Toon posts:

jewel notebooks niet op schoot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een jewel notebook besteld van de week maar nu las ik op de garantie pagina het volgende :

Zet de notebook altijd op een vlakke ondergrond (dus niet op een kleed of uw schoot). De ventilator zal anders geen lucht kunnen krijgen waardoor de notebook oververhit en defect kan raken.

als de ventilator op je schoot geen lucht krijgt of op een kleed (dat in mijn ogen toch ook vlak is, ik weet niet wat voor kleden ze daar hebben maar :P ) dan is dat toch hetzelfde als op een tafel ofzo
ok een tafel is wel wat vlakker, maar toch even 'afdekkend' al dan niet meer als je schoot

dus kan iemand me vertellen waarom dit er staat ?
iemand die een jewel notebook heeft en ze gewoon gebruikt op schoot ensow

want daar koop je een notebook toch voor :? om overal waar je wilt te gebruiken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
lijkt me vreemd...

wat ik me wel kan voorstellen is, dat hij aan een tafel meer warmte kwijt kan. Als er een kleed tussen zit, kan ie z'n warmte nietmeer kwijt...

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49

thaMini

Tool !!

Misschien staat het notebook op kleine verhoginkjes die op de hoeken zitten.
Die werken dan niet meer als het apparaat op je schoot ligt

Be small, act BIG.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:10
Ik heb op de TD wel vaker de laptop ff snel op de laptop tas gezet, of gewoon om de plastic zak die erbij zat. Na een windows install is 'ie dan wel errug warm.
Het gaat er gewoon om dat je de fan-opening niet afdekt.
Wanneer die bij jouw laptop in het midden zit, is het vrij lastig om de fan niet af te dekken bij het op schoot hebben.
Op tafel wordt die opening op enige afstand van het tafelblad gehouden door de voetjes, dat is op schoot niet het geval.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
de cpu koeling zit aan de onderkant, hij zuigt de lucht aan, op het moment dat je met je been tegen de fan aanzit zuigt die je broek facuum, word de cpu warm en stikt ie.

Als je hem dan bijv. op bed legt, dan zuigt hij dat vacuum, en pats.. oververhit

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49

thaMini

Tool !!

Dat is wat ik ook bedoelde.
Dus gewoon breed gaan zitten met je benen :+
Dan blokkeer je de in/out take niet

Be small, act BIG.

• Beekforel
  • Laatst online: 13:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik vind dit idd behoorlijk dom.. je koopt een LAPtop (schootcomputer), en je mag em niet gebruiken op je schoot...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:10
Op zondag 14 juli 2002 12:40 schreef freakstar het volgende:
Ik vind dit idd behoorlijk dom.. je koopt een LAPtop (schootcomputer), en je mag em niet gebruiken op je schoot...
mag wel, maar leg er dan eerst een plankje op (op je schoot)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

edit:
laatmaar
:)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 14 juli 2002 12:32 schreef Cutebritney het volgende:
lijkt me vreemd...

wat ik me wel kan voorstellen is, dat hij aan een tafel meer warmte kwijt kan. Als er een kleed tussen zit, kan ie z'n warmte nietmeer kwijt...
Offtopic:
Ben jij NU in Praag? Zo ja... IK OOK!!!!!!!!! MEETUH?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zitten inderdaad kleine pootjes onder die laptop zodat er altijd een beetje ruimte tussen de onderkant van de laptop en het oppervlak van de tafel is, zodat de fan voldoende lucht aan kan zuigen. Als je hem op een dik kleed zet dan zakken die pootjes daar in weg en vedwijnt de luchtinlaat van de fan ook grotendeels in het kleed, en dan kan hij niet genoeg lucht meer aanzuigen.
Je kunt hem best op je schoot nemen, als je er voor zorgt dat je de luchtinlaat niet blokkeert, maar omdat niet iedereen zo slim is en omdat ze niet teveel garantieclaims willen zetten ze in de manual gewoon dat het niet mag.

Verwijderd

Ja over dit verschijnsel had ik gelezen in de laatste ComputerTotaal blad. Het is inderdaad zo dat sommige laptops op een vlakke ondergrond moeten worden geplaatst. Erg onhandig, een laptop is juist er voor om in heel veel verschillende omstandigheden te kunnen computeren.
Dan heet het namelijk geen laptop meer. ;)

• Icey
  • Laatst online: 03-08 19:46
Op zondag 14 juli 2002 12:42 schreef TD-er het volgende:

[..]

mag wel, maar leg er dan eerst een plankje op (op je schoot)
of je benen spijden :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

daarom heet het een notebook, en geen laptop

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 17:28

magneet

Magnetic enhanced

ik heb wel ooit de restanten gezien van een laptop die iemand op de dekens op bed had gebruikt > oververhitting > uitgefikt dus als idd de lucht ingangen geblokkeerd worden kan het goed mis gaan

