Toon posts:

gf3 ti200 geen hardwareredering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben beginner. Nooit eerder videokaart geinstalleerd.
Heb alle topics nagelopen, de faqs gelezen en nog meer..en nog geen antwoord. Nu dus maar zo.... Op hoop van zegen.

Heeft iemand een P6VXAT MoBo met daarop een PointOfView GF3Ti200 64 ? Win2k en Tualatin 1,10@1,54/fsb100/140 ( teruggeklokt naar originele 1,1 { FSB 100 } om AGPbus problemen te vermijden ).

Ik ben drie dagen vergeefs bezig.
Heb ( laatste Award versie ) Bios helemaal nagelopen en denkelijk goed ingesteld. Zoals installatiegids voorschrijft.
Heb laatste NVDia GF3 en AGP drivers.

In Unreal(1) ( ja ik ben beginner...)werkt alleen de softrendering ( " GlideDrv. Glider-RenderDevice failed load " en ook " Glide2x.dll staat niet in opgegeven pad ").
In 3dMark 2000 kom ik tot bedroevend lage score : 3024 op 1024x768x32 ( betekent dit inderdaad dat de hardware accelerator het niet doet ? )

Ik weet niet wat ik nog meer kan tweaken.
Vandaar : wie heeft een P6VXAT/Tualatin 1,1/POV GF3Ti200 ?
Jij kan me vast helpen....

Dank van
Peter.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Heb je de via 4-in-1 drivers geinstalleerd?

Downloaden van Via arena

Misschien dat je maar 3000 punten haalt omdat je cpu niet echt 'heel snel' is, en je gf3 is 'maar' een ti200...

iStockphoto

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

unreal kan wel es moeilijk doen met sommige kaarten dus dat zegt niet zoveel, probeer es een ander spel

met een score van 3000 kan ie wel degelijk via zn hardware renderen lijkt me

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 4-in-1 drivers.
( en de updated vga drivers zijn natuurlijk van (MoBo)VIA en niet van NVDia, typo ).

FPS veel te laag.
In HiRes ( 1024x768x32x85 hz ) schokt de boel : ca. 20-30 fps in de helicoptertest.
En in Unreal(1) nog minder.
Dat deed mijn oude 8mb SIS kaartje zonder accelerator ook.....

GF3 moet toch veeeel beter........?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Tualatin weer op 1,54 Ghz overgeclocked.
1,1 x FSB 140 = 1,54 hz. Zeer stabiel.
En andere drivers erin gezet.

3dMark2000 ( 2001 krijg ik gek genoeg niet op gang....)
is nu 7879 bij 1024x768x32x 85hz.
( Het ligt inderdaad aan Unreal dat ie niet hardware wil renderen ).

Ik heb nog geen ervaring met 3DMarks.
Bovendien heb ik 3DMark 2000 en geen 2001.
Wie weet of 7879 acceptabel is ?

Maar ik dacht dat je met een GF3 kaart gemakkelijk 1280x1024 moetkunnen spelen en zelfs ook 1600x1200.
Nou, dat zie ik nog niet gebeuren.
Maar zelfs een GF4 4200 kan dat dan toch ook niet ...?1600 x 1200 bedoel ik in de HiRes van de 3DMark tests...?

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

je 3dmark score is normaal zo
en dat je 3dmark2001 niet kan draaien :?
probeer eens directx 8.1 te installen (desnoods opnieuw)

en idd
1600x1200
is niet weggelegt voor een ti200/500/4200
ook niet met een radeon.. met een 4600 kom je wel redelijk in de buurd om de MEESTE spellen daarop soepel te spelen

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:27
Unreal moet je in Direct3D spelen, aangezien Glide voorde Voodoo kaarten is.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
probeer ns een format c:
lost vrijwel alle problemen op, iig hier wel

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 14 juli 2002 04:00 schreef Sjah het volgende:
Unreal moet je in Direct3D spelen, aangezien Glide voorde Voodoo kaarten is.
en daarvoor moet hij dus eerst een patch downloaden. unreal komt namelijk alleen met een glide en software render (en misschien nog s3metal?)
d3d support kwam pas later in de patch.

het is zelfs zo geweest dat unreal 1 bij tnt kaarten geleverd werd! dus zonder d3d patch. zit je lekker in software te spelen op je nieuwe kaart :D

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:36

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zondag 14 juli 2002 04:07 schreef bolleh het volgende:
probeer ns een format c:
lost vrijwel alle problemen op, iig hier wel
Eh, dat is het laatste wat je moet doen als je dus alles geprobeerd hebt enz .. stel je voor dat de topicstarter niet weet hoe win geinstaleerd moet worden (zeg niet dat het zo is.. ) dan heb jij dat toch mooi op je geweten.

Twitter

Verwijderd

Het is duidelijk: dat spel denkt dat je een Voodookaart in je systeem (gehad) hebt. Ga naar start--> zoeken en verwijder alles dat iets met Glide*.* of met 3dfx*.* te maken heeft. Download dan de nieuwste patch voor UT, start UT safe mode (c:\games\UnrealTournament\UnrealTournament.exe -safe) en selecteer Direct3D - of nog beter: OpenGL.

