Toon posts:

Nieuwe Geforce 4 maakt tikkende en sissend geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ,
Pas een geforce 4 Ti 4200 gekocht ,alles leek in orde tot ik 3 dmark draaide er komt dan een tikkende en met moment sissend geluid van de kaart dat stop telkens waneer de test afgelopen is en er een loading screen komt vannaf dat de andere teste start begint het geluid terug , in windows heb ik er ook geen last van enkel tijdens games of als ik een testdemo van nvidia draai , het is dus niet de de cooler of ander onderdeel want heb de kaart terug vervangen door men GF 2 MX en dan hoor je niks , Er zitten toch geen bewegende onderdelen op zo'n kaart (of vergis ik me) dus van waar komt dat geluid dan ?
Greetz .

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

euhh je core, geheugen dat gigantisch heet word of je coolpasta?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
het geluid begin onmiddelijk na het starten van een 3d mark test dus zo snel zal de core denk ik toch nie opwarmen :?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op zondag 14 juli 2002 14:21 schreef Amateur het volgende:
het geluid begin onmiddelijk na het starten van een 3d mark test dus zo snel zal de core denk ik toch nie opwarmen :?
dat d8 je! ik raakte eens de ram sjips van m'n radeon aan. die waren dus totaal niet warm. ik starte 3dmark en direct daarna raakte ik ze aan en het was gloeiend heet!

maar weet je zeker dat het van je kaart komt? niet uit je boxen toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
100% zeker zoals ik juist al zij hoor je niks als men oude GF2 MX erin zit en als je met je oor dicht bij de kaart gaat hangen hoor je duidelijk dat het daaruit komt

Verwijderd

da's je waterkoeling die lekt. >:)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb dat ook met me geforce 2 mx als ik een pagina scroll in IE :?
Best raar maarja.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Ciprix
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
neh het is een bug ;)

maareh geen bewegende onderdelen? ook geen koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 14:47 schreef Ciprix het volgende:

maareh geen bewegende onderdelen? ook geen koeler?
daarmee bedoelde ik dus de geheugen chips en core :) zou nogal dom zijn dat de cooler toevallig lawaai zou beginnen maken waneeer een 3 mark test start , zal maar eens naar de pc winkel bellen ;)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
misschien is het zo'n klein tonvormig dingetje (condensator, elco?)

• Ciprix
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
hoeft geen toeval te zijn.
chip word warm -> koeler word warm
dingen die warm worden zetten uit en dat kan dus een bij geluid veroorzaken.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op zondag 14 juli 2002 15:13 schreef Ciprix het volgende:
hoeft geen toeval te zijn.
chip word warm -> koeler word warm
dingen die warm worden zetten uit en dat kan dus een bij geluid veroorzaken.
kan ja, maar het is niet goed :+

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Op zondag 14 juli 2002 14:43 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik heb dat ook met me geforce 2 mx als ik een pagina scroll in IE :?
Best raar maarja.
Is dat niet je speaker?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 16:07 schreef PcDealer het volgende:

[..]

Is dat niet je speaker?
neej, ik heb het ook soms... is idd die geforce, geen id waar het door komt...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

MartNL

Dat had ik ook een keer maar toen lekte mijn waterslang.
Het siste en tikte er op los tot ik keek wat er aan de hand was.

• brouwerpower
  • Laatst online: 11-08 16:05
Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat de hele kaart warmer wordt. Kan je niet luisteren bij de kaart waar het geluid precies vandaan komt? core, geheugen?
(tip: probeer ervoor te zorgen dat je oor niet in de fan van de videokaart komt :P)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het komt van de core die dingen liggen ook zo dicht bij elkaar , maar als je zegt dat het door het opwarmen komt hoe kan dat een geluid veroorzaken ? ((btw heb juist men fan ff afgekopelt geen resultaat)

• Hironshy
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen sist mn videokaart ook bij spellen en bij het scrollen van IE.
En ik weet zeker dat het mn videokaart (Leadtek G4 TI 4200 64mb)is die het geluid maakt want een keer deed ik mn G2 MX 200 erin, en toen was het geluid weg. :? Is dat een bug ofzo? of is mn kaart gewoon brak :(
Trouwesn mn videokaart produceert meer geluid dan mn hele comp :'(

Verwijderd

w00000000t, een videokaart die geluid maakt?
Heb je niet per ongeluk een videokaart met ingebouwde speakers op de kop getikt :P :P

Hmm, als het je geheugen is die zo heet word dan zit er echt iets niet goed.. Dan zeker terug naar de winkel ;)

Als de koelpasta zo heet word dat het gaat sissen, moet het wel gigantisch heet zijn, lijkt me onwaarschijnlijk..

• Hironshy
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Het is al opgelost :)
Mn voeding was brak |:(
Heb een andere erin gedaan en het werkt nu perfect.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ha, het leek even of je een GeForce 4 4200 met Sound-onboard had aangeschaft :D

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb dit probleem nu ook met mijn LeadTek GeForce FX5900 @ 450 - 900. Volgens mij is het heel gewoon dat het dat doet, bij mij onder spellen (3d mark 2003) en als ik scroll met mijn muis. verder weet ik niet waardoor het komt. Het is absoluut niet het te heet worden...videokaart zit nu op 45 graden en dat noem ik niet heet.

