Heeft (weet waar te downloaden)iemand toevallig een goede realtek 8139 driver voor linux?
Ik heb namelijk net slackware 8.1 geinstalleerd maar die herkent mijn rtl8139 niet
Nu heb ik al verschillende sites gevonden waar je de driver kan downloaden maar dan kan je alleen de rtl8139.c file downloaden maar ik heb ook de rtl8139.o.gz nodig..
Als iemand anders zegt, dat hoeft niet het kan ook alleen met die rtl8139.c dan mag je dat ook wel even vertellen hoor
Even snel vertellen wat ik allemaal al geprobeerd heb.
De file gewoon in mijn kernel laden:
gcc -DMODULE -Wall -Wstrict-prototypes -O6 -c rtl8139.c
insmod rtl8139 (hier kan hij het bestand niet vinden)
modprobe rtl8139 (hier ook niet ofzo)
dus tja.. iemand nog raad?
Oja ik heb dus 2 netwerkkaart in mijn pc zitten. De eerste is een 3com kaart die perfect werkt en waarmee ik nu aan internet zit. En de 2de is dus die realtek kaart waarmee ik internet wil sharen.. mits ik hem aan de praat kan krijgen
Ik heb namelijk net slackware 8.1 geinstalleerd maar die herkent mijn rtl8139 niet
Nu heb ik al verschillende sites gevonden waar je de driver kan downloaden maar dan kan je alleen de rtl8139.c file downloaden maar ik heb ook de rtl8139.o.gz nodig..
Als iemand anders zegt, dat hoeft niet het kan ook alleen met die rtl8139.c dan mag je dat ook wel even vertellen hoor
Even snel vertellen wat ik allemaal al geprobeerd heb.
De file gewoon in mijn kernel laden:
gcc -DMODULE -Wall -Wstrict-prototypes -O6 -c rtl8139.c
insmod rtl8139 (hier kan hij het bestand niet vinden)
modprobe rtl8139 (hier ook niet ofzo)
dus tja.. iemand nog raad?
Oja ik heb dus 2 netwerkkaart in mijn pc zitten. De eerste is een 3com kaart die perfect werkt en waarmee ik nu aan internet zit. En de 2de is dus die realtek kaart waarmee ik internet wil sharen.. mits ik hem aan de praat kan krijgen