Eindelijk breedband...

Pagina: 1
Acties:

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:44
Eindelijk komt het dan, het bedrijf Dighitaal geeft ons hoop :)

Hier komt dus met de kerstdagen (leuk cadeau :)) draadloos internet beschikbaar. je betaald €300 borg voor de ontvanger, en je je betaald €49,- per maand abonement. De snelheden die ze garanderen, minimaal 300 kilobyte (Geen Bit duz) en maximaal 600 kilobyte. Dit geld voor zowel Up als Downstream. En geen datalimiet uiteraard :9

Maar nu had ik een vraag, hebben al meer tweakers zo'n abotje? En bevalt het een beetje?

*Ephymerous = Happy :D

XXXVI

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Dat is idd zeer goed... ik houd het maar bij mijn ADSL-Fast abbo'tje ;)

BOINC stats

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je ook een bron ?
Website ?
Newssite ?

Ik wil hier wel meer over horen, ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik woon ook in Hardenberg en hoorde het dus vandaag.. Ik heb dus wel zin in december. Eindelijk hiero ook kabel oid :P

//edit:
www.dighitaal.com (geen spam)

Raku

• ephymerous
Voor de geintresseerden, het gaat zeker door als er genoeg animo voor is, aanmelden kan op de website van dighitaal, Klik hier voor de website :)

Ps. Morgen zal ik ff het krantenberich uit de Zwolse Courant scannen en hier ff een pic posten :)

XXXVI

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

11Mbit bandbreedte en 5Gb max per maand?
hmm, ergens anders staat "11Mb shared"

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

we krijgen misschien in october eindelijk adsl ( misschien )
is Dighitaal inet via sataliet ?? , kan het overal in nederland ??? , ik ben erg benieuwd ,

-- Sorry te laat gepost --

• ephymerous
Lees verder, in de krant staan mijn gegevens en op het aanmeldforumlier ook :)

edit:

En ik vond het dus ook vreemd, verschillende specs, na een telefoontje werd bevestigd dat het om de snelheden ging die ik hier post :)

XXXVI

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Is dat dan SDSL of ADSL? (oftwel knijpt je upload je download af en andersom?)

• ephymerous
Op zaterdag 13 juli 2002 23:24 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Is dat dan SDSL of ADSL? (oftwel knijpt je upload je download af en andersom?)
Draadloos.... :)

XXXVI

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 23:16 schreef ephymerous het volgende:
Eindelijk komt het dan, het bedrijf Dighitaal geeft ons hoop :)

En geen datalimiet uiteraard :9
http://s1.cmihosting.nl/~dighitaal/internet/index.html
" Gebruikers kunnen standaard 5 Gb per maand aan dataverkeer vrij gebruiken."
edit:
pipodeclown had ook al gepost, sorry

Verwijderd

hadden we maar in de buurt van eindhoven / helmond zoiets :'( , zal ook wel weer heel lang duren ,

/me hoopt dat hij in october adsl heeft

• Raku

Raku

Mental Aid

Op zaterdag 13 juli 2002 23:34 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

http://s1.cmihosting.nl/~dighitaal/internet/index.html
" Gebruikers kunnen standaard 5 Gb per maand aan dataverkeer vrij gebruiken."
edit:
pipodeclown had ook al gepost, sorry
Maar in de overeenkomst staat onbeperkt dataverkeer. En daar draait het om :P

Raku

• The Bad Seed
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zondag 14 juli 2002 00:26 schreef Eth3r3al het volgende:

[..]

Maar in de overeenkomst staat onbeperkt dataverkeer. En daar draait het om :P
Ik heb ook onbeperkt: Na 10 GByte traffic of 1,5 Gig up per maand gaat de kraan dicht en surf je op smalband(2-3 Kbyte/seconde)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 00:44 schreef Duracell het volgende:

[..]

Ik heb ook onbeperkt: Na 10 GByte traffic of 1,5 Gig up per maand gaat de kraan dicht en surf je op smalband(2-3 Kbyte/seconde)
deden ze dat maar bij meer isptjes >:) meer upstream meer downstream en over de tig gigabytetjes op naar 128/128KBIT

:)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

lekker belangrijk dat ut allemaal lekker snel is met 5 gig lemiet heb je der niks aan :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ha Ha Ha Precies je kan wel snelheden van 3 vier mb halen maar als je toch een limiet heb dan wat heb je er aan??

