Toon posts:

IE surf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
We hebben hier een netwerkje met 5Pc's.
4 ervan kunnen surfen en eentje een laptop werd geformatteerd (hiervoor kon ie ook surfen) en nu in win2k wil ie niet meer surfen.
we kunnen de server zien, sites pingen maar als we in IE naar de site surfen vraagt ie om een bestand te downen telkens met de naam van de site...en dat bestand kunnen we niet openen het is zonder extensie enzo...
Heb dit ooit eerder gehad en dat kwam toen doordat we(Belgie) Telenet provider hebben en die werkt via een proxy en de oplossing was HTTP 1.1 through proxy aanvinken in internet options...
Nu dit helpte ook niet en alle settings staan juist weet er iemand een oplossing...?

Dank

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Stukje uit de FAQ:
Wat hoort hier niet?

Vragen over het delen van een internetverbinding met meerdere PC's horen in Network Troubleshooting
To-the-point: misschien een gateway invullen?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 13:20 schreef pven het volgende:
Stukje uit de FAQ:
[..]

To-the-point: misschien een gateway invullen?
Oops sorry voor wrong forum!!
Maaruh ja, gateway en dns zijn allemaal van de server ingevuld net zoals dat gedaan is bij de andere PC's...(ze staan op dezelfde settings) het lijkt eerder op een IE probleem (setting daar ofzo) dan op een netwerk probleem hoor...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zondag 14 juli 2002 13:13 schreef Mallo het volgende:
4 ervan kunnen surfen en eentje een laptop werd geformatteerd (hiervoor kon ie ook surfen) en nu in win2k wil ie niet meer surfen.
== "Ik heb een netwerkprobleem."
we kunnen de server zien, sites pingen maar als we in IE naar de site surfen vraagt ie om een bestand te downen telkens met de naam van de site...en dat bestand kunnen we niet openen het is zonder extensie enzo...
Volgens mij omschrijf je hier dan dat je eigenlijk toch geen netwerk- maar een ander probleem hebt. Probeer dat nog'ns want hier kan ik geen chocola van maken. Wie, bijvoorbeeld, vraagt om een bestand te downwen? Die site? IE? Windows? Geef eens letterlijke teksten juh!
Nu dit helpte ook niet
:(

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ja als je in IE in het Address balke bv intypt en op ENTER duwt ;)
www.mazak.be
dan komt er een window opgesprongen dat vraagt, bastand "mazak1-" openen of opslaan...
en dit doet ie bij eender welke site dan ook...

Verwijderd

[topic=549368]

----------> NT :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 14:45 schreef M@FI@ het volgende:
[topic=549368]

----------> NT :P
kvind het eerder een software probleem qua IE dus mischien beter softwrae algemeen maar t doet er nie toe...
T komt precies nooit voor en dus niemand weet een oplossing :'(

Verwijderd

Topicstarter
Schop!

Ik heb het nog eens bekeken!
En enkel als ik in internet options, dan connections dan Lan settings, daar bij proxy iets in vul (wat moet) dan vraagt ie telkens om / from siteurl te downloaden en als ik OK pak dan kan ik het niet openen, als ik CANCEL pak dan doet ie niks...
Vul ik erboven use automatic configuration script dan kan ik niet surfen dan zoekt ie maar vindt niks...
Dus het heeft iets met die proxy te maken ofzo?!?
Pagina: 1