Hoi! Ik wil een wacom tablet kopen, alleen ik zit een beetje met een vraag. Ik wil misschien de graphire 2 kopen. Maar dat heeft z'n klein actief gebied. Is een a4-formaat niet veel beter? Ik zit nog niet veel achter photoshop of andere proggies, maar ben het wel van plan en ik vraag me dan af of z'n actief gebied van 128 x 92 mm groot, niet te klein is:?
Verwijderd
je overweegt dus tussen een a4 of een a5,
ikzelf werk veel met photoshop, en heb bewust gekozen voor een a5 thuis, heb op me werk gewerkt met zowel een a4 als een a3, en ik moet zeggen, dat de a5 prima werkt.
Zeker omdat je niet de hele tijd je arm hoeft te bewegen om andere delen te bereiken...
Ik zou lekker gaan voor een a5, ik heb er absoluut geen problemen mee, de afmetingen dus...
ikzelf werk veel met photoshop, en heb bewust gekozen voor een a5 thuis, heb op me werk gewerkt met zowel een a4 als een a3, en ik moet zeggen, dat de a5 prima werkt.
Zeker omdat je niet de hele tijd je arm hoeft te bewegen om andere delen te bereiken...
Ik zou lekker gaan voor een a5, ik heb er absoluut geen problemen mee, de afmetingen dus...
Ok bedankt!! Ik denk inderdaad dat ik dat ga doen, want dat scheelt ook weer in de kosten
En met een muisarm wil ik niet echt veel moeite doen om de andere delen te bereiken
Dit vind ik wel een mooi ding WACOM Intuos2 A5 USB, denk dat ik die maar ga aanschaffen
En met een muisarm wil ik niet echt veel moeite doen om de andere delen te bereiken
Dit vind ik wel een mooi ding WACOM Intuos2 A5 USB, denk dat ik die maar ga aanschaffen
Heb hem zelf ook, de kleine (goedkoopste
) en geen problemen met het formaat, behalve bij scrollen
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Verwijderd
ik zou de A5 alleen kopen als je een zeer groot scherm hebt of dual screen gebruikt.
Als hij te groot is ga je toch een kleiner deel instellen omdat anders de muis te traag gaat en heb je te veel geld uitgegeven.
Ik heb een A5 voor als ik m'n cinema display aan m'n Apple PowerBook DVI (1600x1024 + 1280x854) heb en de kleinste voor alleen op m'n laptop los (handig voor op weg).
Als hij te groot is ga je toch een kleiner deel instellen omdat anders de muis te traag gaat en heb je te veel geld uitgegeven.
Ik heb een A5 voor als ik m'n cinema display aan m'n Apple PowerBook DVI (1600x1024 + 1280x854) heb en de kleinste voor alleen op m'n laptop los (handig voor op weg).
Owww ok! Ja ik zat nog ff te kijken, maar die A5 kost wel veel voor mij....Maaaaar die kleine heeft maar een actief gebied zoals een ansichtkaart, dat is wel erg klein!!!! lijkt mij??
In principe maakt het wat dat betreft weinig uit of je voor een grote (A4) of kleine (A6) gaat: linksboven komt overeen met linksboven in je scherm en rechtsonder is rechtsonder op het scherm.Op dinsdag 16 juli 2002 21:10 schreef Reave het volgende:
Owww ok! Ja ik zat nog ff te kijken, maar die A5 kost wel veel voor mij....Maaaaar die kleine heeft maar een actief gebied zoals een ansichtkaart, dat is wel erg klein!!!! lijkt mij??
Alleen kan je dus met een A4-variant wat nauwkeuriger werken, maar bij een A4 leg je ook grotere afstand af als je van links op weg bent naar rechts.
Mijn pa heeft een Intuos "1" op A5 formaat en daarmee kan ik op 1024x768 nauwkeurig genoeg werken. En volgens mij kan je met de software (die overigens erg uitgebreid is) zelfs aangeven met welk punt op het scherm de linkerbovenhoek overeen moet komen (en linksonder, rechtsboven etc. natuurlijk) - dus dan kan je het actieve gebied ook kleiner maken. Wat handig kan zijn als je meer nauwkeurigheid zou willen.
Het is duur spul, die Intuos-jes maar oh zo mooi! En ook erg prettig als muisvervanger trouwens. Nu en dan afwisselen tussen muis en Intuos is erg goed tegen RSI-verschijnselen.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ik ben 5 jaar terug met een A6 begonnen, maar na 2 jaar overgestapt op een A5. Meteen de A5 nemen, is uiteindelijk goedkoper. ( want maar 1 keer kopen )
Roberto
Roberto
Verwijderd
op een normaal scherm vind ik de A5 gewoon veel ste traag gaan (als je alles gebruikt). Voor tekenen is het zeer relaxed maar niet als je het koopt omdat het lekkerder werkt dan een muis.
Ik werk ook geregeld met een Wacom Graphire op A5 formaat en voor het pure Windows klikken-en-slepen lijkt een groter formaat me alleen maar onhandig omdat je dan veel grotere armbewegingen moet doen om in alle hoeken van het scherm te komen.
Pas als je echt gedetaileerd tekenwerk wilt gaan doen is een grotere tablet misschien wel handig omdat je dan waarschijnlijk iets nauwkeuriger kunt werken.
Pas als je echt gedetaileerd tekenwerk wilt gaan doen is een grotere tablet misschien wel handig omdat je dan waarschijnlijk iets nauwkeuriger kunt werken.
ok bedankt allemaal, t wordt waarschijnlijk toch een A6 formaat!! Want ik heb superlast van rsi en a5 kan ik ff in t dure nederland niet payen 
komt dan nog wel....ik ben toch nog niet echt proffesioneel bezig...
komt dan nog wel....ik ben toch nog niet echt proffesioneel bezig...
Pagina: 1