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Topicstarter
hm ja dan zal ik er wel gewoon goed op letten :)
maar misschien moeten ze er dan toch eens aan denken ze aan de zijkant te doen ofzo(allemaal mini fannetjes ofzo :P)
of misschien aan de bovenkant (ipv die speakertjes of ernaast ofzo)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zondag 14 juli 2002 13:20 schreef effex het volgende:
of misschien aan de bovenkant (ipv die speakertjes of ernaast ofzo)
Warme lucht stijgt, dan zouden de fans dus tegen de natuurlijke airflow in moeten gaan en dat kost extra energie -> extra warmte

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 12:59 schreef Terw_Dan het volgende:
daarom heet het een notebook, en geen laptop
oei ;) kijk, simpel uitlegje :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Inderdaad is wel een beetje onzinnig he. Anders koop je toch geen notebook. Ik heb een Dell en als ik daar mee op schoot zit of zelfs in bed op een deken dan word ie wel wat warmer aan de onder kant en de fan om te koelen gaat iets vaker aan en uit maar dat is het ook eigenlijk.

Kan me niet voorstellen dat ie daar kapot van zou gaan. Anders heb je als leverancier een product wat niet voldoet aan de eisen die de klant heeft.

• Sine
  • Laatst online: 11:07
Sommige hebben idd de fan aan de onderkant

slecht ontwerp lijkt me

veel andere laptops zuigen aan 1 zeikant de lucht naar binnen en blazen die aan de andere kant weer weg

Repareren doe je zo.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn toshiba heeft 1 fan aan de linker zijkant, komt altijd gigantisch hete lucht uit bij een beetje cpu belasting. Ik gebruik hem ook wel es op schoot, maar hij is nog nooit vastgelopen door oververhitting ofzo.. ik denk dat op dit punt de betere merken zich onderscheiden van de mindere merken (bijv. al die aldi en lidl laptops met superspecs voor lage prijs)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
sommige jewel notebooks hebben een ventilator op de onderkant
1400
2750
2700

de nieuwe p4 notebooks die ze hebben zit de ventilator op de bovenkant

de rede waarom dat erinstaat is dat we vaak mensen terugkregen die liepen te zeiken dat hun notebook vastliep
etc etc je kent het wel maare die luchtgaten van die dingen zitten in het middem dus je kan ze wel op je schoot zetten
tenminste ik zette ze overal op toen ik nog daar werkte :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

net even gekeken bij de Jewel van mijn vader.
ding kun je makkelijk op schoot zetten, omdat de fan in hetmidden zit, kan verder geen kwaad om hem op je schoot te zetten, omdat hij toch niet helemaal afgedekt wordt (wordt wel wat warm, maar kreng is nog nooit vastgelopen

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 23:51
Op maandag 15 juli 2002 01:06 schreef rick_h het volgende:
... ik denk dat op dit punt de betere merken zich onderscheiden van de mindere merken (bijv. al die aldi en lidl laptops met superspecs voor lage prijs)
Ik denk juist dat Aldi notebooks daar geen problemen mee hebben omdat dit gewoon merk laptops zijn. De PIII 1Ghz. die ze een tijd geleden hadden was een Asus L8400c en de laatste P4 2GHz. is een Siemens. Toch niet de minste merken lijkt me.
Ik denk eerder dat er problemen zullen zijn bij laptops van jewel en topline en meer van dat soort kleinere merken.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg de jade8060 met mobile p-4
das de nieuwste :) dus zal wel goed geregeld zijn lijkt me

Verwijderd

Hmmmm Ik heb nu al een paar maanden zo'n Aldi laptop (PIII 1GHz), en dat ding heeft zowat al overal aangestaan, op schoot, op bed e.d. maar GEEN problemen. Die Aldi laptop is trouwens ook nog eens technisch 100% gelijk aan een ASUS laptop van zo'n 200 tot 400 euro duurder... Hierbij krijg ik ook nog eens een werkelijk perfecte service.

Verder is het misschien wel belangrijk om je te realiseren waar de ventilatie openingen zitten.
De fan zit ook voor het scherm (daar wordt lucht aangezogen) en links naast de CPU (Uitlaat). Het enige nadeel wat ik kan zien van het werken met een moderne laptop op schoot is, dat ze warm worden. Maar ik zit er niet mee...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik heb ooit een Asus L1 series laptopje op mn bed gezet, vond het al zo vaag dat die P3M-1133 op accustroom met speedstepping zo warm werd als je alleen al een CD afspeelde (wou ff wat schelle muziek en ik wou de accu ff testen). Is ie dus lekker weggezakt in mn dekens :)
Pagina: 1