Toon posts:

Toch andere koelprut nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Zalman CNPS6000-Cu cooler aanschaffen, nou krijg je daar al wat koelpasta bij (Thermal Grease) maar nou lees ik vaak dat Arctic Silver III heel erg goed is.

Is het beter om die laatste erop te smeren, of zal het spul van Zalman ook wel goed zijn :? zal het veel uitmaken?

Oja, ik ben ermee van plan om een Celeron Tualatin passief te gaan koelen (ja er is wel goeie airflow gelukkig *D)

Verwijderd

Het zal beter zijn om as3 erop te smeren, maar niet schrikbarend veel, denk aan 1 á 2 graden verschil; maar alle beetjes helpen :

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Je kan beter AS2 of AS3 erop smeren, ipv die standaard koelprut. Dat koelt vaak toch heel wat slechter

iStockphoto

Verwijderd

Het scheelt je maar 1 of 2 graden.
Vind het niet het geld waard.

Verwijderd

bij de zalman zit rot spul ik heb het ook gebruikt naar 1 week moest de cooler er ff af (ander geheugenhehehe hij overlapt de geheugen banken) hij zat helemaal vast geplakt!

dus haal ff een tube AS3 er bij

Verwijderd

Topicstarter
okay, bedankt!

Ik heb bij freezing hardware dan ook nog maar een tubetje AS3 besteld :)

Verwijderd

Als je een goed gladde proc en koelblok hebt (gelapt bijv) dan is witte pasta het beste! Je hebt dan nl zo'n dun laagje nodig dat de zilverdeeltjes al te groot zijn om de oneffenheden goed op te vullen.

De zilverkleurige past met 10% zilver is troep. Wit is altijd beter.

As vind ik zijn geld niet waard. Als je dat nodig hebt, kan je beter wat schuurpapier kopen ;)

/Edit:
Voor de tuatalin of een p4 is as3 niet zinnig omdat er een heatspreader op deze procs zit.
Pagina: 1