Internet Delen Lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Ik heb de FAQ Network Troubleshooting en
Hoe deel ik Internet ?

al gelezen dus daar hoef je me niet naar te verwijzen.
Ik heb PRECIES elk stapje gedaan wat stond in hoe deel ik internet? en bedankt voor die handige uitleg het werkt NIET :X

Oke ik wil internet sharen zo:

crosslink
Kabelmodem------------|----------------------------|
Pc/Server client

Ik heb totaal 3 netwerkkaarten
2 netwerkkaarten in de internet PC 1 voor internet de ander voor de crosslink kabel naar de client
en één in de client om verbinding te maken met de internet pc.
Vrij logisch maar toch... alle 3 de lampjes branden ook het vervelende is dat er maar 1 knippert ipv allemaal
Dat is de kaart van internet dus

Verder heb ik m'n netwerk helemaal prima ingesteld als volgt

Internet PC
--------------------------------
ip NIC #1 intornet Autom verkrijge
ip NIC #2 doorgeve 10.0.0.1
Subnet mask 255.255.0.0

Client
--------------------------------
ip NIC #3 10.0.0.2
Subnet mask 255.255.0.0
DNS 10.0.0.1
Host = naam van Internet PC
Domein= leeg

gateway is op beide pc's niet ingevuld

Met deze instellingen heb ik een prima draaiend netwerk tussen beide pc's om bestanden over te sturen, maar als ik internet delen installeer van windows werkt het gewoon niet.

Pleaz Help:?

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43

ThaHandy

Discovery Channel

OS?

over wat voor inet share prog heb je et over? waarmee je et hebt geprobeert?

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:29
misschien wat specs van je systeem:

(OS bijvoorbeeld)

windows 98 heeft moeite met meerdere netwerkkaarten in een pc. Indien je XP gebruikt (op de internet PC) doe dan via IIS.

kun je btw pingen naar de andere pc
en heb je ip adres, subnet, gateway en dns (bij voorkeur van je provider) opgegeven ?)

/dev/null

Verwijderd

volgens mij heeft ie t over de standaart windows software die er auto opstaat wanneer je win installeerd , tip : doe niet moeilijk en download op bijv cnet of tucows een makkelijker tooltje om te sharen :D

Verwijderd

sorry niet goed gelezen , 2 netwerkkaarten regel je met nicexpress ( of zoiets ) , dit programma werkt alleen op win2000 / NT / XP

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:29
Op zondag 14 juli 2002 01:03 schreef korreltjuh het volgende:
sorry niet goed gelezen , 2 netwerkkaarten regel je met nicexpress ( of zoiets ) , dit programma werkt alleen op win2000 / NT / XP
2 netwerkkaarten werken prima onder windows 2000 / NT / XP,
heb er zelf ervaring mee, inprikken, en software installeren, en klaar is $user

/dev/null

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

welk programma gebruik je om internet te delen of heb je dit via windows laten doen.

als je het via windows heb gedaan (ICS)

dan moet je bij je dns niet de dns gegevens van de server invullen maar van de je provider. (die kan je opvragen bij je internet provider)

als het nog steeds niet werkt moet je maar eens alle firewalls uitzetten (xp heeft een standaard firewall maar dat zou geen probleem moeten zijn)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06

lonkhuijzen

100% ADH

je gateway moet je ook nog invullen..

Op de laatste pc bij gateway het ip van je server
en bij je server de gateway die je van je provider hebt gekregen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik heb op mijn internet pc atm AnalogX Proxy draaien, net netwerk aangelegd een aangezien je deze post kunt lezen werkt dat prima :D.

Misschien eens proberen? Gateway en al die meuk heb ik volgens mij helemaal nergens ingevuld... Op de internet pc weet ik niet zeker, maar aangezien je internet daar wel werkt zit dat wel goed. Op mijn andere machines die dus via de proxy draaien staat zo weinig mogelijk overbodige zooi en geen wins, gateway of dns ingesteld.

Werkt echt prima, anders kon ik dit niet posten 8-)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Zodra je een netwerk hebt draaien (je kan zeg maar je bestanden uitwisselen tussen je pc's) moet internet delen ook simpel zijn.
We gaan er voor het gemak van uit dat je een proggie gebruikt om te delen.
Je moet dan als gateway 10.0.0.1 het kan zo zijn dat je ook de dns-en moet in vullen. Het wil nog wel eens zo zijn dat dit helpt bij het internet delen. :)

suc6

Verwijderd

Ik bedoelde dus bij dns niet de 10.0.0.1 maar degene die je van je provider krijgt.
Afhankelijk van je provider.| :(
Verder kan ik als deel proggie winroute aan bevelen (mocht je nog wat zoeken)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Je kunt het beste eerst gewoon je netwerk goed en draaiend hebben. Dus alle protocollen goed instellen en bestandsdeling enzo. Ohja je gebruik de range 10.x.x.x Dit kan ook wel, maar 192.168.x.x wordt veel vaker voor dit soort netwerken gebruikt. Maar dat zou niet uit mogen maken. Als het niet lukt met ICS van windows dan kun je sygate home netwerk en winroute altijd nog gebruiken. Zijn allebij hele goeie progs die niet aan een OS zijn gebonden.

Wèh zedde gij??

