Beperken bandbreedte FTP-server

Pagina: 1
Acties:

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Topicstarter
Connected to e89xxx.upc-e.chello.nl.
220 e89xxx.upc-e.chello.nl FTP server (Version wu-2.6.0(1) Fri Jun 23 09:22:33 E
DT 2000) ready.
User (e89xxx.upc-e.chello.nl:(none)):

Dit zegt mijn FTP-server bij het inloggen. Ik wil graag de bandbreedte die mijn server gebruikt een klein beetje beperken zodat niet alles 'volgestouwd' wordt met ftp-verkeer naar buiten, heeft iemand enig idee hoe ik dat met deze FTP-server kan bereiken?

Alvast bedankt!

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Welke FTP server gebruik je ? Bij veel FTP servers kun je wel ergens een bandbreedte ratio invullen of iets in die geest.

• plankie

plankie

Topicstarter
Connected to e89xxx.upc-e.chello.nl.
220 e89xxx.upc-e.chello.nl FTP server (Version wu-2.6.0(1) Fri Jun 23 09:22:33 E
DT 2000) ready.
User (e89xxx.upc-e.chello.nl:(none))
De wuFTP 2.6.0 draaiend op een linux-computer (Redhat 5.2)
installatie-RPM: wu-ftpd-2.6.0-2.5.x.i386.rpm

computer zelf is een 486 DX/2-66, 24MB geheugen, 850MB harde schijfje, 2 realtek netwerkkaartjes en een vga-kaartje

Verwijderd

Oetel! Goed dat je je IP hebt gecensureerd want je FTP is hartstikke lek. Naar mijn mening werkt Wu ook niet prettig.

Probeer PureFTPd. Daarmee kun je makkelijk en uitgebreid van allerlei quota's en limieten instellen. Bovendien is het geprogrammeerd met beveiliging in het achterhoofd. Misschien kan ProFTPd het ook. Software te vinden op o.a. Freshmeat.net.

Ook is RedHat 5.2 behoorlijk out of date. Oude libc. Ik hoop voor je dat je dat ding een beetje gepatched en getweaked hebt anders vrees ik mede door je lekke FTPd het ergste...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 14 juli 2002 09:32 schreef dystopia het volgende:
Ook is RedHat 5.2 behoorlijk out of date. Oude libc. Ik hoop voor je dat je dat ding een beetje gepatched en getweaked hebt anders vrees ik mede door je lekke FTPd het ergste...
Indd :o

DE WU-FTPD remote root exploit stond op nummer 1 in de tijd van 5.2 & 6.0 >:)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• plankie

plankie

Topicstarter
't is een recentere WuFTP dan dat er oorspronkelijk geinstalleerd was. Dat daar problemen mee waren weet ik maar al te goed :)
Deze werkt op zich heel erg lekker, heb er geen problemen/vastlopers mee gehad tot zo ver maargoed :)

daarnaast heb ik de meeste dingen afgeschermd op IP-adres

Redhat 5.2 staat erop omdat het tijdens de 1e installatie de laatst beschikbare versie was :D Heb 'm ooit es moeten herinstalleren omdat een paar stroomuitvalletjes 'm ernstig ontregeld hadden (niet meer kunnen opstarten vanaf harde schijf enzo)

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 11:25 schreef plankie het volgende:
't is een recentere WuFTP dan dat er oorspronkelijk geinstalleerd was. Dat daar problemen mee waren weet ik maar al te goed :)
Deze werkt op zich heel erg lekker, heb er geen problemen/vastlopers mee gehad tot zo ver maargoed :)
Ja:
Version wu-2.6.0(1) Fri Jun 23 09:22:33 E
DT 2000
Da's 1 dag na dit: http://online.securityfocus.com/bid/1387
Bij deze bug is 2.6.1+ non-vuln: http://online.securityfocus.com/bid/2496
En bij deze is alleen 2.6.2 non-vuln: http://online.securityfocus.com/bid/2296
daarnaast heb ik de meeste dingen afgeschermd op IP-adres
Aha. Okay. Nou goed. Voor zover ik weet kan Wu je die functionaliteit niet bieden. Pure wel iig.
Pagina: 1