Toon posts:

3d-kaarten in laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf hoeveel megahertz mag je een leuk 3dkaartje gaan verwachten in een laptop? Zit namelijk te denken aan een andere (hoeft geen nieuwe), maar een 3dkaartje zou toch wel handig zijn. Het hoeft geen geforce 4 te zijn, maar ik moet redelijk Re-Volt op zo'n laptop kunnen draaien. Ben nogal verslaafd aan dat spel. :P

En ja, ik heb me het schompes gezocht in de search en heb niets kunnen vinden. Maar het kan ook zijn dat ik na vijftig pagina's wat kippig ben geworden en wat over het hoofd heb gezien. >:)

Verwijderd

kijk gewoon op de sites van de notebookfabrikanten. Dell.nl toshiba, compaq, medion, jewelnotebooks.nl etc :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Er zijn laptops met Geforce4 go! accelerators aan boord. Ze zijn niet zo goed als hun 'gewone' broers, maar ze zijn zeker niet slecht. Verwacht alleen geen wonder van ze. (Zowiezo niet van laptops als je games wilt gaan spelen)

iStockphoto

Verwijderd

meeste notebooks hebben gewoon van die neomagic kaartje
maar je face the facts notebooks zijn ook niet echt gemaakt om spelletjes op te spelen al zou ik dat persoonlijk toch wel verwachten als je byna 2500 euro betaald voor zo'n kreng

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, bij de duurdere klasse van de laptop fabrikanten (als Dell) hebben vaak al een ATi Radeon of een GeForce Go! chipje ingebouwd. Meer over die GeForce Go! chipset kan je hier vinden.

[edit] ik ben laat :X [/edit]

Verwijderd

Ik als echte Grunneger kan je vertellen dat je dan best wel duur uit bent als je een laptop wilt kopen met een goede 3d video kaart.

Die goedkope laptops hebben van die sis chippies ea rommel.
Zoals de vorige zei zijn er gf4 go en ook volgens mij radeon 7500vid kaarten. ff zoeken dan vind je ook wel wat.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan kom ik meteen in de klasse van 1500 euro en dat vind ik wel duur voor zo'n ding.
Ik zat meer aan een kaartje te denken in de klasse van een voodoo 3 2000.
Gewoon een 16 mb kaartje die toch wel wat leuks kan. Die voodoo kon Re-Volt namelijk goed doen.

En een geforce 4... :+ Jeumeg zo'n ding zit nog niet eens in me gewone computer !!!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57
In de Promedion 5600 zit een R7500 Mobile. Deze is al te kopen voor zo'n 1700 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n 1700 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alsof het niets is...
Da's 3500 oude Nederlandse guldentjes oftewel een compleet maandloon !!!
He je niet wat goedkopers?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tsja.. een goede laptop met 3d kaart is nou eenmaal niet goedkoop. Als je 1700 euro te veel vind zal je het met een mindere laptop moeten doen. Zo simpel is het :)
Hoeveel geld wil je er dan aan uitgeven?

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 22:30 schreef Grunneger het volgende:
Zo'n 1700 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alsof het niets is...
Da's 3500 oude Nederlandse guldentjes oftewel een compleet maandloon !!!
He je niet wat goedkopers?
ja compleet maandloon voor iemand van 35 ja ! !

Verwijderd

ben anders heel blij met me p2 300 mhz ibm notebook kan dr tenminste fatsoenlijk divx op kijken snachs in bed lol

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57
Hoho rustig maar. Ik wil er alleen maar mee zeggen, dat je voor dat geld nergens anders een betere laptop kunt kopen (als iemand dat wel kan moet ie t mij wel ff zeggen :P)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan ik de combinatie 3dkaart en een leuk geprijsde laptop (tussen 700 en 1000 euro) wel op m'n buik schrijven.

Zijn die Savage-kaartjes die je in sommige zit zitten dan ook niets?
Zijn er trouwens überhaupt wel 16 mb 3d kaarten in een laptop?

