Toon posts:

Audio codecs...

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweaks,

Ik heb vandaag win98 2nd op een peecee gezet. Ik had nog een oud traiber [?] ceedeetje om de vga in te kunnen stellen maar de audio drivers pakt ie niet [kan de pci audio bla bla niet installeren]. Ik heb labtec boxen maar kan op hun site geen drivers vinden. Op mijn eigen peecee [met dezelfde boxen!] zie allerlei shit geinstalleerd staan like audio controllers e.d. Waar vind ik audio codecs voor win 98 2nd?

Thnks in advnc,
Ginger.-

Verwijderd

Wat bedoel je nu eigenlijk, die drivers zijn niet voor je speakers hoor. Brand anders die progjes van jou pc :?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
wat hebben de boxen te maken met de audio van je pc??

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon graag wat hulp en als ik verbeterd wordt dat drivers niet voor boxen zijn heb ik daar niks aan...

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:30 schreef GoLarge.nl het volgende:
Ik wil gewoon graag wat hulp en als ik verbeterd wordt dat drivers niet voor boxen zijn heb ik daar niks aan...
Ja he doe ff lekker, zeg dan eerst eens duidelijk wat je wil dan, hier heeft toch ook niemand wat aan :?

• DaRKie
Op zaterdag 13 juli 2002 21:30 schreef GoLarge.nl het volgende:
wel,meby dat je is moet gaan zien op de site van je audiokaart(mb als het onboard sound is) en niet op die van je boxen? best logisch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 21:31 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

Ja he doe ff lekker, zeg dan eerst eens duidelijk wat je wil dan, hier heeft toch ook niemand wat aan :?
Pff, laat maar, je HOEFT niet te antwoorden hoor... Laat de goede antwoorden gewoon aan anderen over okay?

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:32 schreef darkske het volgende:

[..]

wel,meby dat je is moet gaan zien op de site van je audiokaart(mb als het onboard sound is) en niet op die van je boxen? best logisch niet?
Ow bedoelt hij dit, had ik net na 8x lezen ook door :P. Je hoeft je boxen niet te installen hoor, maar je geluidskaart wel.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:33 schreef GoLarge.nl het volgende:

[..]

Pff, laat maar, je HOEFT niet te antwoorden hoor... Laat de goede antwoorden gewoon aan anderen over okay?
:(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46
Op zaterdag 13 juli 2002 21:33 schreef GoLarge.nl het volgende:

[..]

mar we kunnen geen goede antwoorden geven op warrige vragen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 21:35 schreef Breepee het volgende:

[..]

IDD slotje aangevraagd. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 21:35 schreef Breepee het volgende:

[..]

Okey okay laat maar zitten. Laat maar!!!

• DaRKie
Op zaterdag 13 juli 2002 21:37 schreef GoLarge.nl het volgende:
Okey okay laat maar zitten. Laat maar!!!
Je zet in je topic een vraag naar audio-codex.
Je bedoelt dan eigelijk drivers.
en je wilt boxen installeren via deze drivers?
en dan wordt je nog boos omdat niemand je begrijpt?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

topicstarter : haal eens diep adem en bedenk goed wat je wilt weten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik waag een poging.
Op zaterdag 13 juli 2002 21:26 schreef GoLarge.nl het volgende:
Ik heb vandaag win98 2nd op een peecee gezet. Ik had nog een oud traiber(1) [?] ceedeetje om de vga in te kunnen stellen maar de audio drivers pakt ie niet [kan de pci audio bla bla niet installeren](2).
"Bij het installeren van Win98SE werd er gevraagd om mijn driver disk als windows probeert om een PCI Audio Device (of Multimedia device) te installeren. Met de VGA-kaart is me dat nog gelukt omdat ik het goeie cd'tje had, maar in dit geval heb ik geen schijf die ik kan gebruiken."(3)
Ik heb labtec boxen maar kan op hun site geen drivers vinden. Op mijn eigen peecee [met dezelfde boxen!] zie allerlei shit geinstalleerd staan like audio controllers e.d. Waar vind ik audio codecs voor win 98 2nd?
"Verder heeft een of andere leipe tweaker me verteld dat ik dan bij Multimedia Settings in mijn Control Panel moet gaan."(4)
Thnks in advnc,
Ginger.-
[topic=457276](5)
-----

OK, stap voor stap.

1: Traiber is Duits voor driver, zoals de Amerikanen dat noemen. Wij noemen het een Chauffeur.

2. De grote vraag is natuurlijk: wat voor audiokaart (want daar gaat het vermoedelijk om) zou er in je computer zitten? Een mooie SB Audigy? Een Terratec Sixpack? Een El Taiwano Cheapo? Als je dat weet kom je bovendien een stuk verder met het zoeken naar de juiste

3. Chauffeurs. Pardon, drivers. Er zijn twee mogelijkheden: of je hebt de drivers wel, of je hebt ze niet. Als je ze wel hebt staan ze op een schijfje (CD, of floppy, of misschien nog wel op zo'n mooie 20" Bernoulli maar dat zal dan wel weer niet) Als je het goede schijfje weet te vinden, moet je naar de juiste directory navigeren. Dat kunnen ze je hier leren. Het kan zijn dat je een paar verschillende moet proberen, maar zoveel staan er niet op het ceedeetje, toch? \autochauffeur\kaartnaam\win98, klinkt dat bekend? Als je deze rakkers niet bezit, of niet weet of je ze bezit, dan wordt het lastig. Stond er misschien een website op de doos? Als er alleen maar een zakje omheen zat hoef je niet te gaan kijken, dan staat het er niet op. Gelukkig zijn er tal van chauffeursfora, ondermeer georganiseerd op de site van de fabrikant van je, ja, nou, die kaart dus. Ze staan - het zal toeval zijn - in elk geval zelden of nooit op ceedeetjes of ander spul van de fabrikant van je speakersetje. Nee, hou het gewoon maar bij nooit.

4. Codecs (coders-decoders) zijn softwarematig geimplementeerde en gedistribueerde multimedia-interfaces, met name om informatie op een bepaalde gestandaardiseerde manier op te slaan/te versturen, zodat we uit de stortvloed van bitjes uiteindelijk weer een leuk filmpje kunnen destilleren. Kun je vermijden tot je de neiging voelt om een vraag over DivX;-) te posten.

5. & RTFM.

Wat bedoelde je eigenlijk precies, Exirion, met "nog even aanzien"?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 14 juli 2002 02:05 schreef Rataplan het volgende:
Wat bedoelde je eigenlijk precies, Exirion, met "nog even aanzien"?
Ik hoopte dat de topicstarter nog met een duidelijke vraagstelling zou komen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op zondag 14 juli 2002 02:18 schreef Exirion het volgende:
Ik hoopte dat de topicstarter nog met een duidelijke vraagstelling zou komen ;)
Wel ff consequent blijven, heh >:) Mag ik je op je laatste vijf posts wijzen? [topic=549158]...

Eigenlijk de laatste tien, maar de andere vijf waren slotjes in SM ;)

Anders gezegd: we the elite demand a question now! :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 14 juli 2002 02:57 schreef Rataplan het volgende:
Eigenlijk de laatste tien, maar de andere vijf waren slotjes in SM ;)
Wil ik 's een keer liev zijn.... ;(

OK, you win :7

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.