(Softwarematig) GPU coolen?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Mijn noname Geforce 2 MX-400 64 MB word enorm warm (hoe warm weet ik niet, maar hij is het warmste deel van mijn sys, dus warmer dan de CPU :P)
Hij is dan ook pasief gekoeld :P
Dat is op zich niet zo erg want ik laat mijn case overdag toch openstaan :) En ik heb zo een leuk fanetje van Enermax, en als ik wil gamen zet ik die op 3000rpm is plaats van 1000rpm :D (Niet dat dat echt nodig is als de case openstaat...)
Maareuh, is het niet mogelijk om mijn geforce (liefst zonder reboot) tijdelijk te onderckloken? Zo kan ik snachts mijn case toedoen, en mijn fan op 1000RPM zetten :) Op 3000RPM met case toe maakt hij denk ik +/- 45 decibel en op 1000RPM +/- 20 ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

staat die software niet op je ceedee?
noname. ik geef je niet zo veel kans.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

potmetertje in een fanbus :?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
als je teveel onderklokt kan je je gpu beschadigen. Dus daar moet je ook voorzichtig mee zijn. Zet anders je vga kaart op standby ofsow als je het niet gebruikt.

dikzak

• The Dud3
Op zondag 14 juli 2002 11:02 schreef Chello200 het volgende:
als je teveel onderklokt kan je je gpu beschadigen. Dus daar moet je ook voorzichtig mee zijn. Zet anders je vga kaart op standby ofsow als je het niet gebruikt.
Ik heb hem eigenlijk helemaal niet nodig, mijn VGA, snachts. Dan zit ik toch maar te leechen :) Kan ik niet de stroom naar de AGP bus afsnijden ofzow >:)

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

Gforce tweak utility?

kan je naar mijn weten gewoon downen

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• The Dud3
Op zondag 14 juli 2002 12:26 schreef XPointman het volgende:
Gforce tweak utility?

kan je naar mijn weten gewoon downen
Die zijn gemaakt om te overckloken.
Is het niet mogelijk om aleen de geforce in stand-by ofzow te zeten, zodat ik toch nog kan FTPen s'nachts :?

Verwijderd

uhm ja :) kan :) als ik net heb zitten gamen en ik ga ZzZz na 20 min plop monitor en gf2 slapen de rest blijft wakker

alleen dat ding klapt dan naat 60hz :(
/me heb de fix verkeerd gedaan ofzo >:)

Verwijderd

Lagere klokfrequentie = minder hitte. En als het ding dan ook nog eens geen 3D hoeft te doen, dan valt het wel mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.