[Mobo] Asus A7V333 of A7S333

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Welke van de 2 is nou echt beter?

A7V333
A7S333

De s is met de sis 745 chipset en de v met de via kt333 chipset.

ik wil namelijk een amd xp2200+ gaan gebruiken, met een creative labs soundblaster audigy player (evt met firewire)
en de creative inspire 5700

nou is dus de vraag is de sis chipset beter/net zo goed of slechter dan de via chipset?
want ik zie vaak staan dat de via chipset nogal incompatibility problemen heeft.

ik doe van alles met mijn pc, gamen, psp, mp3, divx, dvd, dus alles moet wel volledig compatible zijn.

iemand een tipje?

BTW ik heb al in de search gekeken, maar stonden deze mobos niet echt tussen (of ik vond ze niet).

edit:

wat ik ook nog wel ff erbij wilde zeggen, is dat ik nu een T-Bird heb 1,1GHz op een Asus mobo met een via kt266 chipset en nu heb ik een soundblaster live player 1024 en hier heb ik helemaal geen problemen mee met instabiliteit.

Verwijderd

waarom niet een p4s533 met een p4 2.0 ? net zo duur (goedkoper misschien), veel beter overklokbaar en totaal niet onstabiel zoals de meeste via chipsetjes.
Ik heb hiervoor 2x een kt266 en een kt33e gehad maar dat was het toch net ff niet, nu sinds 3 weken een sis645dx chipsetje omdat intel nog geen goede 333 chipset heeft gekocht en bevalt echt super !

• SaiBork
ja ziet er idd ook wel leuk uit, maar dan zeg je zelf al dat ze geen goede 333 chipset hebben.

bedoel je hiermee geheugen? want dat wil ik natuurlij kook wel 'optimaal' hebben.

En kan iemand me even het verschil uitleggen (zo staat het op pricewatch):
Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Boxed)
Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Tray)
Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, Boxed)
Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, Tray)

ok boxed is met cooler enzo, maar wat is dan Tray en zit er verschil in dat 512KB?

Verwijderd

Als je een Intel i845D gebruikt kun je nog steeds zonder probs 333 geheugen gebruiken als je je FSB een beetje opschroeft en de FSB/Mem Ratio op 3:4 zet

Verwijderd

ik bedoelde eigenlijk dat intel geen officielde ddr 333 support heeft. Ik had het liefst intel maar dat komt nog wel hopelijk met een dual channel ddr bordje :-)

je moet je 512 versie nemen, dat is de northwoord :)
die kan je makkelijk met de standaard koeler naar 2.6 brengen ! dat is ook een voordeel van intel, de stilte !
had je bij amd nog die luide koelers nodig bij intel gelukkig niet.

• SaiBork
ja maar je hebt voor amd van die mooie zalman koelers, die hoor je ook niet ;)

Verwijderd

ja dan is je cpu een beetje warm >:)
en het is duur en niet overklokbaar meer :*

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op zondag 14 juli 2002 15:51 schreef epo het volgende:
ik bedoelde eigenlijk dat intel geen officielde ddr 333 support heeft. Ik had het liefst intel maar dat komt nog wel hopelijk met een dual channel ddr bordje :-)

je moet je 512 versie nemen, dat is de northwoord :)
die kan je makkelijk met de standaard koeler naar 2.6 brengen ! dat is ook een voordeel van intel, de stilte !
had je bij amd nog die luide koelers nodig bij intel gelukkig niet.
Beetke een flamebait. Zoek maar eens goed op hoeveel watt aan warmte Intel en AMD produceren (zal je verbazen).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

denk het niet, intel heeft zijn zaakjes net wat beter voor elkaar. Amd is ook ok alleen wordt het tijd dat ook andere dan via een goede chipset maken.

• SaiBork
ja en juist DAAROM vraag ik dus of die sis chipset goed is, want die is namelijk ook weer goedkoper (dus ben bang van niet)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op zondag 14 juli 2002 15:53 schreef SaiBork het volgende:
ja maar je hebt voor amd van die mooie zalman koelers, die hoor je ook niet ;)
ja maar die kregen zijn duur...

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 16:30 schreef SaiBork het volgende:
ja en juist DAAROM vraag ik dus of die sis chipset goed is, want die is namelijk ook weer goedkoper (dus ben bang van niet)
als je niet zeker bent neem dan de 845E chipset, die is ook goed. Maar mijn sis645dx chipsetje is erggg goed :)
Vooral mijn ide raid 0 score is super ! vele malen hoger dan met mijn kt333 chipset !

• SaiBork
nou raid neem ik sowieso niet

"gewoon":
1x 30GB HDD (partities: 3GB WindowsXP, 512MB Pagefile, rest GamesInstall)
1x 80GB HDD 1 partitie Data

en ale partities worden gewoon Fat32, lekker makkelijk, geen gezeur met ntfs ;)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

*Kick*

Ik heb hetzelfde dilemma als in de topictitel staat. Helaaz ben ik met de respons op de vraag (van 14 juli alweer, jawel) geen bips verder gekomen. :/
Ik hoop dat iemand nu wel info kan geven over de gestelde vraag, ipv me om te willen lullen naar Intel... :P Thnx alvast!

Nomen nescio

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude }:O

Pus dat er tegenwoordig méér dan genoeg over de beide plankjes terug te vinden is op het Web. Lees als Tweaker zijnde de reviews, zoek de specs op, vergelijk de voor- en nadelen en maak uiteindelijk zélf je eigen beslissing :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.