Toon posts:

Boot problemen ea probl.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een tweede pc staan en die vertoont wat rare dingen.

systeem:
abit be-6 + 2de onboard ulta dma 66highpoint controller
celly 400.
maxtor 9136u. 13,6 gig ata66.
ca 200mb geheugen
geforce 2mx
celly 400.
modem: motorola sm56 pci

Onder Win XP kan ik helemaal niet meer internetten.

En geeft de melding dat hij de modem niet kan registreren.
Modem werkt verder perfect onder win98se en deed het eerder ook altijd onder Win XP.

In winXP krijg ik de melding dat de internet pagina niet gevonden kan worden. Terwijl mijn verbinding met de internet provider aan staat.
Nav2002 geeft ook aan dat hij de email niet kan scannen. Een of andere registratie fout.

Ook boot de pc soms niet goed naar Win98se. Win98 start op en ik zie het bureaublad enz. Maar dan crasht win98se al. Ik krijg dus geen blauwe schem maar gewoon een freeze.

Ik heb Maxblast 2 al gedownload en de hd getest en deze werkte goed. Maar na deze test liep het programma maxblast al vast. Boot ik mijn pc dan weer via de reset knop dan is mijn Maxtor hd weer verdwenen. Doe ik de pc even helemaal uit en daarna weer opnieuw aanzetten dan is de maxtor hd er wel weer :?

Ide kabels zijn nieuw ata100.
voeding is 300watt en werkt goed 1jr oud.
Ik heb de pc via win98se volledig gescand met nav2002 met de laatste update. En geen virus.

Als het geheugen gaar zou zijn dan zou ik met winXP wel blauweschermen krijgen maar dat is dus niet het geval.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

probeer ff een andere driver voor je modem, die voor windows 2000 bijvoorbeeld :)
En test toch ff je geheugen met memtest86, u never know :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Of een irq conflict. Recentelijk nog iets veranderd, zoals kaarten bios etc..?.

Do as I say, don't do as I do.