Toon posts:

systeem blijft hangen na Verifying DMI pool data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van een nieuwe videokaart (Leadtek Winfast GeForce 2 MX200 TV 32Mb) blijft mijn systeem "hangen" na de melding Verifying DMI pool data, heeft iemand enig idee dit op te lossen? ik heb een Abit BE6 moederboard.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
check eens in je bios of je de optie 'reset pnp data' tegenkomt,

deze moet je even op 'enabled' zetten, (dan cleared hij dus bij de volgende start je pnp data)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kom ik deze optie niet tegen.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Soms wil die zelfde optie nog wel eens onder de noemers:
- reset configuratie data
- reset ACPI-data
gebruikt worden. Deze zijn vaak te vinden in het PnP menu in je bios

Als echt niet helpt kan je natuurlijk altijd nog even proberen je CMOS te resetten, PC aanzetten zonder videokaart even wachten tot ie aangeeft dat ie je videokaart niet heeft kunnen vinden (middels een hels-kabel als je een kractige pc-speaker hebt) PC uit, vid.-kaart erin .. en hopen dat ie het dan wel doet

edit:

Wat voor Bios heb je eigenlijk??

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

Topicstarter
[quote
edit:

Wat voor Bios heb je eigenlijk??

[/quote]
Award modular Bios v4.51pg

versie 06/11/1999/-I440BX-W89377-2A69kA1UC-LQ

Ik hoop dat het goed is ik ben een leek op dit gebied!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas alle genoemde opties geprobeerd, ik breng de videokaart maar weer terug, heeft me sinds donderdag j.l. al genoeg ergenis gegeven.

• Atmosphere
misschien proberen je bios eens te flashen ... :) .. (en anders terugbrengen idd :) hehe (of proberen in ander pctje als je dat nog niet gedaan had..)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Werkt de computer nog met de oude kaart?

Blog (Linux-related)

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

PNP/PCI CONFIGURATIONS

PNP OS Installed:
Lets the OS participate in doling out resources. Try toggling this if you are having hardware problems.

Force Update ESCD:
Normally disabled, If the OS can't boot after adding a new card enable the setting to reset the Extended System Configuration Data. It holds the IRQ, DMA, I/O port, and memory info.

Resources Controlled By:
If you need to assign IRQ's this must be set to manual.

gelezen op :
http://www.flashingthenet.com/be6iifaq/bioscmos.htm

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 09:55 schreef Jensd het volgende:
Werkt de computer nog met de oude kaart?
Gelukkig wel.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24

Arfman

Drome!

Ik heb hetzelfde probleem met een QDI moederboard met een Celeron 500 en een Voodoo 3 3000. (oud systeempje van een kennis). Bios identifier 2A6LGQ1CC (Via Apollo Pro Plus (692/596) Chipset) van QDI, exacte type onbekend.

Blijft hangen na Verifying DMI Pool data. Heb alle opties hierboven al geprobeerd, andere videokaart, andere voeding, niets helpt. Soms zie ik 3 muzieknootjes verschijnen na 'Verifying DMI Pool Data', soms ook niet. Iemand enig idee ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 21:58 schreef yohn het volgende:
ik breng de videokaart maar weer terug.
Ik heb de videokaart inmiddels teruggebracht, bedankt voor alle hints/tips.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 20:58 schreef yohn het volgende:

[..]

Ik heb de videokaart inmiddels teruggebracht, bedankt voor alle hints/tips.
Jammer joh. je had gewoon je bios hardwarematig moeten laten flashen. dan ben je ook meteen van dat probleem af. je hebt toch toevallig geen brakke chaintech in je systeem hangen he ?? dit dingen hebben dit probleem regelmatig

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand toevallig nog een hint/oplossing voor mijn probleem ? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op dinsdag 16 juli 2002 14:07 schreef Arfman het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met een QDI moederboard met een Celeron 500 en een Voodoo 3 3000. (oud systeempje van een kennis). Bios identifier 2A6LGQ1CC (Via Apollo Pro Plus (692/596) Chipset) van QDI, exacte type onbekend.

Blijft hangen na Verifying DMI Pool data. Heb alle opties hierboven al geprobeerd, andere videokaart, andere voeding, niets helpt. Soms zie ik 3 muzieknootjes verschijnen na 'Verifying DMI Pool Data', soms ook niet. Iemand enig idee ?
Soms helpt het verplaatsen van aanwezige PCI kaarten. Vooral PCI sloten die aan de zelfde IRQ als de VGA kaart zitten, doen auw. Hou het slot direct onder de vid-kaart vrij.
Verder check in de BIOS dat assign IRQ for VGA aan heeft.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Arfman

Arfman

Drome!

PCI kaarten heb ik er allemaal uitgehaald en die IRQ setting geprobeerd (stond al op enabled, maar heb op disabled gezet), hielp echter niets :'(

Toch bedankt voor je hulp.

• Atmosphere
Al eens geprobeerd alle kaarten (incl. vid kaart) eruit te halen. Daarna ff aan zetten tot ie merkt dat je GEEN videokaart er in heb zitten, en dan alles terug plaatsen .. beginnend bij videokaart, naar bios en bios-defaults laden

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 16:09 schreef Arfman het volgende:
PCI kaarten heb ik er allemaal uitgehaald en die IRQ setting geprobeerd (stond al op enabled, maar heb op disabled gezet), hielp echter niets :'(

Toch bedankt voor je hulp.
videokaart insmeren met boter
magneet langs de hd halen

hoi arjan btw :)

hebbie bios update gedaan?

• Arfman

Arfman

Drome!

Bios update kan niet, want hij initialiseert de floppy niet eens :(

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 21:26

Maximus

PhD i.o.

das niet zo moeilijk...

FIRST BOOT - FLOPPY
SECOND BOOT - HD
THIRD BOOT - CD-ROM

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1