Juist, Helemaal NIXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Wat zijn dit nu weer voor kinderachtige pogingen tot belachelijkmakerij ? Het alternatief is inbellen, dus laat ze zich lekker verheugen op die verbinding (waar prima mee gesurfd en gespeeld met lage ping kan worden).

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja we zeggen het meschien wel beetje lacherig, maar men heeft het hier over de mega snelheden en de esentie van het verhaal is heb je dus niet zo heel veel aan als je zo laag data limiet hebt. en snelle ping haal je met chello / asdl ook wel en je gaat er echt niet sneller van surfen ofzo.... die webpaginatjes komen op zelfde snelheid binnen je hebt er alleen wat aan bij downen dus en das opzich wel jammer want 5 gig heb je zo :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
(jarig!)
Op zaterdag 13 juli 2002 23:36 schreef korreltjuh het volgende:
hadden we maar in de buurt van eindhoven / helmond zoiets :'( , zal ook wel weer heel lang duren ,

/me hoopt dat hij in october adsl heeft
chello @ helmond bevalt me anders goed hoor..
alhoewel, ik val binnen de kenniswijk, en het schijnt dat je vanaf 1 sept. 10mbit aan kan vragen, met 800€ subsidie van de overheid, daar bennik wel in geinteresseerd!

Verwijderd

Umh ik vind het maar een vreemd bedrijf(je). Een paar vreemde dingen op een rijtje;

- ze hebben een zeer vreemde whois info en hebben ze een forward domein (!)
- ze zijn niet eens in het bezit van hun eigen .nl domeinnaam (laat staan dat ze lid zijn van de SIDN). dat is toch wel vreemd voor een ebdrijf dat naar eigen zeggen ook domeinregistratie doet.
- ze bieden webhosting en zijn niet eens in het bezit van een eigen webserver
- het is een vof en een super klein bedrijfje (dergelijke dingen begin je niet als vof maar minstens als bv, ivm risico's)
- bedrijfsnaam is erg bla (diGHitaal, waarvan de G de 1e letter van de voornaam van vennoot 1 is, en de H de 1e letter van de voornaam van vennoot 2 is). Maargoed, okee, dat kan...
- Een beetje bedrijf zet niet bij de contact informatie neer neem contact op met vennoot a of vennoot b
- Ze bieden veelste veel diensten aan voor zo'n klein bedrijfje. Het is imho meer een bedrijfje van 2 personen die alles aanpakken wat ze kunnen krijgen. Ze doen nl computer reparatie bij particulieren thuis, webdesign, webhosting, fotografie, internet aanbieden etc. Waarvan bij geen enkele dienst ik iets kan terug vinden hoe serieus het is (dus zoals webhosting geen eigen webservers, domeinregistratie maar niet eens hun eigen .nl domein in hun bezit en niet eens lid van de sidn). Bovendien biedt geen enkel serieus bedrijf (en zeker niet een vof) professioneel 10 verschillende diensten aan waarbij er maar 2 werkzame personen zijn.
- ik kan nou niet echt zeggen dat hun website erg professioneel overkomt (zowel qua content als qua layout)
- Hun portfolio word je ook niet erg blij van, en bovendien staat een groot deel van hun klanten bij een of andere gratis webhosting dienst of een subaccount bij een internet provider ( www.rendo.dekooi.nl/~userbla/blaja/index.html etc). Kan dat nou niet echt professioneel noemen.
- hun "computershop" is niks anders dan een simpel reseller accountje en ze hebben dus absoluut NIKS in eigen beheer.

zo kan ik nog wel ff doorgaan, in ieder geval zijn alle diensten die ik ff heb bekeken niks anders dan reselling diensten. En tja, das niet zo moeilijk, overal waar mogelijk een reseller account nemen en vervolgens dat op een website zetten en doen alsof het allemaal van jezelf is.

Als ze echt profi zouden zijn hadden ze wel een paar gulden er tegen aan lopen gooien om wat professioneler over te komen, dit is echt zo enorm fake/onprofessioneel

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zondag 14 juli 2002 13:49 schreef Kertje het volgende:
... VEEL TEKST ...
Heb je de stats wel eens gezien?

