Ik ben een reply systeem aan het maken. Dat is dus dat je berichten hebt, en mensen erop kunnen reply'en. Ik wil berichten als threads weergeven (dus als op www.tweaker.net bij reacties en niet zoals b.v. op GoT).
dit is een DB voorbeed
id = id van het bericht,
text = inhoud van het bericht,
rep_on = id van het bericht waarop dit bericht een reply is
opzich werkt dit goed, je kunt recursief threads bouwen, maar bij 1000 berichten wordt het een beetje traag
ik heb al gedacht aan een ander systeem met deze structuur
id = id van het bericht,
level = is dus een level in de thread... b.v. reply op eerste bericht heeft level (01.01). Reply op tweede reply van 10 bericht heeft level (10.02.01).
op deze maniet kun je heel makkelijk berichten sorteren op level en zonder recursie o.i.d. berichten printen.
Nou zal er vast wel een betere manier zijn... weet iemand hoe het misschien beter kan? Of heeft iemand een voorbeeld?
Thx,
DD
dit is een DB voorbeed
code:
1
| message(id, text, rep_on); |
id = id van het bericht,
rep_on = id van het bericht waarop dit bericht een reply is
opzich werkt dit goed, je kunt recursief threads bouwen, maar bij 1000 berichten wordt het een beetje traag
ik heb al gedacht aan een ander systeem met deze structuur
code:
1
| message(id, text, level); |
id = id van het bericht,
level = is dus een level in de thread... b.v. reply op eerste bericht heeft level (01.01). Reply op tweede reply van 10 bericht heeft level (10.02.01).
op deze maniet kun je heel makkelijk berichten sorteren op level en zonder recursie o.i.d. berichten printen.
Nou zal er vast wel een betere manier zijn... weet iemand hoe het misschien beter kan? Of heeft iemand een voorbeeld?
Thx,
DD