[Slackware 8/8.1] Netwerkkaart probleem...

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:30

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb een machine hier voor me staan die precies dezelfde config heeft als nog een aantal machines (stuk of 3)... Alleen hier vindt hij opeens niet meer de netwerkkaart, het is een AMD PCnet 32 (oftewel HP Nightnogiets). Staat in de kernel ook als "*"...

En hij geeft bij het booten een error zoiets als SIOCADDRT en nog wat meer SIOC* meldingen...

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

De kabel is goed, en de lampjes van de netwerkkaart branden wel!

(ifconfig ip settings staan ook goed, die zie ik ze zelfs bij het booten erin zetten, met veel SIOC errors.)

Verwijderd

Graag meer info. Kun je met dmesg de exacte foutmelding achterhalen? Hier werkt een pcnet32 zonder probs verder op slackware 8.0 met 2.4.18-ac2 kernel. Maar ik neem aan dat de config verder dezelfde is als bij de wel goed werkende machines. Hardwareprobleem ?

Verwijderd

Klinkt als het toewijzen van parameters aan je netwerkconfiguratie die niet kunnen. Of in ieder geval het toewijzen van parameters, die niet in overeenstemming zijn met dingen als je huidige IP; netmask en broadcast adres.

Maar goed, zonder meer info en de precieze foutmelding kunnen we natuurlijk niks.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:30

aKra

Topicstarter
Ik weet het niet hoor, maar ik heb dat ding een reboot gegeven en nu lijkt hij wel te werken...

Het is een echt erg onduidelijk probleem...

Maar, ik denk dat het er aan lag dat ik niet de eepro100 module heb bijgecompiled, wat ik dus nu wel heb gedaan, terwijl die kaart niet eens een eepro is...

Verwijderd

Heeft het te maken met de mii module ?