[EL] cdromspeler digged dichtdoen niet.

Pagina: 1
Acties:

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06
Kheb hier een 24x spelertje liggen, zat in een werkstation van men pa. Zat erg veel stof in -> werd dus nooit gebruikt -> kan ik wel gebruiken.

Eerst in de case gekeken of ie nog een beetje deed. Maar als ik em dicht doe, gaattie even later weer open. Vanmorgen meeste stof eruit gehaald, maar probleem is er nog steeds. Hij maakt als ie dicht is een geluidje alsof 2 tandwieltjes niet goed tegen elkaar zitten ofzo.

offtopic:
Ik wil em gaan gebruiken voor in men GhettoKrat. Als ik die af heb post ik ook wel picz.

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe et opgelost kan worden?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

schroef hem open en zet hem aan en kijk waar het geluid vandaan komt.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Kan aan van alles liggen. Probeer de kontaktjes te vinden die verbonden/verbroken worden als ie dicht gaat. Waarschijnlijk werken die kontaktjes niet goed, zodat het motertje (om m te sluiten) blijft draaien. Als bescherming gaat je cdrom dan automatisch weer open.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Inderdaad, gewoon openslopen, en kijken hoe het mechanisme werkt. Meestal is dit redelijk sim-pel.

Mijn motto is altijd: Als het al gesloopt is, kan je het alleen nog maar maken :7

Stop uploading passwords to Github!

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ik ben et met mmmuttley, denk dat et aan een kontaktje ligt...

Electronics development

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op zondag 14 juli 2002 13:02 schreef mmmuttley het volgende:
Kan aan van alles liggen. Probeer de kontaktjes te vinden die verbonden/verbroken worden als ie dicht gaat. Waarschijnlijk werken die kontaktjes niet goed, zodat het motertje (om m te sluiten) blijft draaien. Als bescherming gaat je cdrom dan automatisch weer open.
precies dat is het! :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

BaRF

bijna kerst

hij digged het niet. ok. :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Verdicampo
  • Laatst online: 09:06
Het ligt idd aan het contactje dat ervoor zorgt dattie stopt met dicht gaan. Alleen kan ik die niet vinden...zoek nog wel even door. Als k de cdrom verticaal houd ipv horizontaal willie wel dicht. Lekker vaag.

Als ik dat contactje gevonden heb moet het wel makkelijk op te lossen zijn.

Mijn dank is groot aan allen. 8-)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51
zit meestal een soort van schuif vlak achter de klep, die kan links en rechts, denk dat je die moet smeren, zorgt nmlijk voor het locken van de tray.
Pagina: 1