[Cooling] Lannen

Pagina: 1
Acties:

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
vraagje, mbt de thermaltake cpu coolers.

Als ik bij eynstein kijk staat er het volgende:
Nadeel: het grote gewicht van deze koeler maakt dat wij hem NIET kunnen plaatsen in geassembleerde (AMD)systemen. Dit om de reden dat het risico van core beschadiging (en erger) tijdens transport te groot is.
en even een linkje: linkje naar eynstein ThermalTake Volcano 7+

maar ik wil dus wel gewoon met de auto ergens heen kunnen karren met mijn pc achterin om ergens te gaan lannen.
gaat dit gewoon goed?
ik wil namelijk niet een nieuwe cpu kopen met zon cooler om er vervolgens achter te komen dat ie alleen maar stil mag staan naast mijn bureau.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Als je je kast horizontaal neerlegt en niet te hard over drempels gaat wel.

Wil je nog meer zekerheid, koop dan een spacer en dan kan het niet foutgaan

iStockphoto

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou die waarschuwing met een vaatje zout nemen hor :7. Ik weet niet of je wel is hebt gezien hoe ze bij de TPG/TNT met post omgaan maar dat is soms :{

Anders kan je altijd en beetje creatief zijn met geïsoleerd ijzerdraad denk ik.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
ok tnx, snap het wel, had ik eigenlijk ook wel verwacht enzo, maarja, toch aar het zekere voor het onzekere hè

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
er mag maximaal dacht ik maar 300 gram aan de socket hangen/zitten/bungelen ;) en ik weet niet of dees dat haalt maar ik denk het wel, want hij zit alleen maar vast met klemmetjes, als je wat meer zeker van je zaak wil zijn neem je een koeler die je vast moet schroeven in de 4 gaten ronde de socket, dat moet wel vast zitten neem ik aan

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

gewoon koeler tijdens transport er (voorzichtig) afhalen, en ter plaatste weer erop doen.

natuurlijk met de nodige voorzichtigheid en beleid, maar et moet kunnen..

dat ze de koelers niet in geassembleerde systemen doen, doen ze natuurlijk uit voorzichtigheid, en vooral zekerheid, aangezien ze niet de rekening willen van eventuele schade .. want die koeler is behoorlijk zwaar

Verwijderd

spacer & horizontaal neerleggen (wel het mobo aan de onderkant :P). Dan moet het gewoon kunnen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb een zalman waarbij ze ook afraden om de kast te verplaatsen i.v.m. het gewicht van de "waaier" maar ik ben 3 dagen naar een LAN geweest en geen probleem :) Gewoon plat vervoeren en dan kan er weinig mis gaan :)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:13

Mex

Of je plaatst er een spacer tussen, hoef je nergens bang voor te zijn, ik heb er een koperen waterkoelblok op zitten van een kilo --> no problem.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:27

Maximus

There is no substitute

wtf is een spacer? want ik wil ook die Vulcano 7+ gaan gebruiken in mijn nieuwe PC en ik heb liever niet dat de koeler afbreekt

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45
Een spacer is een plaatje koper/aluminium dat je op je processor doet. Een spacer is even dik als de core, dus als je koelelement gaat kantelen, komt ie op de spacer, en kan er dus niets van je core afbrokkelen.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/14-14G.JPG

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:27

Maximus

There is no substitute

aha en dat kost?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1