Ik heb maar eens win2k server geinstalled op mijn server (voorheen gewoon win2k pro). Nu werkte ics niet dus ik dacht handig te zijn en instalde de home tryout versie van sygate.
Na een beetje gekloot lukte het mij om op de clients pc weer netwerk toegang te hebben (dat lukte eerst niet) en de clients kunnen ook websites pingen. Msn werkt ook O_o alleen sites bezoeken en icq enzo werken niet.
Instellingen:
Adsl advanced van planet/kpn
In sygate:
ISP connection: auto
Local network: Local Area Connection 2 (das goed)
Bij options 3 dingen aagevinkt:
- enable inet sharing at startup
- enable adress server (DHCP)
- enable dns forwarding
Bij advanced settings (DHCP en DNS settings enzo) staan de planet dns servers enzo, dat is DENK ik wel goed.
Op die clients staan deze instellingen
ip: 192.168.0.x
subnet: 255.255.255.0
gateway: server ip
dns: server ip
Ik denk persoonlijk dat het aan een dns instelling ligt, ken iemand dit en kan die mij maybe helpen, searcb kwam ik niet echt verder mee.
Owja, zoals je ziet werkt op de server zelf internet wel
/edit
Server os is win2kadvanced server volledig geupdate
Clients zijn win2k en meerdere winxp pc's
Na een beetje gekloot lukte het mij om op de clients pc weer netwerk toegang te hebben (dat lukte eerst niet) en de clients kunnen ook websites pingen. Msn werkt ook O_o alleen sites bezoeken en icq enzo werken niet.
Instellingen:
Adsl advanced van planet/kpn
In sygate:
ISP connection: auto
Local network: Local Area Connection 2 (das goed)
Bij options 3 dingen aagevinkt:
- enable inet sharing at startup
- enable adress server (DHCP)
- enable dns forwarding
Bij advanced settings (DHCP en DNS settings enzo) staan de planet dns servers enzo, dat is DENK ik wel goed.
Op die clients staan deze instellingen
ip: 192.168.0.x
subnet: 255.255.255.0
gateway: server ip
dns: server ip
Ik denk persoonlijk dat het aan een dns instelling ligt, ken iemand dit en kan die mij maybe helpen, searcb kwam ik niet echt verder mee.
Owja, zoals je ziet werkt op de server zelf internet wel
/edit
Server os is win2kadvanced server volledig geupdate
Clients zijn win2k en meerdere winxp pc's
Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk