Netwerk kabel niet verbonden

Pagina: 1
Acties:

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Hey, ik was net bij een vriend een netwerk aan het aanleggen, thuis heb ik ook netwerk liggen enzo, en werkt altijd meteen

het volgende probleem.
Allebei de pc's hebben een Realtek netwerk kaart, daartussen zit een crossedkabel, op allebei de pc's verschillende drivers geinstalleerd, en ook met wel of neit ip opgeven en protocollen weghalen en verwijderen. Nix werkt, aldoor netwerk kabel neit verbonden.

Ook heb ik op de ene pc even de internetkaart geprobeerd, maar dan nog steeds zelfde probleem. De lampjes op de netwerk kaarten branden dus niet! Daarbij neem ik aan dat het niet aan windows ligt.

Kan ik ervanuit gaan dat de netwerk kabel niet goed is (hij is zeker crossed) want hij is net nieuwe ?!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
lijkt idd op een brakke kabel...

Verwijderd

Ik denk dat je als eerste eens mag kijken in de device manager. Het kan zijn dat daar een instelling fout staat. Volgens mij werken de kaarten gewoon niet.

Verwijderd

zou indd aan kabel kunne liggen.
Neem die kabel eens mee bij je thuis en test het daar eens of omgekeerd neem uw kabel mee en test het bij je vriend.
En natuurlijk mogen er geen vraagtekentjes staan bij je netwerkkaartjes in de device manager ;)

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hmm, dit is een lastige, ik zou zeggen check toch even een andere kabel, want er kan wel een fabrieksfout inzitten.
Ik zou zo niet kunnen bedenken waar het anders aan kan liggen.
Is het installeren van de netwerkkaarten zonder problemen gelukt?

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 14:14 schreef jamaicaman het volgende:
hmm, dit is een lastige, ik zou zeggen check toch even een andere kabel, want er kan wel een fabrieksfout inzitten.
Ik zou zo niet kunnen bedenken waar het anders aan kan liggen.
Is het installeren van de netwerkkaarten zonder problemen gelukt?
jah zonder problemen, najah ik vraag wel ff of hij de kabel hiernaartoe meeneemt, en ik post strax wel ff het antwoord,

alvast bedankt mensen ! :)

• Jamaicaman
  • Niet online
ok, tot uw dienst ! :)
Maaruh weet je ook echt zeker dat je de netwerkkaarten niet op disabled heb staan, gebeurd mij nogal vaak in win2k :+

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd thuis, en het werkte nog niet :/
neem ana dat het dus aan de kabel ligt :(

• Jamaicaman
  • Niet online
ja, dus nieuw kabeltje he, check nog wel ff voor de zekerheid of het wel echt een crosscable is , want het zou zonde zijn als je'm weggooid :)
Pagina: 1