Er zijn wel is andere topics langs gekomen, maar is er eigenlijk al converter te koop om een compactflash (3,3v) kaart als ide HDD aan te sluiten voor een redelijke prijs?
Ik geloof dat er in de elektuur een schema heeft gestaan om dit te bouwen (heel simpel, compact flash is in principe IDE).
Atlas'je is stil, alleen de ventilator maakt meer herrie. Dat heb ik er wel voor over 
Nope, die compactflash is voor mijn router'tje ... En het liefst geen bouwpakket en eentje die 3.3v kaartjes slikt (meestal is zo'n converter toch 5v?)
Nope, die compactflash is voor mijn router'tje ... En het liefst geen bouwpakket en eentje die 3.3v kaartjes slikt (meestal is zo'n converter toch 5v?)
Toch wederom een vraagje over die 3.3v en 5v variant van de compactflash kaartjes... Welke kan je in je pc als HD gebruiken? ik kan op dit moment alleen de 3.3v variant in de winkel vinden
je hebt gewoon van die compact flash kaartjes die je recht in je ide connector propt. heb ze laatst nog gezien.
Ik zie nu ook die "Apacer 64 MB S-ADM, IDE 40-pin, ATA-Disk Module" modules... zijn ook zeer interessant, maar ik zoek er eigenlijk eentje van 128MB (die bestaan), kan ze alleen nergens in nederland vinden
Is best simpel, heb ooit ergens een guide gezien om een PCMCIA-CF adapter om te bouwen naar iets om hem aan de IDE interface te hangen. Volgens mij was dat bij het Linux Terminal Server Project.
CF kaartjes hebben een IDE controller on board (het heette eerst ook iets van Compact-ATA oid), dus je hoeft verder niet veel te doen (alleen op voltage letten misschien dan).
CF kaartjes hebben een IDE controller on board (het heette eerst ook iets van Compact-ATA oid), dus je hoeft verder niet veel te doen (alleen op voltage letten misschien dan).
In een elektuur van een paar maanden geleden staat zo'n adapter beschreven (schema+printlayout)
Verwijderd
Ik heb hier dat artikel liggen in digitale vorm. Heb ik van een mede tweaker gekregen. Stelt niet veel voor, alleen die print kost wel 13 euro.... Zonder onderdelen Oh ja, 3 volt kaarten moeten compatible zijn met 5 volt, dus ze kunnen gewoon op 5 volt draaien.
Pagina: 1