[EL] 4x CD-rom via IDE laten spelen?

Pagina: 1
Acties:

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 15:07
Ik heb al gesearchet, maar niets gevonden.
Ik heb een oude 4x cd-romspeler, maar hij heeft geen play-knopje. Hoe kan ik hem dan automatisch een audio-cd laten afspelen? Ik had gedacht dat via de IDE verbinding zoiets te doen is, maar ik ben niet echt op de hoogte van het desbetreffende communicatiesysteem.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid... Je wilt dus stand-alone doen ? Dwz. zonder dat ie in een PC hangt ?

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 23:03 schreef Bakkei het volgende:
FF voor de duidelijkheid... Je wilt dus stand-alone doen ? Dwz. zonder dat ie in een PC hangt ?
Afbeeldingslocatie: http://www.pjrc.com/tech/8051/ide/ide-sch.gif

ben nog meer aan het zoeken wacht ff want ik vind dit ook wel intressant ;)

edit:
ik zal het eens ff gaan proberen door kortsluiting te gaan maken bij die pinnetjes :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 22:12

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Je zal 'm ATAPI (SCSI) commando's moeten sturen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 23:29 schreef Aaargh! het volgende:
Je zal 'm ATAPI (SCSI) commando's moeten sturen.
ide :P

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 16:03

BaRF

bijna kerst

als je de cd nou een zetje geeft voor dat je het laatje dicht schuift, gaat ie dan niet automatisch spelen?

:D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Soms heeft zo'n CDrom aan de buitenkant geen play knopje maar op de printplaat wel een plek voor een schakelaar... je kan eens kijken of die er is en of je er een schakelaar op kan solderen...

Verwijderd

ik heb hier een 6x met playknoppie :) evt teruil tegen je 4x als die maar goed leest en ook copytes

• naftebakje
Dat schema lijkt me iets te duur, en wat zijn die port A,B,C dinges?
En ik ben een Belg dus ruilen is moeilijk (hij is trouwens al geschilderd en gedaan, vertrouw me;je wilt hem niet :+ )

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 11:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op maandag 15 juli 2002 11:22 schreef naftebakje het volgende:
Dat schema lijkt me iets te duur, en wat zijn die port A,B,C dinges?
En ik ben een Belg dus ruilen is moeilijk (hij is trouwens al geschilderd en gedaan, vertrouw me;je wilt hem niet :+ )
te duur.
als ik het goed zie is dat een opamp, en invertors
totaal prijs 1 euro :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• naftebakje
Maar wat zijn die port a en b en c :? :? :? :? :,(

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:03
kheb hier nog een 24er liggen. wordt ook standalone 8-) heb je op zich niet meer aan nat. maar toch wel grappig. heeft wel play knop, maar kan je er (via ide) nog prev command e.d. naar toe sturen?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

conrad had apparaatjes waarmee je ze zelfs mp3 kon laten spelen!

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1