Bij mij is het verder niet te horen als de kap erop zit... 8)7 lijkt me verder stug dat het mijn voeding is, misschien mijn mobo...toch is het een raar voorkomend probleem waar weinig mensen oplossing op weten totdat ze nieuwe componenten gaan aanschaffen :D

/edit

Misschien is dit al een oude post maar ik dacht dat er misschien nog meer mensen zijn anno 2004 met videokaarten met rare trekjes... B)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 19:54 ]

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Ik heb het zelfde bij mijn qtec voeding .. die begint te kermen en te piepen onder hoge belasting .. ik had het als ik me tec er aan hing .. ( 80Watt ) .. 12v zakte van 12.3 naar 11.1 :+ ... geen idee waar het geluid van daan komt maar het klinkt inderdaad vaag 8)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 19:50:
Ik heb dit probleem nu ook met mijn LeadTek GeForce FX5900 @ 450 - 900. Volgens mij is het heel gewoon dat het dat doet, bij mij onder spellen (3d mark 2003) en als ik scroll met mijn muis. verder weet ik niet waardoor het komt. Het is absoluut niet het te heet worden...videokaart zit nu op 45 graden en dat noem ik niet heet.
Ken ik ook, probleem toen ook opgelost door de voeding te vervangen. Ik zag met mijn oude voeding de voltages ook terugzakken van 1,6 naar 1,43 als ik scrollde.... En dan gaan de fans dus ook trager draaien ja :P

Overigens moet je me niet vragen waarom die voltages zakte.. misschien is het wel erg CPU belastend ofzo, scrollen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik heb dit ook met m'n Geforce 4 FX5200. Best wel irritant. Maar ik ben niet van plan om 'even' mijn voeding te vervangen.

• Xander
  • Nu online
Remenic schreef op 02 mei 2004 @ 20:23:
Ik heb dit ook met m'n Geforce 4 FX5200. Best wel irritant. Maar ik ben niet van plan om 'even' mijn voeding te vervangen.
Tja, hou anders even tijdens het scrollen je voltages in de gaten, als die veel verschillen heb je je oorzaak al.

Ikzelf heb mijn 300W aopen voeding vervangen door een 400w zalman, werkt toch beter, en die voeding is nog stiller ook :)

Verwijderd

Ik heb idd een 300 watt Antec voeding nu, misschien dat het daar aan ligt, al lijkt het uit mijn videokaart te komen. Maar misschien zijn dat idd de koelers die niet helemaal goed hun werk kunnen doen omdat ze te weinig stroom krijgen. Ik zal eens kijken of ik aan een wat zwaardere voeding kan komen, geeft wel een boel verheldering als het dat is, wazig probleem vind ik het :? en het is niet echt geruststellend dat gesisss de hele tijd.

Als je de helpdesk belt beginnen ze gelijk te zeiken dat je aan het overclocken bent... :O uuhhh d0hhhh, maak dan normale kaarten met een normaal prijskaartje 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 20:48 ]

Verwijderd

als het je voeding is die het geluid maakt dan is het niet je fx5200 ;) Mjah mijn sapphire 9600xt maakt ook geluid maar daarvan weet ik dat het de fan is dat is zo'n uber goedkoop prut ding dat nog kleiner is dat het refference model van ati.

Verwijderd

Nou, ik denk dat het misschien aan mijn voeding ligt, die wordt ook extreem heet als ik spellen speel. Dit doet hij sinds ik deze FX 5900 heb. Voorheen had ik een Ti4200 waarbij hij nog redelijk bij tempratuur bleef...vrij cool dus nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 20:58 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12
Ik heb het ook, maar het geluid komt uit mijn boxen. Als ik een bewegend gifje zie dan maakt hij ook een hoog tikkend geluid. Ook als ik in Trillian over alle namen heen ga met mijn muis, dit geluid is moeilijk te horen, maar als ik geen muziek op heb staan irriteert het wel.

• Xander
  • Nu online
benchMarc schreef op 02 mei 2004 @ 21:14:
Ik heb het ook, maar het geluid komt uit mijn boxen. Als ik een bewegend gifje zie dan maakt hij ook een hoog tikkend geluid. Ook als ik in Trillian over alle namen heen ga met mijn muis, dit geluid is moeilijk te horen, maar als ik geen muziek op heb staan irriteert het wel.
Had ik ook met oude voeding, met dat soort dingen gingen ál mijn fans langzamer draaien en ging mijn geluidskaart soms een beetje ruisen.

Verwijderd

nou mensen, Q-Tec 550watt Dual Fan Gold besteld, nou hopen dat het probleem opgelost is aankomende week. Ik zal de resultaten wel ff melden hier, dan weten jullie ook gelijk of dat het probleem was... :9

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 21:25:
nou mensen, Q-Tec 550watt Dual Fan Gold besteld, nou hopen dat het probleem opgelost is aankomende week. Ik zal de resultaten wel ff melden hier, dan weten jullie ook gelijk of dat het probleem was... :9
Van Antec naar Q-tec? :{

Naja, zou niet mijn keuze geweest zijn, Antec maakt hele goede voedingen, Q-Tec maakt redelijk prut voedingen... (dit is niet als een flame bedoelt ofzo, dat is mijn mening...)

maargoed, je zult er wel ietsje op vooruit gaan denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 02-05-2004 21:38 ]

Pagina: 1