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 03:31 schreef Jeff_P het volgende:
je 3dmark score is normaal zo
en dat je 3dmark2001 niet kan draaien :?
probeer eens directx 8.1 te installen (desnoods opnieuw)

en idd
1600x1200
is niet weggelegt voor een ti200/500/4200
ook niet met een radeon.. met een 4600 kom je wel redelijk in de buurd om de MEESTE spellen daarop soepel te spelen
Right... :{

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1647&p=10

Je kan me nog meer vertellen, het verschil tussen een 4200 & een 4600 is lang niet zo groot als jij verwacht :P

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:29
Op zondag 14 juli 2002 10:44 schreef vincent-marion het volgende:
Het is duidelijk: dat spel denkt dat je een Voodookaart in je systeem (gehad) hebt. Ga naar start--> zoeken en verwijder alles dat iets met Glide*.* of met 3dfx*.* te maken heeft. Download dan de nieuwste patch voor UT, start UT safe mode (c:\games\UnrealTournament\UnrealTournament.exe -safe) en selecteer Direct3D - of nog beter: OpenGL.
Le-zen, hij heeft Unreal, niet Unreal Tournament!

Verwijderd

mmm, ik denk niet dat de situatie daar anders door word... Unreal ondersteund ook perfect d3d en ogl. tenminste v2.25.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 12:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Le-zen, hij heeft Unreal, niet Unreal Tournament!
Ja, ik zei al, ik ben beginner...
De enige game die ik heb ( ik ben pas een week geleden begonnen ) is een koopversie van Unreal (dus geen UT )uit 1998 of 99.
Waar kan ik zien welke versie ik heb ?
Iemand hier zei namelijk dat na v.2.25 Unreal WEL met mijn kaart gespeeld kan worden.

Begrijp ik nu wel of niet goed dat de oude Unreal niet hardwareversneld kan spelen ?

Ik heb inmiddels vannacht wel nog een Quake 3A demo geprobeerd op 1280x1024x32 met alle toeters en bellen aan en dat gaat, althans voor mijn beginners-idee als een gek zo snel en mooi.
Hoe kan ik Quake 3A zien hoeveel fps ?
Wat moet ik intikken na de ~ ?

Ook heb ik nadien nog 3DMark 2001 geprobeerd en mijn scores zijn inderdaad ongeveer wat die moeten zijn ( volgens tests uit Tom's Hardware )

Dus ligt het probleem niet bij mijn kaartje, maar bij de oude Unreal ?

En TOCH wil ik Unreal spelen ( geen UT ).
Zijn er nog ( en waar ? ) patches te vinden waarmee ik Unreal op mijn GF3 accelerator kan spelen ?

Hoe moet ik, als ik een ander spel zou kopen, kijken of dat op mijn GF3 kaart werkt ?
Want ik heb de schrik nu goed te pakken.

Overigens, het duizelt me, wat is en wat is het verschil tussen OpenGL, Direct3D en 3Dfx en DirectX8.1 ?
Als jullie vinden dat deze elementaire uitleg ( ik heb helaas :-)nog veel meer vragen ) hier off topic is, OK, zeg me dan waar ik mijn vragen wel kwijt kan.

En zitten OpenGl en Direct3D WEL en 3Dfx NIET op mijn
kaart ?

Willen jullie mij nog eens beraden wat ik moet doen om de oude Unreal te spelen ?

Slotvraagje voor nu : ik mag de kaart nog snel omruilen.
Heeft het zin om de GF3 voor een GF4200 om te ruilen ?
Ik snap wel dat dat momenteel nog niet aan mij besteed is, maar zijn of komen er gauw spellen waar je die 4200 wel nodig hebt ( ik las bij Tom een moeilijk verhaal over 4 x anti alias waar je de 4200 128 Mb WEL voor nodig zou hebben.
Wie kan mij beraden ?

Iedereen dank !
Deze beginnende gamer is heel blij dit forum gevonden te hebben.
In mijn eentje zou ik nooit uit mijn probleempjes komen.

Verwijderd

absoluut; als je kunt omruilen voor een Ti4200 moet je dat zeker doen, maar daar word je probleem niet anders van.

Even heads up dan; wel off topic maar dat moet zeker kunnen vind ik.

Jij hebt een Geforce3. Deze kaart ondersteund default OpenGL (dus gewoon OpenGl), en Direct3D. Direct3D word gesteund door DirectX (is er een onderdeel van) en aangezien je voor Unreal DirectX7 nodig hebt, moet je dat even installeren. Jouw Geforce3 ondersteund verschillende foefjes uit DirectX 8.1 maar daar hoef je je niet druk om te maken want die gebruikt Unreal niet.

Unreal 'out of the box' ondersteund Glide, een toepassing voor 3dfx kaartjes --> De voodoo serie, die ken je vast wel. Dat heb jij dus niet. Als je Unreal patcht tot versie 2.25, dan kun je Unreal in OpenGL en Direct3D spelen.
Je moet dan het volgende doen:
Start Unreal op.
Ga naar advanced options.
Ga in dat gigantische menu naar DRIVERS.
Ga daar naar GAME RENDER SERVICE
Selecteer OpenGL OF Direct3D, wat jij het snelst en mooist vind.

Daarna ga je op zoek naar RENDERING in dit gigantische menu.
Selecteer de tab OpenGL support en/of Direct3D support en stel de zaken in, als je er tenminste een beetje kaas van gegeten hebt.

Sluit nu dit optiescherm af.

Unreal zal nu het scherm refreshen in ofwel Direct3D ofwel OpenGL. Nog even een resolutie selecteren in het optiescherm, en klaar ben je!

Have phun!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zondag 14 juli 2002 16:02 schreef vincent-marion het volgende:
Als je Unreal patcht tot versie 2.25, dan kun je Unreal in OpenGL en Direct3D spelen.
Je moet dan het volgende doen:
Start Unreal op.
Ga naar advanced options.
Ga in dat gigantische menu
etc etc..

Hi te gek, Ureal loopt nu als een TREIN !
Dank !
Peter
Pagina: 1