ik was net ff aan het kijken wat een nieuw systeempje gaat kosten, kom ik een xp 2000+ tegen en een goedkopere xp pr2000+ (ook andere snelheden trouwens). ik zou dus echt niet weten wat het verschil is. met de search ben ik er niet uit gekomen en op de site van amd heb ik zo snel ook niets kunnen vinden. weet iemand het toevallig wel ?
Het zou best wel eens kunnen dat ze inderdaad uit gaan van de pr rating den dat het uiteindelijk een XP1800+ (of zelfs lager) betreft. Met een XP1800+ heb je een PR-rating van PR2300+ dus ik zou eerst even goed na gaan welke proc het nou precies is (b.v. door naar het aantal echte MHz te vragen)
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
met een 1.53ghz heb je toch een pr-rating van 1800+
1800+ is een pr ratingOp zondag 14 juli 2002 11:42 schreef Atmosphere het volgende:
Met een XP1800+ heb je een PR-rating
een beetje vaag. bijde processors staan op dezelfde site en lopen op dezelfde snelheid. wat ik nu wel zie is dat bij de xp ****+ boxed bij staat en bij de pr****+ niet, maar het lijkt me sterk dat je dan een prijsverschil krijgt van bijna 75 euro !
Ik denk dat die pr gewoon voor pr rating staat.
Een toevoeging die waarschijnlijk door de desbetreffende verkoper is gemaakt zodat mensen (lees: n00bs) zich niet vergissen in dit getal door het voor MHz'en aan te zien.
Een toevoeging die waarschijnlijk door de desbetreffende verkoper is gemaakt zodat mensen (lees: n00bs) zich niet vergissen in dit getal door het voor MHz'en aan te zien.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
dat pr rating gebeuren weet ik al lang maar deze staan op dezelfde site !Op zondag 14 juli 2002 11:53 schreef NitroX_infinity het volgende:
Ik denk dat die pr gewoon voor pr rating staat.
welke site? kunnen we zelf kijken
edit:
was net iets eerder 
als je ff die site geeft kunnen wij het zelf ook eens zien
De webmaster is gewoon zo'n slaper die zeker "Pentium IV" ook op de site heeft staan...
Verwijderd
PR is wat in SiSoft Sandra staat....
Lijkt me dat topicstarter dat ook bedoeld
//edit
Ik had mn XP1700+ @ 1800+ draaien, daarmee kreeg ik een PR Rating van 2260 (estimated) van Sisoft Sandra
Op 1900+ opvergeklokt had ik 2341 als PR Rating in Sisoft Sandra.
Lijkt me dat topicstarter dat ook bedoeld
//edit
Ik had mn XP1700+ @ 1800+ draaien, daarmee kreeg ik een PR Rating van 2260 (estimated) van Sisoft Sandra
Not really!!! Als jij XP1800+ ziet staan gaat het over de QuantiSpeed rating (dus rating ten opzicht van de Thunderbird) en niet om een PR (Preformance Rating).Op zondag 14 juli 2002 11:47 schreef memendo het volgende:
[..]
1800+ is een pr rating
De PR-rating komt nog vanuit de tijd dat cyrix een 'echte' concurent was (M1), de AMD stoer begon te doen met hun K5. Intel was toen nog lekker Pentium-MMX'jes en P2's aan het bakken. Quantispeed bestaat pas sinds de Athlon XP en is nauwelijks te vergelijken met een PR-rating
Overigens kan het inderdaad nog zo zijn dat het verschil hem zit in het idd wel of niet kopen van een boxed-version. Bij die boxed version krijg je namelijk ook meteen je koeler en meer garantie. Dus dan is het verschil van 70 ook opeens niet zo groot meer
(onderstaande is fictief, en eigenlijk allen ter illustratie bijgevoegd)
35 voor koeler ed
15 extra kosten aan verpakking, registratie & garantie
20 extra opslag voor verkoper.
35 voor koeler ed
€70 voor een koeler, ik heb in andere topics gelezen dat die meegeleverde koelers het grootste bocht is wat je je maar bedenken kan.Op zondag 14 juli 2002 13:11 schreef Atmosphere het volgende:
Overigens kan het inderdaad nog zo zijn dat het verschil hem zit in het idd wel of niet kopen van een boxed-version. Bij die boxed version krijg je namelijk ook meteen je koeler en meer garantie. Dus dan is het verschil van 70 ook opeens niet zo groot meer
35 voor koeler ed
Dus dan zou ik het wel weten , een gewone amd en een goede losse koeler.
PR rating en quantispeed worden vaak door elkaar gebruikt als het gaat om AMD XP's, zie ook:Op zondag 14 juli 2002 13:08 schreef Atmosphere het volgende:
[..]
Not really!!! Als jij XP1800+ ziet staan gaat het over de QuantiSpeed rating (dus rating ten opzicht van de Thunderbird) en niet om een PR (Preformance Rating).
De PR-rating komt nog vanuit de tijd dat cyrix een 'echte' concurent was (M1), de AMD stoer begon te doen met hun K5. Intel was toen nog lekker Pentium-MMX'jes en P2's aan het bakken. Quantispeed bestaat pas sinds de Athlon XP en is nauwelijks te vergelijken met een PR-rating
http://www.tweakers.net/nieuws/22371?highlight=pr+rating
http://www.tweakers.net/nieuws/22042?highlight=pr+rating
Daar wordt gesproken over een preformance rating.
Ben ik helemaal met je eens .. maar ging er om dat de QuantiSpeed rating niet hetzelde is als PR rating (wat iemand in dze thread hier dacht.)Op zondag 14 juli 2002 13:18 schreef memendo het volgende:
PR rating en quantispeed worden vaak door elkaar gebruikt als het gaat om AMD XP's, zie ook:
....
Daar wordt gesproken over een preformance rating.
Als jij een AMD koopt met een Rating van 2000+ .. zou jij dan liever een QuantiSpeed-rating hebben of een PR-rating. Juist de QuantiSpeed-rating, want de proc met QS-rating is een Athlon XP2000+ (1,66Ghz) en de processor met een PR-rating van 2000+ is waarschijnlijk een Athlon XP1700+
Yeps, PR-rating!=QS-rating. Overigens ik heb op mijn XP1800+ al iets van 2324 (PR-rating). Maar die lijkt erg te verschillen tussen de verschillende versies van SiSoft ..Op zondag 14 juli 2002 13:02 schreef vwk het volgende:
PR is wat in SiSoft Sandra staat....
..
//edit
Vind ik toch vreemd dat een verkoper dan een "oude" PR rating los laat op een XP. De meeste winkels gebruiken ook de term PR rating en niet QS. Dus als een verkoper mij zegd dat hij een XP 2000+ pr rating heeft voor xxx euro, dan ga ik er vanuit dat dat er een is die op 1.66 ghz loopt en dat het niet een of andere 1700+ QS rating is die omgerekend is naar een "oude" pr rating. Een linkje van de topicstarter zou trouwens nu wel wenselijk zijn.Op zondag 14 juli 2002 13:37 schreef Atmosphere het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens .. maar ging er om dat de QuantiSpeed rating niet hetzelde is als PR rating (wat iemand in dze thread hier dacht.)
Als jij een AMD koopt met een Rating van 2000+ .. zou jij dan liever een QuantiSpeed-rating hebben of een PR-rating. Juist de QuantiSpeed-rating, want de proc met QS-rating is een Athlon XP2000+ (1,66Ghz) en de processor met een PR-rating van 2000+ is waarschijnlijk een Athlon XP1700+
www.alternate.nl heeft waarschijnlijk gewoon met de boxed version te maken
Pagina: 1