Toon posts:

afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn afstandsbediening van mijn tv heb ik gesloopt

hij doet niets meer

nou heb ik een akai afstandsbediening (zelfde merk en indeling als de orginele van de tv) maar daarvan gaat het lampje op de tv wel knipperen (dus hij ontvangt iets) maar hij schakeld niet over

welke onderdelen moet ik van de ene naar de ander overzetten voor een zelfde frequentie te krijgen

wat kan er aan mijn orginele kapot zijn ik zie er niets los in zitten ofzo alles zit nog vast

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Echt gesloopt zoals in de zin niet meer te repareren of ziet er goed uit maar weet niet wat er aan de hand is :?

In dat laatste geval zijn er een aantal dingen die je kan checken:

- Controleer de solderingen bij de IR ledjes, deze gaan wel eens los.
- controleer de vatterijlipjes, deze oxideren wel eens en moet je effe met een mesje schoonkrassen.
- de draadjes intern van de batterijhouder naar de print willen wel eens breken. Zit dit direct via de veerdraadjes naar de print moet je controleren als dat los zit op de solderingen....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
/me gaat nou de afstandsbediening pakken

het is een: "het ziet er nog goed uit en ik weet neit wat er mis is" geval

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
zo'n ding werkt toch niet met frequenties?

is toch zo dat ie voor alle knopjes een code overstuurd, en dat die door de tv/videorecorder 'vertaalt' worden naar een functie

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk wel ja

mar heb alles gecontrooleerd of er iets los zat of geoxideerd was mar niets gevonden

zou de ir led kapot kunnen zijn/???

of kan ik morgne maar beter en andere afstandsbediening scoren (wil eigenlijk wel mijn eigen of die andere akai houden vanwege dingen instellen enso)

Verwijderd

en de batterijen die je erin doet zijn vol??? ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb er al 5setjes batterijen ingestopt

dus daar ligt het niet aan

• Slayer
  • Laatst online: 23:39

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

nieuwe kopen :P

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Haal toch gewoon een universele afstandsbediening. Kan je ook je buren terroriseren. >:)
Of ff doormeten wat er kapot aan is? Kzou zelf niet weten hoe. :?

Verwijderd

Topicstarter
moet eigenlijk weten welke onderdelen ik van de orginele moet verplaatsen naar de andere akai

mar een universele werk niet

(mijn video staat op 98 en aar kun je alleen komen als je afstandsbediening hebt van die tv en de donker licht aanpassingsfunctie werkt dan ook niet meer)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op zondag 14 juli 2002 10:44 schreef BasieP het volgende:
zo'n ding werkt toch niet met frequenties?

is toch zo dat ie voor alle knopjes een code overstuurd, en dat die door de tv/videorecorder 'vertaalt' worden naar een functie
hij werkt wel met frequenties, maar ook met codes, die codes zitten op een draaggolf (frequentie)_ gemoduleerd...

oftewel, een code is een trein met lichtpulsjes, die op de frequentie vd draaggolf gaan...

Electronics development

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik heb eens m'n afstandsbediening laten vallen, en hij deed ook nog maar bitter weinig. Toen heb ik em een paar dagen gewoon laten liggen, en hij werkte opeens weer. Heel erg vaag, en volgens mij theoretisch ook niet mogelijk met een afstandsbediening, maar misschien heb je geluk.

Als je nu echt DE man wil worden, koop je zo'n horloge mét afstandbediening :9~

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Houd je afstandsbediening eens voor een videocamera/webcam/digicam en kijk of er nog infrarood licht uitkomt?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus geen digicam of fotocamera whatever

maar omdat mijn tv op zon beetje alles reageers dat infrarood licht uitzend (lampje op tv knipperd bij welke afstandbediening dan ook) denk ik dat hij oook niets meer uitzend

zou er een mogelijkheid zijn om onderdelen over te zetten van de ene naar de andere afstandsbediening zodat de niet orginele een net even andere frequentie heeft

(zijn allebei akai afstandsbedieningen en allebei zelfde indeling mar andere frequentie)

• memphis

memphis

Op zondag 14 juli 2002 14:41 schreef PlaceR het volgende:
ik heb dus geen digicam of fotocamera whatever

maar omdat mijn tv op zon beetje alles reageers dat infrarood licht uitzend (lampje op tv knipperd bij welke afstandbediening dan ook) denk ik dat hij oook niets meer uitzend

zou er een mogelijkheid zijn om onderdelen over te zetten van de ene naar de andere afstandsbediening zodat de niet orginele een net even andere frequentie heeft

(zijn allebei akai afstandsbedieningen en allebei zelfde indeling mar andere frequentie)
Het gaat niet om frequenties maar om codes. Zomaar even een andere AB geschikt maken gaat niet werken...
Ga naar een electronicawinkel en bestel een immitatie AB....

Nogmaals, de kans is groot dat de pootjes van de IR ledjes bij de printplaat los zitten, herkenbaar aan kringetjes er omheen op de soldering.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heel de afstandsbediening al doorgemeten de irleds zijn nog goed en voor de rest bijna alles ook alleen 1 smd dingetje (een 473) gaf geen weerstand maar gaf helemaal niets door

zou het hieraan kunnen liggen?

• memphis

memphis

Op zondag 14 juli 2002 18:50 schreef PlaceR het volgende:
ik heb heel de afstandsbediening al doorgemeten de irleds zijn nog goed en voor de rest bijna alles ook alleen 1 smd dingetje (een 473) gaf geen weerstand maar gaf helemaal niets door

zou het hieraan kunnen liggen?
Zou kunnen, een weerstand van 47k...

Verwijderd

Topicstarter
mar dan zend ie toch nog wel wa uit als die weerstand dood is

of issie dan gelijk helemaal ten onder

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 19:59 schreef PlaceR het volgende:
mar dan zend ie toch nog wel wa uit als die weerstand dood is

of issie dan gelijk helemaal ten onder
Dat kunnen wij zonder schema natuurlijk ook niet zeggen. Porbeer trouwens eens verschillende soorten universele AB's. Bij onze TV werkte de eerste niet, toen een van een ander merk en die werkt dus wel.

Verwijderd

Och och laten we gewoon morgenochtend naar de blokker gaan en daar een universele afstandsbedienin kopen :7

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus juist geen universele hebben watn dan kan ik een hoop functies neit meer benutten waarvoor ik juist DI tv heb gekocht (bv 3 voor ingestelde beeldinstellingen (kleur contrast optimaal)

erg fijn om overdag en savond tv te kijken zonder opnieuw te hoeven instellen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.