Toon posts:

Gamers pc, welk moederbord/processor

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ff een vraagje wat mij niet echt duidelijk is, ik wil een nieuwe computer kopen en het enige waarover ik nog twijfel is het moederbord en de processor !!!

Waar ik zelf dacht is:

Moederbord -> Abit TH7 II
Processor -> Intell 2.0 ghz

Nu las ik alleen dat een AMD voor gamers beter is ??? Maar als ik een AMD Xp 2100/1,73 GHZ ben ik onvordeliger uit en naar mijn weten si de intell toch wel degelijk sneller !!

Wie kan mij helpen !!

Mathijs :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ze zijn beide goed geschikt voor games.
Is ook afhankelijk van de game sommige games prefereren de ene CPU merk meer dan de andere.

'N XP2000+ is zo snel als een P42.0A.

Als je naar bepaalde games kijk kan dat sterk varieren.

Alleen kijk niet naar games die al over de 200fps halen maar naar games die lage fps 30 ofzo halen aangezien je daar meer aan hebt als die daar wat sneller is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Maar qua snelheid dan, dan is een amd veel langzamer, toch ???

Thnx :P

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Neuh ,komt al bij verschillende tests naar voren dat vaker een amd xp 2000+ sneller is dan een p4 2000mhz !!

En daarnaast is amd ook nog eens een hele boel goedkoper ...

Als je dus zo veel mogelijk processor wil hebben voor minder geld ,dan moet je amd nemen en als je tog geld zat heb om over de balk te smijten ,neem dan een gelijk een p4 2,53 ghz 533mhz fsb !! :P

edit:
klein testje :)
http://www.hardware.info/reviews.php?id=288&page=3

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat als je dus boven de 2.0 ghz komt, je gaat bv naar de 2.2 daar kan een amd volgens mij dan neit meer aantippen???

Maar de combinatie Abit TH7 en Xp 2000 das dus wel te doen !!??

Groet :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Op zondag 14 juli 2002 14:15 schreef Boller het volgende:
Nu las ik alleen dat een AMD voor gamers beter is ??? Maar als ik een AMD Xp 2100/1,73 GHZ ben ik onvordeliger uit en naar mijn weten si de intell toch wel degelijk sneller !!
hoe denk je dat dan te weten?

De AMD XP2000+ is even snel zoniet sneller als een P4 2Ghz.

Als je dus voor AMD gaat, kan je je geld uitgeven aan bijv een betere videokaart of sneller geheugen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:32 schreef Boller het volgende:
Maar wat als je dus boven de 2.0 ghz komt, je gaat bv naar de 2.2 daar kan een amd volgens mij dan neit meer aantippen???

Ik denk dat je de combinatie Abit TH7 II en P4 2,0 bedoelt

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij heeft AMD toch echt wel een XP 2200+, die zal dus denk ik wel iets sneller zijn dan een P4 2,2.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk merk cpu je neemt. Ik heb destijd een AMD genomen omdat de duurste AMD goedkoper was dan de goedkoopste Intel. En die Intel was 800 MHz ofzo...

Koop gewoon een snelle processor en let goed op welke videokaart je koopt, volgens mij is dat belangrijker dan de cpu dezer dagen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 14 juli 2002 14:32 schreef Boller het volgende:

TH7 en XP 2000 :? die TH7 is een P4 mainboard daar past geen AMD in... ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je echt veel performance eist en je let niet op de gulden meer of minder dan kan je het best een 2,4 of 2,53 ghz intel nemen ... maar dat kost je een hoop poen !!

Uit de pricewatch:
P4 2,4 ghz € 487,-
P4 2,53ghz € 804,-
amd 2200+ € 280,-
amd 2100+ € 204,-
amd 2000+ € 148,-

Als ik jouw was zou ik de amd XP 2000+ nemen , 148 € is tog geen geld voor een proc !!

Verwijderd

de amd 2000+ bezit gloof ik over een sterkere FPU .. dus dat wil zeggen dat ie per clocktik meer informatie kan verwerken..

als jij dus wil gaan gamen en je kan kiezen tussen een 2000+ of een p4 2.0 dan moet je voor de amd gaan..

echter de p4 is weer veel beter te overclocken omdat ie over een veel beter te overclocken core beschikt.. ( de AMD zit een beetje aan zijn max) ook kan een p4 met sneller geheugen overweg wat ook weer een pluspuntje is...

concusie AMD is kaal sneller.. maar de p4 kan je zeker sneller maken..