De site is drie dagen online. En meeste mensen komen vanaf dit topic...

[url="http://11"]http://11[/url].rtstats.com/netpoll/sP101.asp

[persoonlijke mening]
* LuCarD adviseert iedereen voorzichtig te zijn met dit bedrijf.
[/persoonlijke mening]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

yup en wat ik nog was vergeten

- een professioneel bedrijf heeft geen popup banner van fotovanjehuis (oplichters)
- maakt niet gebruik van 2 gratis bezoekers tellers

• ephymerous
Weten jullie dat het mij niks boeit, als het straks geleverd word, ben ik al blij :) En dat 5 GB limiet... had ik ook naar geinformeerd, en het was gewoon volledig onbeperkt ;) En het gaat ook niet over op smallband!

XXXVI

Verwijderd

is dit te vertrouwen? en wanneer is het overal beschikbaar?

want ik heb geen kabel\adsl (niet beschikbaar :( )

Verwijderd

ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest:

dit is bullshit en niet te vertrouwen

je wordt hier blij gemaakt met een dooie mus

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op zondag 14 juli 2002 16:19 schreef ephymerous het volgende:
Weten jullie dat het mij niks boeit, als het straks geleverd word, ben ik al blij :) En dat 5 GB limiet... had ik ook naar geinformeerd, en het was gewoon volledig onbeperkt ;) En het gaat ook niet over op smallband!
Ik voorspel dat je binnen 2 weken nadat het is aangesloten hier op GoT een topic opent die begint met "Ik ben belazerd door m'n ISP...". Echt: kijk uit met dit soort gasten, die zijn met 2 maanden failliet. Dit klinkt allemaal te mooi om waar te zijn namelijk. Ik wil er 1000 euro om verwedden dat diGHitaal per 1 juli 2003 geen breedband meer aanbiedt. Wie gaat de weddenschap aan? :7

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 12:15
Bedrijven kunnen standaard 5 Gb per maand aan dataverkeer vrij gebruiken, particulieren hebben geen limiet!
Opheldering :)

Maar idd, ik vertrouw het ook niet helemaal :P
(Ik woon in Den Helder dus ik heb er zowieso niets aan, maar goed..)

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 19:25

lonkhuijzen

100% ADH

Ik denk dat dighitaal gewoon reseller is van introweb.nl.

Ik hoop wel dat ze meer dan 1 accespoint hebben aangesloten op introweb anders mag heel hardenberg lekker met zijn allen gebruik maken van 1 11mbit verbinding.. :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Raku

Raku

Mental Aid

Het idd in samenwerking met Introweb en een automatiseringsbedrijf uit hengelo d8 ik zo... Maar iig las ik dit ook nog op hun site:
Bedrijven kunnen standaard 5 Gb per maand aan dataverkeer vrij gebruiken, particulieren hebben geen limiet!
Opgehelderd? Ik weet zelf op het moment ook niet wat ik ervan moet denken. Maar ik pas wel op en bij een eventueel contract alles bekijken natuurlijk :)
Op zondag 14 juli 2002 16:58 schreef Pluk het volgende:
Ik denk dat dighitaal gewoon reseller is van introweb.nl.

Ik hoop wel dat ze meer dan 1 accespoint hebben aangesloten op introweb anders mag heel hardenberg lekker met zijn allen gebruik maken van 1 11mbit verbinding.. :)
Er staat minimaal 300 maximaal 600 kb/s per persoon... Lijkt me duidelijk. :)

En ja , ik heb even op de site van introweb gekeken. Het is al operationeel in hengelo , enschede oldenzaal etc. etc. Maar het is wel 11 mbit shared. Niet dat mij dat boeit , ik upload nooit , maar me pa wel. Het is idd een reseller van introweb. Deze reseller heeft van introweb toestemming gekregen om eventueel die internettoegang te verschaffen. Eerst natuurlijk een animo-onderzoek , maar uit de reacties van de omgeving is er zat animo. :P

Raku

• ephymerous
Op zondag 14 juli 2002 16:48 schreef ThePriest het volgende:

