• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-03 16:33
Hoi!
Ik zit sterk te denken over de aanschaf van een GPS.
Nu heb ik echter gezien.
Dat een GPS die hier 240 Euro kost. Daar ongeveer 100 Dollar kost. Nogal een groot verschil. Nu ga ik echter vrijdag a.s. op vakantie. En daarvoor wil ik wel dus graag mijn gps hebben.
1: Gaat dit lukken?
2: iemand ervaring met shops, dis GPS'en hebben, en snelbezorging? Of gewoon uberhoubt met internat. snelbezorging?
3: Zijn er nog nadelen aan een GPS uit het buitenland halen? Thnx alvast!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 07:44

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Alles kan, als je maar betaald.
Waar dacht je dat UPS & DHL van leven ?

Maar vergeet vooral niet dat de staat zo'n 20% invoerrechten van je zal willen hebben, dat maakt de boel nog wat duurder.

Whatever:
http://www.dhl-usa.com/transit (zegt 2 dgn)
en
http://wwwapps.ups.com/using/services/wwdt (maar die deed het net niet).

En je weet dat je die dingen ook kunt huren ?
Als je daarmee de aankoop een jaartje uit kunt stellen is dat misschien zo gek nog niet, kun je in de tussentijd op zoek naar een goedkope 2e handsje.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00
ik werk bij dhl en uit amerika is meestal(99%) in 2 dagen bij je hierzo. t ligt vooral aan de klant wanneer hij het laat ophalen, sommige klanten laten iedere dag pakketten halen, anderen weer om de 2 dagen oid.
kost overigens wel iets meer via dhl dan ups volgens mij maar ligt er natuurlijk aan bij wie dat bedrijf klant is. als ze gewoon versturen via de dienst die jij kiest zou ik de snelste kiezen ipv de goedkoopste omdat jij het vrijdag nodig hebt

Verwijderd

Je kunt het toch gewoon daar aanschafen en naar jezelf opsturen?!? Dan hoef je volgens mij geen BTW te betalen. Zet je er gewoon "present" op. En anders gooi je de doos weg, even een paar vlekken op het apparaat en voila... In NL gekocht.

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Check ook www.belastingdienst.nl i.v.m. invoerrechten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PanMan
Op zondag 14 juli 2002 08:14 schreef Jamez_Joint het volgende:
Je kunt het toch gewoon daar aanschafen en naar jezelf opsturen?!? Dan hoef je volgens mij geen BTW te betalen. Zet je er gewoon "present" op. En anders gooi je de doos weg, even een paar vlekken op het apparaat en voila... In NL gekocht.
Jepz, dat zou kunnen. Maar hoewel ik het jammer vind, kom ik komende weken/maanden niet in de USofA. Dus heb ik daar niet zo heeel veel aan...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 22:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb ooit een onderdeel voor een laserprinter uit de VS besteld en dat was na 2 dagen hier, dus het kan wel.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 11:42
Op zondag 14 juli 2002 02:36 schreef PanMan het volgende:
Hoi!
Ik zit sterk te denken over de aanschaf van een GPS.
Nu heb ik echter gezien.
Dat een GPS die hier 240 Euro kost. Daar ongeveer 100 Dollar kost. Nogal een groot verschil. Nu ga ik echter vrijdag a.s. op vakantie. En daarvoor wil ik wel dus graag mijn gps hebben.
1: Gaat dit lukken?
2: iemand ervaring met shops, dis GPS'en hebben, en snelbezorging? Of gewoon uberhoubt met internat. snelbezorging?
3: Zijn er nog nadelen aan een GPS uit het buitenland halen? Thnx alvast!
Ik weet niet wat voor GPS je op 't oog hebt, maar ik heb vorig jaar een Garmin Etrex Vista besteld bij The GPS Warehouse (in Engeland), dat scheelde toen gigantisch veel met de prijzen in Nederland, en waren ongeveer gelijk aan de prijzen in de USA. Bijkomend voordeel was dat deze GPS een zogenaamde "basemap" in ROM heeft van Europa, de modellen die in de USA verkocht worden hebben een US-basemap.
Via dat bedrijf ging het erg snel: betalen middels creditcard en in een paar dagen was het pakketje zonder douane/invoerrechten-ellende aangekomen.

• PanMan
Ik zit te denken over een Garmin Etrex. Maar weet nog niet welk type. De "gewone", de Summit of de Vista. Thnx voor die link. Maar in de US of A zijn ze wel nog een STUK goedkoper. Die vista kost $290 oid. En bij jou shop zoiets in ponden, ongeveer de helft meer dus.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je op je speurtocht eentje vind voor een GPS-muis voor een Ipaq 3850 PDA, geef dan een gil aub :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:16

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Probleem is volgens mij je 4 dagen.
Kijk als je hem in de USA besteld moeten ze hem daar dus wel op voorraad hebben en metteen met high priority opsturen.
Echter dan komt de Douane .. en die kunnen het pakketje i.v.m. invoerrechten e.d. ook nog eens ff vasthouden.
Kortom ik zou de gok niet wagen als je hem ECHT PERSE voor je vakantie wilt hebben.