Ik moet waarschijnlijk diep in m'n portemonnee duiken als ik zo iets wil... :'(
Nou ja, RollercoasterTycoon is ook leuk op m'n 166-er.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Heb zelf een Toshiba laptop. Met een 1 gig celly in en 128 mb ram, xp pro en een Trident videokaart met 16 MB ram (afgesnoept van ram geheugen). Deze videokaart doet het prima als je natuurlijk lage instellingen gebruikt. Need for speed porsche doet ut prima, aliens vs predator ook, quake 2 ook, quake 3 niet :? , ut doet het ook perfect. Laptops zijn niet gemaakt om te gamen,maar ik ben wel zeker dat zo'n geforce 2 go je goede prestaties zal opleveren. Mijn laptop heeft 1450 € gekost.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

voor revolt heb je niet zoveel nodig hoor. Op mijn laptop (celly 333, 192mb, ATI Rage mobility AGP 4MB) loopt hij meer dan soepel.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Als je dus een beetje wilt gamen, neem dan een Geforce 2 go!
Heb je geld over, neem dan een Geforce 4 go!

Of ati

iStockphoto

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet kijken of software rendering niet gewoon kan.

Als je een low-budget laptop koopt heb je meestal een super trage videokaart.
Mijn ATI mobility haalt in CS ongeveer een half fps.
Zet ik hem echter op software render, dan haal ik toch een 25-30fps. (Celli 500, 192MB)

Ik zou even testen hoe snelle pc je nodig hebt voor software render.

* TheGhostInc vindt de enige eis, 700-1000 euro en een spel kunnen spelen, voor een laptop enigszins vreemd. Ben je er nog andere dingen mee van plan, want dingen als scherm grote/kwaliteit (size DOES matter) zijn imho bij een laptop veel interessanter. Aangezien laptop's door de HD's meestal wat traag worden.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30
je moet is kijken naar laptops van Acer, die zijn meestal erg goedkoop, maar doen het wel goed ;)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 12:35
tussen de 700 en 1000 euro koop je geen fatsoenlijke laptop (in ieder geval geen nieuwe)

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
Heb zelf net een dell 8200 gekocht met gforce4 .... loopt erg lekker.... unreal tournament met een resolutie van 1400 bij 1050 en alles loopt nog smooth.... :)
enigste vereiste voor lekker gamen is minimaal een muis...
(eventueel een keyboard en monitor, maar niet echt nodig..)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:42

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Verwijderd

DEL had wel coole, en redelijk geprijsd, maar helaas boven de 1500. maar dat staat hierboven al :P. Verder notebooks met ATI kaartjes, maar of die zo goed accellereren?

Verwijderd

In sommige laptops zitten ook s3 twister kaartjes, zijn geen echte hoogvliegers maar ik kan er teminste UT op 1024x768 spelen en RTCW doet ie daar ook mee. Dus kwa 3d kan die nog wel een beetje wat.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Met die Savage 4 kaartjes kun je wel Revolt spelen, en ook UT. Hoger dan 640x480 kun je helaas niet echt verwachten. Hoe er ook rekening mee als je een andere resolutie neemt op een TFT scherm van bijv 1024, dat je beeld helemaal vern**kt is. (Althans bij mijn Toshiba)

Blog (Linux-related)

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb iemand goed Quake III zien spelen (ken Revolt niet ben niet echt een gamer) op een
Acer LV 620. Die dingen gaan hier voor S$ 2400,= dat is dush.... uhm zo'n 1400 Eruo of zeg zo'n fl 3000,= . Dan heb je nog een DVD speler en 15" scherm ook. De grafische kaart is geloof ik een of andere intel something.

Heb zelf een toshiba TE2100 met GeForce4 Go 16mb. (was iets duurder) en die haalt een 3DMark 2001 van 4500 of zo.

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Verwijderd

In duitsland dus ik denk hier ook in nederland hebben ze bij de lidl ook altijd laptops.
Daar zit alles op en meestal ook zon radeon of geforce 4 go kaartje erin.
Deze zijn meestal erg goedkoop.
Maar dit zijn altijd van die aanbiedingen die een week gelden. (of een maand)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 13 juli 2002 @ 22:44:
Dus als ik het goed begrijp kan ik de combinatie 3dkaart en een leuk geprijsde laptop (tussen 700 en 1000 euro) wel op m'n buik schrijven.