[..]Ik wil er 1000 euro om verwedden dat diGHitaal per 1 juli 2003 geen breedband meer aanbiedt. Wie gaat de weddenschap aan? :7
Kratje bier wil ik wel verwedden, grolsch uiteraard:)
Op zondag 14 juli 2002 17:48 schreef Eth3r3al het volgende:
Een heel verhaal :)
Mja het klinkt allemaal wel goed, mjaik neem het gewoon dan, geen contracten van een jaar afsluiten ofzo maar gewoon abotje :)

XXXVI

• ephymerous
Op zondag 14 juli 2002 16:42 schreef Kertje het volgende:
ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest:

dit is bullshit en niet te vertrouwen

je wordt hier blij gemaakt met een dooie mus
Euhmz, de toekomst zal het ons leren... :Y)

XXXVI

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44
klinkt een beetje als http://www.freeinternet4all.com/ ( [topic=501279/1/999] )

Verwijderd

Je hebt als particulier geen Data limiet.
Ze doen dit samen met introweb. Introweb heeft gezegt als er genoeg animo voor is dan worden de lijnen of verbindingen doorgetrokken naar gemeente Hardenberg.

Dus introweb is eigenlijk de grote organisatie hierachter.
Dighitaal zal wel een reseller zijn.

Alleen wat ik mij afvraag is wat de aansluitkosten zijn.
49 euro per maand is normaal voor breedband en 200-300 borg is ok krijg je terug zolang z eniet failiet gaan.

Maar de aansluit kosten dan?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nah, ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit iets is. :o
(zie Kerje ;))

Als je het toch neemt, kijk dan uit dat je niet veel geld uitgeeft voordat je het werkend hebt.

🌞🍃

Verwijderd

Het is beter dan niets. De kabel die er nu is daar valt ook niet over naar huis te schrijven |:(

Ik ga denk ik het gewoon proberen kijken wat het is.

• ephymerous
Op maandag 15 juli 2002 13:27 schreef Iznogoud het volgende:
Je hebt als particulier geen Data limiet.
Ze doen dit samen met introweb. Introweb heeft gezegt als er genoeg animo voor is dan worden de lijnen of verbindingen doorgetrokken naar gemeente Hardenberg.

Dus introweb is eigenlijk de grote organisatie hierachter.
Dighitaal zal wel een reseller zijn.

Alleen wat ik mij afvraag is wat de aansluitkosten zijn.
49 euro per maand is normaal voor breedband en 200-300 borg is ok krijg je terug zolang z eniet failiet gaan.

Maar de aansluit kosten dan?
Aansluitkosten is de borg denk ik, voor het in bruikleen hebben van de ontvanger, stond afgelopen woensdag een stukkie in de Toren over, dat het storm loopt met aanmeldingen :) W00t! :9

Mja ik heb het stukje naast me liggen alleen mn scanner werkt niet :(

XXXVI

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

minimale snelheid bestaat niet want dat zou anders nul moeten wezen.
tzl vast wel heeel anders in hun contract staan.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

lijkt me een zeer amateuristisch website'tje en die dienst ook mooie verhalen eerst zien!

ik wacht wel op adsl dat eindelijk hier eind 2002 beschikbaar is!!!!!!!!!!!!!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:58
Klinkt allemaal leuk, maar 5gig datalimit is niks...
En straks zijn ze failliet weg 300euro borg...

Ik zou zeggen wacht eerst ff een paar maanden zien of het loopt.

• ephymerous
Op dinsdag 23 juli 2002 21:44 schreef x-boxer het volgende:
lijkt me een zeer amateuristisch website'tje en die dienst ook mooie verhalen eerst zien!

ik wacht wel op adsl dat eindelijk hier eind 2002 beschikbaar is!!!!!!!!!!!!!
Het zijn de resellers van de producten van [url="http://www.introweb.nl"]Introweb[/url] En dat zijn echt geen amateurtjes hoor, oa in Enschede is het ook beschikbaar, ik ben daar een weekje op een camping geweest met wat vrienden, heb gebruikers gesproken en zeggen dat ze ong gemiddeld 450-500 kb/s ter beschikking hebben! :P
Op dinsdag 23 juli 2002 22:08 schreef Janspj het volgende:
Klinkt allemaal leuk, maar 5gig datalimit is niks...
En straks zijn ze failliet weg 300euro borg...

Ik zou zeggen wacht eerst ff een paar maanden zien of het loopt.
5 GB datalimiet is voor bedrijven goed lezen :)

XXXVI

Pagina: 1