[2k] domain in 2 locaties, sites of niet?

Pagina: 1
Acties:

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
Heb nu een domein "ontworpen" voor 2 locaties,alle servers en ws zijn via internet over te nemen (werkt perfect)
Beide locaties hebben ADSL en meer dan genoeg bandbreedte.
Is het nu nog de moeite om sites te gaan bouwen? (momenteel is het 1 groot domain met 1 site).
Tussen de 2 locaties draaien 2 isa servers die via een vpn het netwerk opzetten.

Op zich krijgen we bijna geen replicatiefouten, maar op de 1 of andere manier blijft "sites, sites" door mijn onderbewustzijn heenspoken.

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

if it ain't broke don't fix it....

maar eh als je sites gaat gebruiken moet je aan 1 kant heel je IP omgooien... daar heb je denk ik ook geen zin in....

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij mijn MCSE hamerden ze erop: als je een LAN verbinding hebt, één grote site, als je WAN links hebt zoals T1 of minder, dan meerdere sites.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• kwtemp874
Nou, op zich hebben we al 2 subnets.

Denkfout van mijn kant, 1 groot subnet met 2 isa servers die er een vpn tussen leggen.

Probleem is dat alleen dat je vanaf locatie 1 op locatie 2 alleen de isa server kan pingen. Andere adressen ziet ie als intern (zijn ze ook wel, maar aan de andere kant van de vpn, en die ziet ie niet) en zal die lang van zijn leven niet naar de andere gateway doorgeven.

*achteraf* stom, stom, stom

• kwtemp874
Op zondag 14 juli 2002 12:46 schreef axis het volgende:
Bij mijn MCSE hamerden ze erop: als je een LAN verbinding hebt, één grote site, als je WAN links hebt zoals T1 of minder, dan meerdere sites.
Ja, heb het hele traject ook gedaan, maar volgens mij kan je bij T1 oid het makkelijk met 1 site af.

We praten trouwens over 10 clients en 4 dc's, dus die replicatie stelt volgens mijn ook niet al te veel voor.