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 13:38
deze nieuwkomer(welkom overigens) gaat echt niet overclocken.

Als hij zelf niet eens kan beslissen wat voor moederbord/cpu combinatie kun je al helemaal niet gaan verwachten dat hij gaat overklokken.

Maar ik zou dus ook voor de AMD combinatie gaan met een mooie geforce 4 TI4200
en heel snel geheugen (het liefste 512mb)

Dan heb je voor een mooie prijs een hele goede pc en wat maakt die 200mhz nou tegenwoordig nog uit? (ps die amd is veel sneller)

Oja bezuinig vooral NIET op de koeling met een amd, neem een goede kast met veel koelers. De kasten op shop.tweakers.net zijn echt heel goed!!!

Verwijderd

Het hangt voor het grootste deel van je grafischekaart af wat voor CPU je moet nemen... Dus kijk eerst eens wat voor grafische kaart je wilt aanschaffen om te gamen.

Kijk hier eens: http://www.tweakers.net/nieuws/22506?highlight=

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
AMD is gewoon goed. Zelfs beter als je naar prijs/snelheid kijkt.

ik game op een XP1900+ en een gigabyte 7DXR+
gaat perfect :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik zou zowiezo een amd nemen. Is even snel (of sneller) dan een intel, voor een hele hoop geld minder!

Verder zou ik een mobo nemen met kt333 chipset, en pc2700 geheugen. Bv een Msi kt3 ultra

iStockphoto

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:46 schreef Hennie-M het volgende:
deze nieuwkomer(welkom overigens) gaat echt niet overclocken.
....
Oja bezuinig vooral NIET op de koeling met een amd, neem een goede kast met veel koelers. De kasten op shop.tweakers.net zijn echt heel goed!!!
Als hij niet gaat overclocken, dan heeft hij toch geen superdure koeler nodig? Een coolermaster lijkt me dan een goede keuze.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik heb de perfecte link voor jou!

http://members.home.nl/rvanmil/review/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/reviews/303

lees die maar eens

verder

[topic=218256/1/100]

deze ook nog :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

me iz ook beginnend GoTer, maar na veel kijken en vragen aan bekenden heb ik ABIT KX7 (kt333) + amd1800+ + coolermaster HHC 001 (ja ik weet et fan maakt veel herrie, maar der zijn andere :)) en 512 mb corsair XMS3000 geheugen, geen slecht begin toch? En waarom zou een beginner dus niet kunnen gaan oc'en? hehe , huidige pc = p3 450 :P

Maar als je nieuwe koopt, doe het wel goed,
Koop ABIT kx7 Raid of MSI KT3 aru met beste ATHLON XP der op als je geld hebt, koop minimaal samsung pc2700 geheugen (512) en een GF4 ti4600 (ben nog a/h sparen :P)

Als je wil wachten kan je Athlon Barton kopen, die word ook wel geinig :+

[EDIT]
trouwes....die buyers guide is alweer maandje oud :) waar blijft de nieuwe :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Er bestaat niet zoiets als 'een ultiem gamers bord', daarvoor lijken de diverse borden teveel op elkaar en is het prestatieverschil tussen de diverse bordmerken met dezelfde chipset te klein. Dit geldt ook voor de cpu's; de ene doet het hier wat beter in dan de ander.
Ik kan je alleen mobo/cpu reviews aanraden, die zijn er genoeg te vinden en er wordt in nagenoeg elke review op game performance ingegaan. Beslis zo voor jezelf welke cpu/chipset combo je wil hebben en inherent daaraan het type geheugen (neem ook de prijs mee in overweging), check daarna de diverse merken en type mobo's op feature's e.d. en je komt tot een uiteindelijke beslissing :) Tijdens dit hele proces natuurlijk ook je overige onderdelen (die je blijkbaar al gekozen hebt) in het achterhoofd houden; een MX videokaart heeft natuurlijk weinig baat bij een ultrasnelle cpu/mobo oplossing om maar wat te noemen. Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.