Blikseminslag -> PC doet supervreemd

Pagina: 1
Acties:

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een paar dagen geleden is de bliksem dus ingeslagen hier, waardoor in mijn pc de voeding, printer en de kabelmodem kapot waren. De rest leek nog goed te werken, maar daar ben ik nu niet zo zeker van. Ik heb namelijk 2 hele vage problemen, 1 met het netwerk en 1 met de tv-out.

Netwerk:
De kaarten worden gewoon herkend in Windows en geven geen problemen aan, en de kabels zijn 100% in orde (gecheckt met zo'n apparaatje) maar het netwerk doet niets. Op allebei de pc's (met WinXP erop) blijf ik de melding krijgen dat de kabels niet zijn aangesloten, maar dat is dus wel het geval. Wat kan er nu mis zijn? Is het waarschijnlijk dat alleen een connector op de netwerkkaart kapot is? Want de kaarten worden gewoon gezien en geinstalleerd in WinXP, allebei.

Tv-Out:
Ik heb net een paar weken een Club3D Ti4200 en de TV-out ervan heeft het altijd goed gedaan, heb ik veel gebruik van gemaakt. Net wilde ik een filmpie kijken, maar nee hoor. Ik krijg wel geluid via de TV, maar het beeld blijft zwart. Ik gebruik TV Tool zoals ik die altijd gebruik. Ik krijg ook geen gekleurde balken, die kreeg ik anders wel altijd. Drivers dubbel gechecked en geinstalleerd. Ook TwinView werkt niet. Het rare is, is dat mijn oude videokaart met tv-out precies hetzelfde doet, terwijl die niet in de pc zat tijdens de blikseminslag! Het zou dus aan de kabels moeten liggen. Ik gebruik zo'n scart ding waarin ik de video- en audiokabels plug. Het audiogedeekte werkt gewoon. Moet dan alleen het videoplugje kapot zijn gegaan?!!? Ik heb het al met zo'n video-tulpstekkertje geprobeerd, dus zonder gebruik te maken van die scartplug, maar dat werkte ook niet.

Ik begin aardig gek te worden van dit gedoe, en weet niet meer waar ik het moet zoeken :'(. Misschien iemand die me kan helpen?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Zoals je zelf al geconstateerd hebt: het is nu zo sinds de blikseminslag. Veel meer kunnen wij er helaas niet aan veranderen :{

Dat is dus (99,9% zeker) de reden.

Verwijderd

Ik heb ervaring met jouw eerste probleem.

netwerk met 2 pc's en allebei win xp en dat hij dan zegt dat de kabels niet zijn aangesloten terwijl dat WEL zo is en alles verder klopt.

bij mij was et die vuile klote ingebouwde Firewall in xp die de boosdoener was! heb daar 2 dagen over gedaan, vind het echt een klote ding want je kan hem aan of uit zetten en verder kun je r niet veel mee met die troep en het schopt alles in de war.

Dus ik zou daar eens naar kijken of die ingebouwde firewall niet aan staat bij 1 van je pc's.

• draakhoofd
  • Niet online
Op zaterdag 13 juli 2002 23:18 schreef dragak het volgende:
bij mij was et die vuile klote ingebouwde Firewall in xp die de boosdoener was! heb daar 2 dagen over gedaan, vind het echt een klote ding want je kan hem aan of uit zetten en verder kun je r niet veel mee met die troep en het schopt alles in de war.
Op de server staat deze uit. Op de client weet ik het niet zeker, maar dat zal ik morgen eens kijken. Maar aan de andere kant is er niets veranderd aan die opties. Ik heb de voeding vervangen en de pc weer aangezet. Netwerk was (toen) het enige wat het niet deed.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Kan uit ervaring zeggen dat als je blikseminslag hebt gehad vaak de netwerkkaarten en modems de geest geven. Dat ze nog wel herkend worden in Windows betekent helemaal niets. Hou er rekening mee dat alls in de compu gaar is (vaak genoeg meegemaakt) Voor de zekerheid naar een compushop gaan lijkt me. Daar kunnen ze kijken of de meuk nog werkt en een rapport opmaken wat je vervolgens voor kan leggen aan de verzekering.

