Toon posts:

XP en wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem:

Laptop PCMCIA wireless kaartje.
Desktop: 1 nic verbonden met internet.
2 PCI kaartje met daarin een wireless PCMCIA kaartje.
Nu wil ik dus een ad-hoc verbinding met m'n laptop opzetten. Hoe moet ik XP dan configureren.
Bridge mode???

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd?

Wat is de bedoeling, wil je internet kunnen delen? Dan moet je op de machine met die twee netwerkkaartje je internet verbinding delen. Het tweede (draadloze) kaartje krijgt dan 192.168.0.1, en gaat edresje uitdelen.

Zet daar dan een ad-hoc verbinding mee op, dan werkt het toch?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Handig als je ook verteld welke NIC je hebt.
Het zal vast wel in de manual van je NIC staan, en anders zal je vrij snel weten als je in google je NIC + "ah-hoc" invoert.

Beetje weinig info zo ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Verbinding AD-hoc functioneerd goed. Echter ik wil via deze verbinding op mijn laptop kunnen internetten.
laptop W98 Desktop XP.
Bridge mode heb ik geprobeerd werkte niet.
Ook internet delen werkt niet. Moet ik nu dus toch sygate toepassen??

Verwijderd

JA dus, leuk dat je nu pas verteld dat peer or peer wel werkt. maar goed.
waar het dus fout gaat is het delen van het internet op XP
(w2k en w98 ook dus) als je dit inschakeld dan word de 2e nic (in jou geval je wlan nic) ingesteld als DHCP server
in de meeste gevallen betekend dit dat de 2e nic ipadressen gaat uitdelen aan alle ander daarmee vebonden nic's

dus in jou geval moet je dus het wlan nic van je laptop zo instellen dat hij een dynamish ip adres krijgt van je internet pc.

internet pc 2 nic heeft dan als ip adres 192.168.0.1 en je laptop krijgt danin de meeste gevallen 192.168.0.2

mocht dit niet werkendan kunje controleren of de nic van je internet pc nic2 dus ook daat werkelijk ingesteld staat op 192.168.0.1 door even ipconfig /all in je dosbox te typen

mocht dit nou allemaal niet helpen, dan kan het zo wezen dat xp geen ondersteuning heeft voor je wlan nic (nic2) OM DAAR DHCP SERVICES OP TE GAAN ZETTEN.
en ja dan moet je echt omgaan kijken naar een router proggie
winroute sygate, enz.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP werkt niet. M'n wireless kaartje in de laptop krijgt geen ip adres. Stel ik deze statisch in dan kan ik weer heen en weer pingen. Maar internetten werkt niet.
Ook al stel ik dit statisch in en ik installeer ICS dan moet het toch werken. Ik wilde dit eigelijk zonder sygate installeren maar dit blijkt toch wat problemen ye geven. Wat is het verschil tussen een bridge opzetten en ICS.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op zondag 14 juli 2002 13:34 schreef hub het volgende:
DHCP werkt niet. M'n wireless kaartje in de laptop krijgt geen ip adres. Stel ik deze statisch in dan kan ik weer heen en weer pingen. Maar internetten werkt niet.
Ook al stel ik dit statisch in en ik installeer ICS dan moet het toch werken. Ik wilde dit eigelijk zonder sygate installeren maar dit blijkt toch wat problemen ye geven. Wat is het verschil tussen een bridge opzetten en ICS.
uiteraard werkt DHCP niet. Alleen een AP heeft een DHCP servert ingebouwd ;)

DHCP zal pas gaan werken als je daar de goede software voor installeerd, waarschijnlijk zal winroute, sygate oid het wel kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat kan natuurlijk niet werken. Ik heb het onder W2Kserver met sygate het werkend gekregen, maar nu heb ik XP geinstalleerd en nu wil ik het weer werkend krijgen zonder sygate. XP heeft dit allemaal onboard, alleen krijg ik het niet werkend zie bovenstaande reacties.
Moet ik bridge of internet delen gebruiken? Mocht dit alles niet werken dan zal ik weer terug moeten naar sygate.
Pingen werkt dus en internetten niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een bridge en ICS. Wanneer pas je wat toe??
Als ik dus 2 netwerkkaarten in 1 systeem heb zitten ( waarvan 1 wireless). wat moet ik dan toepassen? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen wanneer je een bridge of ics toe kan passen.

Verwijderd

Topicstarter
schop
Pagina: 1