Anders zou ik hem zekers in de USA bestellen als het daadwerkelijk zoveel scheelt.
En volgens mij kun je de base map gewoon zelf updaten d.m.v. een kabel tussen je p.c. en de gps.
Tis dat mijn garmin geen maps heeft maar anders had ik het ff geprobeerd :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Kneiter Ar
  • Laatst online: 29-04-2025
Tja, je kunt hem natuurlijk ook bij mij laten bezorgen....

Wat iemand net zei over die basemaps is wel waar, houd daar wel rekening mee anders gaat het je extra knaken kosten

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:54
Hmmm, dat zijn nou niet echt dingen die ik zo overhaast van zover weg aan zou scaffen. Behalve de kans dat het niet lukt, zit je i.d.d. ook nog met je basemaps en service achteraf.

Wees verstandig! Doe de aankoop wel overwogen, en zorg voor een alternatief voor je vakantie. Om jou ellende te besparen wil ik je die best kosteloos bieden op basis van een Garmin Emap. Mocht je belang hebben, mail maar ff. :)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Verwijderd

Toen ik eens een pakketje uit de USA liet komen lag ie zeker een dag bij de Douane. Ik vrees dat t niet gaat lukken.

• PanMan
Op maandag 15 juli 2002 22:16 schreef Maestro- het volgende:
Hmmm, dat zijn nou niet echt dingen die ik zo overhaast van zover weg aan zou scaffen. Behalve de kans dat het niet lukt, zit je i.d.d. ook nog met je basemaps en service achteraf.

Wees verstandig! Doe de aankoop wel overwogen, en zorg voor een alternatief voor je vakantie. Om jou ellende te besparen wil ik je die best kosteloos bieden op basis van een Garmin Emap. Mocht je belang hebben, mail maar ff. :)
Woei! Thnx voor je aanbod!
Maar, ik heb hem al besteld. In de US of A, http://www.gps4fun.com/
Heb standaard shipping gedaan. Hopelijk is hij er op tijd, en anders ga ik hem bij een vriend van me laten afleveren, die een weekje later naar vakantie komt. Die basemap is idd. anders. Maar die kan je wel vervangen. En het scheelt dus wel een paar 100 Euro. Zegmaar bijna de helft. Naja, het is idd een beetje een experiment, ik hoop dat het allemaal goed gaat :). Thnx voor de input!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 11:42
Op dinsdag 16 juli 2002 02:48 schreef PanMan het volgende:
[..]
Maar, ik heb hem al besteld. In de US of A, [...]Die basemap is idd. anders. Maar die kan je wel vervangen. En het scheelt dus wel een paar 100 Euro. Zegmaar bijna de helft. Naja, het is idd een beetje een experiment, ik hoop dat het allemaal goed gaat :). Thnx voor de input!
Je hebt de Vista besteld? Goeie keuze, ik had eerst ook de gele "basic" Etrex, leuk maar beperkt, daarna de gele verkocht en de "grijze" Vista gekocht. Top-apparaatje!

Succes met je bestelling, ik hoop dat je geen ellende krijgt bij de douane.

Echter die basemap kun je dus NIET veranderen, voor zover ik weet kun je niet in ROM schrijven... Dat wordt dus Garmin Mapsource kaarten kopen om in Europa een weg te kunnen zien (daarvoor heb je die 24MB writeable memory).

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:32

klaaz

it's me!

Op maandag 15 juli 2002 00:27 schreef athlonkmf het volgende:
Als je op je speurtocht eentje vind voor een GPS-muis voor een Ipaq 3850 PDA, geef dan een gil aub :)
Ik heb een half jaartje geleden een Holux GPS muis gekocht (besteld) in Taiwan. Die was binnen 8 dagen hier nadat ik het geld via de bank had overgemaakt. Ze accepteerden destijds geen CreditCards. Kostte 66 euro, iPaq kabel (incl. voedingsstekker) 7,50 euro. Heb er destijds twee gekocht wat de bezorgkosten wat lager maakte. Was echter wel iets van 60 euro.

Zie voor meer info mijn review erover op tweakers.net.

Muisje is overigens al weer weg, heb tegenwoordig een Becker Traffic Pro in de auto.

• PanMan
Ik heb uiteindelijk de Vista gekocht, hier in Nederland. Er was gedoe met de levering vanuit de USA, en wou ik toch wel de Europa basemap. Dus heb ik hem maar in Nederland gekocht. Wat helaas wel een stuk duurder is. Helaas. Maar verder is het echt een perfect ding! Echt een heel leuk speeltje :).

Pagina: 1