirds. en ja, het werkt. dus het kan wel degelijk.

-I am Jack's wasted life.

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ok, die is voor jou en dan nog die frequentie? Daar zet ik dus wel een :? bij.

Verwijderd

Da kan helemaal niet je kan namelijk de FSB van een \MSi 6167 niet aanpassen alleen in stappen van 20 mhz ofzo
Pagina: 1