Data zetten op een niet mounted drive?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een systeem staan met windows 2000 pro. Ik ben deze aan het installeren voor iemand, en die moet zelf de mogelijk heid hebben om dat kreng te kunnen herstellen, nu maak ik hier na een pre-install een ghost van die ze dan kan herstellen (moet lukken dat uit te leggen).

nu is het alleen zo dat ik die ghost op de hdd wil zetten, om hem vanaf daar te herstellen. er zit nu een hdd in die verdeeld is in 3 partities. Nu wil ik die drive met de ghost onzichtbaar maken in windows, om de reden dat deze niet perongeluk verwijderd kan worden.

nu kan ik de drive simpelweg unmounten in 2000, zodat E: niet meer bestaat. Maar hoe zit het met de date die ik erop zet, en dan vooral, als ik het systeem vaker reboot, evt naar dos boot, al dat soort dingen. beetje lullig als de image straks weg is. (handmatig installeren kan ook wel, maar dan kan ik naar de andere kant van nederland toe ;))

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Veel simpeler :
Een oude HDD met een schakelaar aan de voeding.
Onzichtbaar als ie niet nodig is, en als je hem nodig hebt zet je de schakelaar om.

Mmmm, óf dit is briljant, óf ik moet nu gaan slapen...

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Àls je gewoon een fat32 partitie gebruikt voor dat image, en je unmount hem, dus geen drive-letter, dan is hij gewoon nog zichtbaar vanuit dos, en voor een simpele gebruiker niet bruikbaar in win2k..

Da's dus een goede oplossing..

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 02:39 schreef jvhaarst het volgende:
Veel simpeler :
Onzichtbaar als ie niet nodig is, en als je hem nodig hebt zet je de schakelaar om.

HAHAHA! Dit meen je toch niet he? Probeer t maar een keer, kun je gelijk weer die data erop zetten :P

Verwijderd

Kun je niet gewoon die ghost-image op een bootable (DOS) cd zetten?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 01:07
Op zondag 14 juli 2002 08:59 schreef Gracioso het volgende:
Met W2000 moet dat wel lukken. Dat is meestal niet veel groter dan 500 MB (schone install) met maximale compressie.
Voor een kale XP installatie moet je echt moeite doen om die <700 te krijgen als ghost image.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 08:59 schreef Gracioso het volgende:
er zit nog wel meer bij dan alleen win2000, zit nu al op 1GB
Op zondag 14 juli 2002 02:39 schreef jvhaarst het volgende:
Veel simpeler :

Ok, is een leuke tweaker oplossing, maar
1. moet ik haar uit gaan leggen wanneer ze die hdd aan moet zetten, en vooral ook hoe.
2. moet ik een extra hdd ervoor kopen, en dat gaat weer extra geld kosten, past niet binnen mijn budget meer (had met haar al een prijs afgesproken, en dat was al niet al te ruim, dus op zich leuk idee, maar ik zie er toch vanaf).
Pagina: 1