Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[kast] kast met standaard 12cm exhaust ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds de search gebruikt, maar kon niks vinden.

Ik ben op zoek naar een computerkast, liefst bigtower,met standaard een 12cm exhaust fanplaats.. Dit heb ik nl. nodig voor een waterkoeling project..

Reeds gevonden op het Internet :

Lite-on FS20S kast,.. maar die kan ik nergens in NL vinden

Iemand ideeen ??

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zelf dremelen/uitzagen kan ook.

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
........maar dan moet er wel ruimte zijn voor zo'n fan... dus de kast moet breed genoeg zijn...

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zondag 14 juli 2002 13:33 schreef roelandstoter het volgende:
........maar dan moet er wel ruimte zijn voor zo'n fan... dus de kast moet breed genoeg zijn...
alle kasten zijn daar breed genoeg voor, aangezien 12 cm even groot is als de doorsnede van een cd en die moet ook in je drive passen en die drive moet weer in je kast passen.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 14 juli 2002 13:33 schreef roelandstoter het volgende:
Alle kasten zijn breder dan 12cm :)

edit: arg te laat

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 13:54 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Alle kasten zijn breder dan 12cm :)

edit: arg te laat
Dat weet ik natuurlijk ook wel.. Maar die casefan moet altijd tussen de poorten (LPT,COM1,2 enz) en de zijkant komen.. Hiervoor is bij de meeste kasten maar ruimte voor 60mm/80mm fans... die breedte bedoel ik dus...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
deze Kan er 2 hebben mits je wat dremelt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 14 juli 2002 14:00 schreef roelandstoter het volgende:

[..]

Dat weet ik natuurlijk ook wel.. Maar die casefan moet altijd tussen de poorten (LPT,COM1,2 enz) en de zijkant komen.. Hiervoor is bij de meeste kasten maar ruimte voor 60mm/80mm fans... die breedte bedoel ik dus...
Lijkt me erg onhandig als je daar een radiator wilt gaan plaatsen IMHO

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
..........iemand anders nog een voorstel ?

Verwijderd

Topicstarter
.........ja?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 15 juli 2002 14:10 schreef roelandstoter het volgende:
.........ja?
Rustig, GoT is niet alles-wetend, soms zul je gewoon geen antwoord vinden. Niet zo ongeduldig dus.

Hier staan 3 SuperMicro full towers, waarvan er 2 standaard voorzien zijn van 120x120 mm koelers èn standaard een 92x92 mm koeler: http://www.supermicro.com/PRODUCT/Chassis/SC760.htm

We hebben zo'n ding op m'n werk staan, de SC760, en het ding is niet stil, maar wat wil je, is een serverkast.

Zie verder maar de T-net prijswacht:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=supermicro

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,... maar ik heb even naar die prijzen gekeken, en dat vind ik nou net effe te duur...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 14:38 schreef roelandstoter het volgende:
bedankt,... maar ik heb even naar die prijzen gekeken, en dat vind ik nou net effe te duur...
Wat is dan je budget?

Die 12cm koelers zijn gemaakt voor serverbehuizingen (=duur)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
IK heb zelf een addtronics kast die heeft standaard 6x 80mm
1 x 92mm en 1x 120mm.

Heel mooi kastje.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 17:04 schreef Dr.Q het volgende:
IK heb zelf een addtronics kast die heeft standaard 6x 80mm
1 x 92mm en 1x 120mm.

Heel mooi kastje.
Welk type is dat dan ??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 14:39 schreef The Dolf het volgende:

[..]

Wat is dan je budget?

Die 12cm koelers zijn gemaakt voor serverbehuizingen (=duur)
12cm koelers heb ik al gesloopt uit een oude Compaq server,.. maar die zijn helaas intern.. :( dus die behuizing kan ik niet gebruiken... budget is iets van 150 Euro max..

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 10:18

Kr3Kr

Melpomene

ik heb zelf een noname kast, en als ik dat zo schat, past daar met een beetje dremelen best wel een 12 cm in...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:07 schreef The Dolf het volgende:
deze Kan er 2 hebben mits je wat dremelt.
Uit de specs:
Flame retardant plastic parts and front bezel(HB)
Betekent dat dat je minder snel geflamed wordt in forums? ;)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bij de computerland in Eindhoven hebben ze nog voor 300€ Alu serverkastjes staan, met standaard, 1 * 120 uitvoer en 1 * 120 invoer

Verwijderd

ik had eerst een redelijk smalle big-tower, en ik weet zeker dat er met enig dremelwerk echt wel 2 120mm's in te proppen zijn...
nu benk bezig met eentje met 4 120mm's (selfmade)...

// edit ik had die bigtower van computerland, op de hcc 2001. ik weet niet of ze hem in de gewone winkels verkopen..

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik zag bij hardware.nl een yeongyang met 12cm in en outtakes. Het ding is verder redelijk krap voor waterkoeling maar wel te betalen. Type uit mn hoofd 5401 of 5402 ofzo. Iets met 54...

Ik zocht zelf ook naar 12cm outtakes voor waterkoelen, vandaar. Deze leek me wel wat, maar viel af omdat ie echt oerlelijk is!

edit:

O en natuurlijk Addtronics bij OC-shop en Elan Vital A10 bij weetniemeerwaar... maar die vind je beide te duur denk ik. Dan was er nog een Duitse site... effe zoeken... aha: [url="http://www.low-noise.de/shop/shop.php?id=276&kind=&sid=HXBV56Crt0y6V030lKUx&set_history_str=1;313;276;"]hiero[/url]

Is een beetje maf; ze hebben m ook in het wit maar dan ineens met 2x 80mm ipv 120mm voorin. Verder is het min of meer de bekende Chieftec kast, maar dan met filters en front-ports en meuk. Iets van 80 euro ex psu.

* John_Glenn moest even diep graven in zijn geheugen voor je :)

Oh en die 54-nogwat kast is er ook in een niet zo lelijke versie. Maar die zie ik nergens in winkels, alleen bij yeongyang.de ... zie maar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar ik heb de volgende gevonden :

YCC 61F2 bij CrazyPC.. dat blijkt dus dezelfde te zijn als de Globalwin 61F1... maar dan voor 100 Euro... Ik zal nog wel even kijken...
Pagina: 1