Verwijderd

dat is balen :D , bij mij is door een stroomstoring ineens heel de harddisk gecrasht , is ook wel rot :'(

niet verzekerd , dus hebben we een hccnet computer verzekering afgesloten erna

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Die zooi zit als het goed is bij je inboedelverzekering. De enige rede dat ik die heb is dat er voor veel te veel pleuro's computers en meuk in mijn huis staat.....

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:13
Je tweede probleem kan komen doordat je je tv als primaire monitor moet inschakelen. Dan zie je wel beeld op je tv.

Verwijderd

geen aders in de kabel zelf doorgebrand ? of hub kapot

(deze moet volgens mij in netwerken)

Verwijderd

is je tv wel heel?

• draakhoofd
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 10:13 schreef seadive87 het volgende:
is je tv wel heel?
Ik dacht van wel, maar nu ik even een videorecorder heb aangesloten om de scartaansluiting te testen, blijkt dat ik ook daar alleen geluid krijg, en geen beeld.
Nu heb ik mijn broers televisie geleend, en daar werkt tv-out wel op, dus dat bevestigd het. De scartaansluiting van mijn televisie is aangetast door de bliksem. Wel raar dat alleen het videosignaal naar de tering is, en de rest niet. Trouwens, ik heb ook de tv-out via zo'n tulpaansluiting aan de voorzijde van de tv aangesloten zonder dat ik beeld kreeg. Dus dat zou betekenen dat niet (alleen) de scart kapot is, maar ergens in de televisie een ding die het input-video signaal ontvangt?

Ach ja, ik breng mijn trouwe tv morgen wel weg.

Ik haat bliksem, wie weet wat er nog wel meer half kapot is :'(. We geven iig alles op aan de verzekering, dat wel. We zijn ertegen verzekerd, maar ja, of ze goed uitkeren weet ik niet.

Verwijderd

IT'S ALIVE IT'S ALIVE :D

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op zondag 14 juli 2002 13:33 schreef draakhoofd het volgende:

[..]

Ik haat bliksem, wie weet wat er nog wel meer half kapot is :'(. We geven iig alles op aan de verzekering, dat wel. We zijn ertegen verzekerd, maar ja, of ze goed uitkeren weet ik niet.
Goed uitkeren zullen ze wel nooit doen. "Ja, dan had u eerst alle stekkers eruit moeten trekken.". Zo stonden wij met de familie eens met een opengebroken auto in Stockholm (Zweden) met een dikke ANWB reisverzekering. (Niet echt bepaald goedkoop).

Wij dachten dat we een leenauto zouden krijgen (Dat was namelijk een van de dingen die vergoed worden als je je eigen auto niet meer kon gebruiken.) Nah, volgens de heren meneren van de anwb konden we de auto nog best gebruiken. Ja, doh, hij was niet weg en motorisch in orde, alleen konden we em niet meer afsluiten zodat al onze bagage zo geript kon worden. Drie dagen van de vakantie over gedaan om alles ZELF gerepareerd te krijgen.

Meestal dekken verzekeringen achteraf alleen de dingen waar ze echt niet onderuit kunnen.

Maar goed, nu ik toch offtopic bezig ben : Hoe kan de bliksem nou eigenlijk bij iemand inslaan, ik bedoel, hier issie nog nooit ingeslagen. Komt dat dan doordat je een stalen pijp op je dak hebt staan, of hoe moet ik me dat voorstellen ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• draakhoofd
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 13:40 schreef Jojk het volgende:
Maar goed, nu ik toch offtopic bezig ben : Hoe kan de bliksem nou eigenlijk bij iemand inslaan, ik bedoel, hier issie nog nooit ingeslagen. Komt dat dan doordat je een stalen pijp op je dak hebt staan, of hoe moet ik me dat voorstellen ?
De bliksem is niet direct in ons huis ingeslagen, maar wel superdichtbij. Een groot deel van de straat heeft schade, sommige echt heel er veel. Hier is nog redelijk beperkt gebleven, met uitzondering van mijn pc :(.
Pagina: 1