Toon posts:

lite on dvd speler met voodoo3 3000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik wil een dvd speler in m'n pc'tje plaatsen, maar eehh nou zegt kieskeurig.nl het volgende:

Verder zijn er pakketten op de markt waarbij standaard naast de DVD speler een MPEG kaart meegeleverd wordt. Zo'n kaart helpt bij het decoderen van DVD films. Heb je echter een snelle computer ( ongeveer Pentium II 350) met een goede nieuwe videokaart dan heb je zo'n kaart niet nodig. De nieuwe videokaarten hebben namelijk standaard een softwarematige MPEG decoder.

nou heb ik dus een voodoo3 3000.....heeft deze een ingebouwde mpeg decoder en zo niet kan ik dan nog steeds dvd tjes bekijken?....wel full screen natuurlijk zonder haperingen...

de beeldschermkaart is 16mb en heb een p2-400 (64mb, beetje weinig maar jah,....)

gaat dit?

alvast bedankt voor het antwoord

michel

Verwijderd

koop anders gewoon een dvd-rom voor de pc , en als hij niet goed loopt kun je altijd nog een mpeg kaart kopen , zo hebben wij het ook gedaan :D

en vraag het anders eens aan de leverancier , die weet wel of een voodoo 3 er goed genoeg voor is

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 19:30

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

hij koopt ook een DVD-rom speler voor in de PC

Ik heb met mijn vorige systeem (celly 433 en voodoo3 2000) altijd probleemloos DVD's fullscreen af kunnen spelen, hoef je je dus geen zorgen over te maken. (en als het nodig is kan je later altijd nog een mpeg2 kaartje toevoegen zoals hierboven gezegd)

de voodoo3 decodeert zelf niet (ondersteund alleen video-overlay) maar dat is met een p2-400 ook niet nodig, je processor trekt dat wel

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Ja dat moet wel lukken.
Ik had eerst ook een celeron 400 met voodoo3 3000.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:23

Flotter

Pelipper!

De overlay van de Voodoo3 is imho wel über, veel beter dan die van de GeForce2 die ik nu heb...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de antwoorden, dus....het kan makkelijk...dvd full screen ZONDER haperingen in het scherm met de voodoo 3 3000?... hoe doet ie het dan die voodoo, hij weet nog niet eens wat mpeg2 is maar hij weet het wel op de een of andere manier uit te rekenen ofzo?...

vraagie: hoe duur kost eventueel zo'n mpeg kaart?
en is het wat die lite on dvd speler 16-48 geloof ik??? is het wat?

bedankt allemaal.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 14 juli 2002 21:59 schreef michel318 het volgende:
bedankt allemaal voor de antwoorden, dus....het kan makkelijk...dvd full screen ZONDER haperingen in het scherm met de voodoo 3 3000?
ja, draai hier p500 + v3-3000, gaat perfect.
... hoe doet ie het dan die voodoo, hij weet nog niet eens wat mpeg2 is maar hij weet het wel op de een of andere manier uit te rekenen ofzo?...
voodoo3 rekent het niet uit, die laat het alleen maar zien. ondersteunt geen hardware mpeg2 decoding, dus dat doet je pentium2 voor je :)
en is het wat die lite on dvd speler 16-48 geloof ik??? is het wat?
ja, jazeker! :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1