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Je gateway invullen.. is al genoemd, maar ik heb nog geen reactie gezien

Gateway op pc 2 moet je invullen met het ip adres van pc1

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties ik heb het geprobeert maar ik ben nu echt ten einde raad want t werkt nog altijd niet

eerst heb ik die gateway's geprobeerd in te vullen
m'n internet ip bij NIC #2 dus
en 10.0.0.1 bij NIC #3

werkte niet :(
daarna dat AnalogX Proxy geprobeerd werkte ook niet
en ja ik had ook m'n IE op proxy ingesteld toen :P

toen winroute dat werkte wel via die 192.168.0.x wat ik toen op comp 2 ff had aangepast ik dacht nu doet ie het wel maar nog altijd heb m'n comp er geen zin in aaaaaaaaagh frustration! :o|:(

Voor de duidelijkheid gebruik ik Windows 98 SE (stond ook bij m'n signature :)
En ik probeerde dus eerst te sharen met die van ics van windows zelf jah

Waarom bestaat er toch geen vergelijkbaar programma als de ingebakken ICS van Win 2000/me/xp voor win 98
Ik heb precies deze verbinding al vaker aan de praat gekregen met dezelfde inet pc alleen dan met win xp erop

dat werkt gewoon bij een wizardje kiezen welke netwerkkaart je waarvoor gebruikt en de rest wordt automatisch ingevuld
Diskette maken en op de client installeren en huppakee klaar

Ik wil perse geen andere windows installeren omdat ik gewoon 98 nog het makkelijkst vindt werken en ik ben nogal een die hard UTer en ik krijg in winxp de mouse speed niet meer hetzelfde als ik gewend ben van win98

Najah in elk geval bedankt voor de reply's ik heb mezelf voorgenomen niet eerder naar buiten te gaan voor internet op die 2e pc werkt :P

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 14:59 schreef DjeenooFucker het volgende:
en 10.0.0.1 bij NIC #3
hms je internet ip als gateway opgeven in nic2 is niet nodig. die mag gewoon leeg blijven ma de gateway op kaart 3 moet zeker 10.0.0.1 blijven.

ook 10.x.x.x is een klasse A ip en het subnetmask is dus 255.0.0.0 ma da zal niet veel uitmaken.
Najah in elk geval bedankt voor de reply's ik heb mezelf voorgenomen niet eerder naar buiten te gaan voor internet op die 2e pc werkt :P
that's the spirit :)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30

ripexx

bibs

Oke je interne netwerk werkt wel, dus je kunt intern pingen vanaf je client naar je server dus zoals: ping 10.0.0.1

Als dit werk probeer dan eens een server op het internet te pingen bijv: ping 194.109.6.92 (www.xs4all.nl)

Nu zie ik in de instellingen van je client dat je je server als dns server gebruikt. Ik mag aannemen dat dit niet het geval is en dat je hier dus de dns servers van je provider dient in te vullen. Daarnaast zoals al eerder vermeld de gateway invullen. En het subnetmask kun je ook terug schroeven naar 255.255.255.0 , aangezien je naar mijn inziens niet zo snel je internet shared over 64000 pc's.

Voor de nic van je internet verbinding wordt alles automatisch in gesteld. Waarinder ip, netmask, gateway en dns servers. Dus daar hoef je niets aan te veranderen. Suc6

buit is binnen sukkel

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Op zondag 14 juli 2002 14:59 schreef DjeenooFucker het volgende:
Bedankt voor jullie reacties ik heb het geprobeert maar ik ben nu echt ten einde raad want t werkt nog altijd niet

en 10.0.0.1 bij NIC #3

werkte niet :(
daarna dat AnalogX Proxy geprobeerd werkte ook niet
en ja ik had ook m'n IE op proxy ingesteld toen :P
Heb je dan voor de proxy met AnalogX wel port 6588 in IE opgegeven op de 2de pc?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
jep precies zoals je het zegt

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
A: Op pc1 (de server) moet je even de DNS server adressen zoeken van je internet verbinding. Start -> settings -> dan je internet verbinding selecteren. Je krijgt dan zoiets te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ardys/stap4.JPG

DNS server adressen even opschrijven.

B: Op pc2 als gateway het ip adres van PC1 invullen. Gateway pc2 wordt dus 10.0.0.1
DNS adressen pc2 invullen zoals je ze bij stap A hebt gevonden. Dan werkt het. Werkt het stiekem toch niet dan wil een reboot nog wel eens helpen :).

Btw, gebruik gewoon 192.168.0.x als ip adressen en niet van die exotische 10.0.0.x. Die zijn enkelt voor extreem grote netwerken.

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Heej bedankt voor alle hulp iedereen nu ik die laatste reply lees tjah zelfs dat had ik al geprobeerd en werkte niet :'(
Ik heb echt al zoveel geklooid met allerlei opties ook van hier beschreven en ik kan inmiddels wel in het guiness book of records voor zo vaak mogelijk 2 computers opnieuw opstarten binnen 24 uur *D

Dus ik heb toch maar windows xp op beide pc's gezet en zelfs toen werkte het niet nou wil je niet weten hoe dat kwam de startpagina van microsoft was down :D

Naja nu werkt het prima gelukkig :)

Pagina: 1