Zijn die Savage-kaartjes die je in sommige zit zitten dan ook niets?
Zijn er trouwens überhaupt wel 16 mb 3d kaarten in een laptop?

Ik moet waarschijnlijk diep in m'n portemonnee duiken als ik zo iets wil... :'(
Nou ja, RollercoasterTycoon is ook leuk op m'n 166-er.
Er zit zowiezo geen 3d "kaart" in een laptop, maar gewoon een 3dchip die meestal is verbonden met het normale ram geheugen, soms hebben ze zelf eigen chippies ervoor maar verwacht het niet. Dit betekent dus dat je of een dure laptop koopt met GFxGO of RXXXX, of je koopt een goedkoop ding met een Intel/Sis/whatever chippie.

Mijn 500mhz laptoppie met ATI mobile 4mb zut wat dus best brak is, kan gewoon normaal revolt spelen. Zelfs nog UT. Dus zelfs al zit er geen dure 3d chip op is er best mee te gamen, al moet je meestal genoegen nemen met 16bit kleur, lage resolutie en 0 extra's.

MechWarrior || Monsters Game

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 11:32
Kijk anders eens op marktplaats.nl... je zal nog versteld staan wat je daar kan kopen voor 1300 eurootjes. En net nieuw van de vrachtwagen afgevallen :D

* CeeDeeS is ook benieuwd naar zijn laptoppie die hij met ingang van zijn nieuwe studiejaar aan de TU/Eindhoven "moest" bestellen.

Ik hoop dat het er een is met iig touchpad en niet zo'n gaar knopje tussen wat toetsjes weggefrot zoals o.a. toshiba want dat vind ik echt :r
De specificaties zullen best meevallen, daar maak ik me niet druk om, maar het oog wil ook wat :9

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Ik heb ervaring met de ATI Mobility M6 in een Fujitsu-Siemens Lifebook. Prima kaartje. Haal fps 100 in HalfLife Counter-Strike. De prijs los weet ik niet....

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Als het goed is krijg ik morgen mijn nieuwe Dell laptop binnen met GeForce 4 GO (64 mb). Ben ook erg benieuwd hoe deze presteert, maar ik hoop toch wel de meeste recente games er redelijk op te kunnen spelen. Ik laat nog wel weten hoe goed hij het doet...

Verwijderd

humn hier een laptop met een ati m1 8mb chip
of anders gezegt een ati rage pro kaart van 8mb

wat kan ik er op spelen?

alle need for speed
revolt (kick die kleine auto's)
black en white
max payne ja wel op 800\600

trouwens hij staat te koop aan geboden

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
WildOne schreef op 13 juli 2002 @ 22:27:
In de [url="http://www.de-laptopper.nl/productlist.php?catID=206"]Promedion 5600[/url] zit een R7500 Mobile. Deze is al te kopen voor zo'n 1700 Euro.
Zit daar dedicated memory op of niet, want als ik naar die P5600 kijk staat er bij dat er 64mb DDR op zit, dat lijkt me wat veel voor dedicated ram.

Anders wordt het waarschijnlijk die die ik mijn vader aan ga raden, verder nog ervaring mee?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Ik heb juist een laptop gekocht. Een aspire 1700 echt wel een zalig laptopje alleen is er een beetje bespaard op de grafische chip. Er zit een sis m650 in met 32 mb en 32 mb van men geheugen afgenomen. Nu vroeg ik me af of laptopfabrikanten het ook mogelijk maken om een andere grafische kaar in je notebook te steken of is dit volledig uitgesloten?
het zou wel jammer zijn want het is een hele goede laptop maar ik heb al een paar benchmarks gerund en de grafische kaart is echt wel slecht ...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje erg oud topic, en nou niet direct een nuttige kick. Dicht dus :)

Over het vervangen van de videokaart in een laptop is met de search is redelijk veel te vinden. Over het algemeen is het ofwel onmogelijk (onboard kaart en geen uitbreidingsmogelijkheid) danwel te duur om interessant te zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.